na watte je elektřina za poslední rok za 2,507 (to bude sakum prdum cca 4Kč za kWh) roční fix bude aktuálně se dát sehnat kolem 4,5Kč za kWh litr benzínu je víceméně za 40 litr lpg je za 19 budu elektroautu škodit a řeknu že jezdí za 20kWh / 100km - tzn domácí nabíjení je 0,8-0,9Kč na km. nabíjení z FVE nepočítám, protože to spadá do návratnosti FVE nikoliv auta. Dacia na LPG (mám logana mcv2 0.9Tce) a jezdí ročním průměru za 7,5LPG + 1l benzínu - 1,8Kč na km. Moderní auto co jezdí v průměru za 6l benzínu / nafty (které ale stojí už jako tesla), 2,4Kč na km. U všech aut počítám s životností 200 000km - pokud nemáte něco s litinovým motorem z 90tých let je tohle podle mě horní hranice toho co auto za 10 let najede a vydrží bez nějakého masakr servisu. Elektro auto pojede za 175tkč lpg auto pojede za 360tkč úsporné klasické auto pojede za 480tkč neřešil bych to víc do podrobna, servis na elektroautě by měl být menší, ale zase se rychleji sjíždí pneu. Elektro auto pokud bude jezdit jen na rychlonabíječky a nebude jeho značka začínat na T a končit na esla a nebude mít supercharging zdarma, tak může stát i 12kč za kWh a dostat se tak na stejnou cenu jako spalovák. Elektroauto má stále vyšší cenu a proto musím počítat i s tím že pokud na to auto nemám a budu si na něj muset půjčit tak přeplatím i víc na úrocích. U spalovacího auta mě bude více stát pravidelný servis, ale jeho cena je více rozložena do delšího období, takže tam ty úroky hrají menší roli. LPG je tedy stále řešení... jen to má chybu. Pokud chcete auto, které je trochu na úrovni při jízdě po dálnici v něm není rachot že neslyšíte mluvit spolujezdce a auto které je taky trochu pohodlné, tak co si chcete koupit? Moderní motory mají odpínání válců a to si s lpg vůbec nerozumí, moderní motory mají přímé vstřikování a to si s lpg taky nerozumí. Jako vážně se ptám... to není řečnická otázka. Když už Dacii mám a už ji fakt nechci - co si mám koupit?
Pro takhle malý výkon bych šel na application note nějakého flybacku, protože bude k dispozici transformátor na POE napájení a použil bych ho obráceně... Možná že se u Wurth najde přímo transformátor pro vás účel a když bude štěstí, bude tam i typ IO pro který byl původně vymyšlen, zkopírujete AN a je hotovo... https://www.we-online.com/en/components/products/pbs/power_magnetics/transformers_for_dcdc_converter
Pokud je cenová parita mezi spalovákem a EV, tak je ten EV s vlastni větši FV ekonomičtějši. Bohužel není. Nabíjet můžeš za dobrých podmínek půl roku. To ale není hlavní problém. Ten je v tom, že pokud nejsi trvale na HO, nebo nepracuješ zásadně v noci, nabiješ to tak možná o víkendu, když bude svítit. A i to tě limituje v organizaci běžného života. Takže jsi ještě minus na té větší FVE, protože ji nedokážeš efektivně využívat. Nabiješ sem tam pro ten pocit. Já prostě přes den odjíždím, jako většina lidí. Zkrátka, ani jako nadšenec si před sebou nedokážu obhájit tu ekonomiku, ani tu ekologii. Obojí vyžaduje tendenčně uvádět fakta, která se hodí k prosazení ideologie, ale v argumentační debatě neobstojí.
Jaké mezní hodnoty? Jako že u LiFePO 2,6V dole a 3,6V nahoře, a jinak zelená? A nebude pak už pozdě pro postižené články? Nebo spíš provozní meze na mV třeba 3,100-3,450V? A bude to mít nějakou historii, když u toho nebudu sedět? Stejně ty data budete mít, ten článek musí něco změřit alespoň na 10 mV a vyhodnotit jeho stav nebo ne? Jasně že ta BMS u baterie s 300 články bude generovat po většinu času spoustu zbytečných dat, ale pokud se bude s baterií něco dít jistě za ně budete rád. Já z dat BMS mám graficky vyobrazenou největší teplotou baterie, napětí nejméně a nejvíce nabitého článku. Ostatní data jsou pak dostupné hlouběji, v tabulce s možností grafu pro každý řádek.
Pokud je cenová parita mezi spalovákem a EV, tak je ten EV s vlastni větši FV ekonomičtějši.
Musíš více popsat na čem to zkoušíš HW a SW. Jinak nevím kde začít.
