Tak jsem si koupil komunikační destičku k JKBMS a zjistil jsem, že mi nesedí kabely. Díval jsem se po jiných a našel moduly i kabely jen pro čtyřdrátové konektory. Jak s nimi komunikujete po RS-485 vy? Adc35726b2533412cb310cc4dfc2315efV.jpg
Nejdřív si projdi spojky. Lihem očisti, dotáhni šrouby. Jestli máš čím, změř si odpor jednotlivých spojek. Pokud bude některá spojka výrazně jinde, je problém tam. Výrazné rozdíly v cells wire resistance naznačují, že nejspíš bude problém tam. Pak to zkus nechat znovu vybalancovat. Tím nezpochybňuji, že jsi s tím napětím opravdu příliš nahoře.
V prvom rade nabíjaš strašne vysoko. Úplne stačí ísť na 3.45V / článok, teda 55.2V, alebo aj o trochu menej. Potom také čísla už neuvidíš. Ak chceš raz za čas resetnúť SoC a skalibrovať to na 100%, tak choď po 3.5V / článok (56V), zníž nabíjací prúd MPPT na max 1A alebo 2A, ale už vtedy keď prvý článok vyjde nad 3.4V .
Ad JirkaE: Díky za poměrně dlouhý elaborát. Myslím si, že maximum, respektive minimum budou noční teploty kolem nuly, hluboko pod si to neumím úplně představit. V zimě by mělo být auto v garáži, suché, baterie se může demontovat, ale mráz a vybíjení jí tak nevadí, problém je hlavně nabíjení, které musí ohlídat BMS(LiFePO4). Zvedání panelů jsem řešil, ale znovu, listopad až únor si nemyslím, že by se auto používalo, největší užívání a spotřeba bude květen - až září, tedy stačí panely na rovno, zvedání to zbytečně komplikuje. Snažíme se hlavně nadivoko, jezdíme východ, kde to ještě koušou, navíc mi FVE v pořizovací ceně vozu při dnešní ceně komponent nepřijde nějaká dramatická. to, co je na fotce si klidně odpustím :-))) Ad Soban: Vidím to jinak, vzhledem k poklesu cen komponent FVE + bat mi přijde výrazně ekonomičtější 230V systém s baterií o větší kapacitě, než používání zastaralých komponent na 12-24V, které ale stojí násobky komponent na 230V, mají mizerný výkon, furt jsou porouchané, chatrné. Ať už jde o ty mizerné lednice, slabá čerpadla, mrzký ohřev vody, tragické klimatizace. Každá z těchto komponent na 230V je výrazně levnější a robustnější. O plynu vůbec nemluvím, ten vždy dojde v nejhorší možný okamžik :-) No, rád si vybírám neprošlapané cesty, někdy to pak trošku bolí, uvidíme :-) Ale zatím nemám jasno, jaké komponenty mezi panely a baterii, tady bych si rád nechal něco doporučit. Dobíjení z motoru a ze zásuvky by mělo být součástí. Výstupní výkon 2x2000W výstup by měl stačit.
Neviem si predstaviť na čo by to mohol niekto potrebovať, ale ak by niekto chcel, je to jeho ::
Odkaz na stejný rozhovor tady už dával Franta2776 minulý týden ve čtvrtek v tomto příspěvku.
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
2.6 | 15 hrs, 59 min | 01:28:14 | 03:08:41 | 04:06:53 | 04:48:30 | 12:48:01 | 20:47:32 | 21:29:09 | 22:27:22 | 00:07:48 |
3.6 | 16 hrs, 0 min | 01:23:44 | 03:07:34 | 04:06:08 | 04:47:53 | 12:48:11 | 20:48:29 | 21:30:14 | 22:28:48 | 00:12:38 |
[DST] | + 1 min, 34 sec | - 4 min, 30 sec | - 1 min, 7 sec | - 45 sec | - 37 sec | + 10 sec | + 57 sec | + 1 min, 5 sec | + 1 min, 26 sec | + 4 min, 50 sec |
4.6 | 16 hrs, 2 min | 01:18:49 | 03:06:31 | 04:05:25 | 04:47:20 | 12:48:21 | 20:49:23 | 21:31:17 | 22:30:12 | 00:17:53 |
[DST] | + 1 min, 27 sec | - 4 min, 55 sec | - 1 min, 3 sec | - 43 sec | - 33 sec | + 10 sec | + 54 sec | + 1 min, 3 sec | + 1 min, 24 sec | + 5 min, 15 sec |
1.7 | 16 hrs, 9 min | - | 03:05:45 | 04:06:32 | 04:49:10 | 12:53:55 | 20:58:39 | 21:41:17 | 22:42:04 | - |
[DST] | + 7 min, 26 sec | - | - 46 sec | + 1 min, 7 sec | + 1 min, 50 sec | + 5 min, 34 sec | + 9 min, 16 sec | + 10 min, 0 sec | + 11 min, 52 sec | - |
1.8 | 15 hrs, 7 min | 02:54:13 | 03:56:01 | 04:45:06 | 05:22:38 | 12:56:19 | 20:29:59 | 21:07:32 | 21:56:36 | 22:58:24 |
[DST] | - 1 hrs, 2 min | - 22 hrs, 24 min | + 50 min, 16 sec | + 38 min, 34 sec | + 33 min, 28 sec | + 2 min, 24 sec | - 28 min, 40 sec | - 33 min, 45 sec | - 45 min, 28 sec | - 1 hrs, 19 min |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 1 hrs, 40 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 34 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 25 sec | - 56 min, 50 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |
1.10 | 11 hrs, 39 min | 05:03:55 | 05:41:34 | 06:18:29 | 06:50:01 | 12:39:33 | 18:29:05 | 19:00:38 | 19:37:32 | 20:15:11 |
[DST] | - 1 hrs, 47 min | + 53 min, 52 sec | + 47 min, 59 sec | + 44 min, 45 sec | + 43 min, 21 sec | - 10 min, 21 sec | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 8 min | - 1 hrs, 14 min |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 1 hrs, 48 min | + 46 min, 27 sec | + 45 min, 41 sec | + 46 min, 20 sec | + 48 min, 2 sec | - 6 min, 1 sec | - 1 hrs, 0 min | - 58 min, 22 sec | - 57 min, 42 sec | - 58 min, 28 sec | |