No, já tam mám zatím 2 toroidy po 500VA a jedou mi na tom taky komplet světla, IT, SmartHouse rozvaděč, velká invertorová kombichladnička, plazma TV a nějaká drobotina. Odhaduji max odběr 500W. A ani se nic moc nehřeje, takže zatím chlazení neřeším. Ale asi trochu dělá problém, že tam jsou ty toroidy dva spojené primárem v serii. A jak určitě nejsou 100% stejný, tak se možná trochu přetahujou a možná kvůli tomu hřeje to měřící trafo a taky se určitě trochu zvedá spotřeba (maměřil jsem nějakých 16W naprázdno). Lepší by bylo jedno větší trafo. Ale něco motat se mi moc nechce. Ale mám nějakou 1500VA UPS, kde je pěkný toroid, tak ji možná obětuji ;) https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?p=231401#p231401
Je mi líto, ale uvádím pouze osobní předání. Pokud by se nikdo neozval, možná zvážím zaslání, než abych to postavil někde ke kontejneru. Dávám tedy termín pro případného zájemce do konce dubna.
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
17.4 | 13 hrs, 52 min | 03:51:28 | 04:37:47 | 05:19:31 | 05:53:16 | 12:49:26 | 19:45:36 | 20:19:21 | 21:01:05 | 21:47:24 |
18.4 | 13 hrs, 55 min | 03:48:42 | 04:35:27 | 05:17:26 | 05:51:19 | 12:49:13 | 19:47:07 | 20:20:59 | 21:02:58 | 21:49:43 |
[DST] | + 3 min, 28 sec | - 2 min, 46 sec | - 2 min, 20 sec | - 2 min, 5 sec | - 1 min, 57 sec | - 13 sec | + 1 min, 31 sec | + 1 min, 38 sec | + 1 min, 53 sec | + 2 min, 19 sec |
19.4 | 13 hrs, 59 min | 03:45:55 | 04:33:08 | 05:15:22 | 05:49:22 | 12:49:00 | 19:48:37 | 20:22:38 | 21:04:51 | 21:52:04 |
[DST] | + 3 min, 27 sec | - 2 min, 47 sec | - 2 min, 19 sec | - 2 min, 4 sec | - 1 min, 57 sec | - 13 sec | + 1 min, 30 sec | + 1 min, 39 sec | + 1 min, 53 sec | + 2 min, 21 sec |
1.5 | 14 hrs, 39 min | 03:11:47 | 04:05:52 | 04:51:35 | 05:27:26 | 12:47:01 | 20:06:36 | 20:42:27 | 21:28:11 | 22:22:15 |
[DST] | + 39 min, 55 sec | - 34 min, 8 sec | - 27 min, 16 sec | - 23 min, 47 sec | - 21 min, 56 sec | - 1 min, 59 sec | + 17 min, 59 sec | + 19 min, 49 sec | + 23 min, 20 sec | + 30 min, 11 sec |
1.6 | 15 hrs, 57 min | 01:31:27 | 03:09:34 | 04:07:29 | 04:48:59 | 12:47:54 | 20:46:48 | 21:28:19 | 22:26:14 | 00:04:21 |
[DST] | + 1 hrs, 18 min | + 22 hrs, 19 min | - 56 min, 18 sec | - 44 min, 6 sec | - 38 min, 27 sec | + 53 sec | + 40 min, 12 sec | + 45 min, 52 sec | + 58 min, 3 sec | + 1 hrs, 42 min |
1.7 | 16 hrs, 9 min | - | 03:05:59 | 04:06:43 | 04:49:20 | 12:53:57 | 20:58:35 | 21:41:12 | 22:41:55 | - |
[DST] | + 11 min, 26 sec | - | - 3 min, 35 sec | - 46 sec | + 21 sec | + 6 min, 3 sec | + 11 min, 47 sec | + 12 min, 53 sec | + 15 min, 41 sec | - |
1.8 | 15 hrs, 6 min | 02:54:55 | 03:56:29 | 04:45:28 | 05:22:58 | 12:56:18 | 20:29:38 | 21:07:07 | 21:56:06 | 22:57:40 |
[DST] | - 1 hrs, 2 min | - 22 hrs, 36 min | + 50 min, 30 sec | + 38 min, 45 sec | + 33 min, 38 sec | + 2 min, 21 sec | - 28 min, 57 sec | - 34 min, 5 sec | - 45 min, 49 sec | - 1 hrs, 6 min |
1.9 | 13 hrs, 25 min | 04:10:33 | 04:54:00 | 05:34:06 | 06:07:00 | 12:49:50 | 19:32:39 | 20:05:33 | 20:45:40 | 21:29:07 |
[DST] | - 1 hrs, 41 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 31 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 28 sec | - 56 min, 59 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |