U degradací elektrodové hmoty, jak jsem to pochopil, nejde o změnu objemu směrem zvýšení, ale degradace elektrodové hmoty jde rychle, pokud dochází ke slinování takové hmoty. Např. u NiCd jsem přidal regenerační aditivum které mi v zimě v podstatě proroste elektodovou hmotou a krystaly tohoto aditiva po oteplení v tomto čase se rozpustí a tak to celé pracuje proti slinování. Něco jako orba půdy traktorem, existují protislinové procesní postupy kdy traktor vlastně není potřeba a udržuje se jen kvůli menším nákladům v zemědělství. (země se dělá pro pěstování rostlin aby pracovala ve výměně půdních plynů a pohybu a akci) Takže pokud prakticky pohyb iontů z bodu A do bodu B neputuje cestou nejmenšího odporu, tyto kvanta pohybu tvoří regenerační akci pro elektrodovou hmotu a podporuje vznik samoopravných procesů. (orby půdy a přeorání děr a kamenů)
odpojil jsem tedy to cidlo od BMS a zatim teda jedu... Vůbec jste nezmínil jestli jste pro jistotu měřil teplotu článků nezávislým teploměrem. Potenciální průšvih mohl zůstat pokud se nadměrně ohřívá některý z článků. To, že jste jen odpojil čidlo ještě nemusí znamenat, že závada byla skutečně v něm. Díky odpojení čidla BMS o problému neví což ovšem nemusí znamenat, že příčina problému zanikla a bezpečnost baterie není ohrožena dalším provozem. V této souvislosti bych primárně doporučoval pro jistotu přeměřit teplotu jednotlivých článků kontaktním teploměrem (ideálně přímo na každém vývodu článku). Pokud skutečně nezačal "topit" některý z článků tak to zřejmě bude buď vada čidla nebo by mohlo jít i o závadu příslušného vstupu, na kterém je to čidlo připojeno. Pokud by se ukázalo, že začal topit některý z článků tak nečekejte na to až se zvrhne úplně a doporučuji baterii ihned odstavit, článek odpojit a zkontrolovat samostatně. Nadměrné ohřívání článku by mohl způsobovat i špatný spoj či nedostatečné utažení na některém z vývodů což rovněž doporučuji překontrolovat.
Franta zmiňoval, že nafouknutí každého z těch dvou článků bylo o cca 2,5 až 3cm což už bylo docela dost. Zmiňované přebití na napětí cca 4,5V v případě LiFePo4 článku to už tedy musel být extrém nebo možná šlo o Li-Ion článek, ale v tom případě už to mohlo být na hranici požáru. ;) Zajímavý článek k bobtnání článků na bázi lithia je třeba tady. Souvislost mezi SEI a bobtnáním Když ionty lithia reagují s elektrolytem, reagují s molekulou rozpouštědla, což je obvykle organická molekula, jako je ethylenkarbonát. Ačkoli reakce v praxi mohou být podstatně komplikovanější, ethylenkarbonátová reakce je dobrým příkladem základního principu. Zde může (CH₂O)₂CO při reakci s lithiem velmi snadno tvořit plynný ethylen, který je vysoce reaktivní, a lithnou sůl, která se stává součástí SEI. Jiné plyny, jako je ethan, CO₂, CO, H₂ a další organické molekuly se mohou také tvořit v různých poměrech v závislosti na podmínkách a směsi rozpouštědel a přísad navržených do baterie. Degradace mimo SEI Degradační mechanismy jiné než růst SEI vrstvy mohou také přímo nebo nepřímo vytvářet plyny, které přispívají k bobtnání. Mnoho z těchto mechanismů tak činí nepřímo urychlením růstu vrstvy SEI. Příkladem je praskání částic, ke kterému může dojít během rychlého nabíjení a rychlého vybíjení a zhoršuje se při relativně nižších teplotách. Jiné, jako je lithiové pokovování, vedou k vystavení nechráněného kovového lithia elektrolytu. V tomto ohledu jsou jak praskání částic, tak lithiové pokovování podobné v tom, že odhalují čerstvý povrch elektrody, na kterém se tvoří nové SEI, což vede ke zrychlenému růstu SEI vrstvy a následné tvorbě plynu. Na kladné elektrodě (katodě) může také dojít k degradaci, která přispívá k bobtnání. Různé katody trpí vývojem kyslíku, rozpouštěním přechodného kovu a působením kyseliny v různé míře, z nichž mnohé mohou vést k tvorbě plynu.
A tady na videu máš krabici: https://a.aliexpress.com/_EzCNZI0
ja len, ze ci to cidlo ukazuje 40°C iba medzi clankami, alebo aj ked ho vyberies von do volneho priestoru...
tie jk bms mate overene ake verzie na pripojenie s Victron systemom, odkial ich kupujete?
No smažu asistenta z jedné jednotky nejvíce vytížené fáze.
https://www.victronenergy.com/live/battery_compatibility:can-bus_bms-cable US5000 nebo US5000C? Nečekaně je to stejný jako US 3000 a nebo US3000C
A co to dát alespoň do bazaru? Myslíš , že ten bazar je tu jako seznamka?
Ahoj, v návaznosti na mojí diskuzi Mala výroba ze stringu bych se chtěl zeptat, jestli jste někdo, někdy reklamoval panely kvůli špatnému výkonu? Panely jsou kupované v Argosu přesně před 3 roky a na to že mají mít záruku na výkon minimálně 10 let, tak už po 2 letech stojí za starou bačkoru....měli nížší výkon už loni. Je mi jasné, že mi obratem napíšou, že nelze prokázat ideální podmínky osvitu, pak budou zkoušet odbornou montáž a podobné oje** na zákazníka. Ale možná mi bez mrknutí oka vrátí peníze......hahaha jsme Čechách.
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
2.4 | 12 hrs, 58 min | 04:32:07 | 05:13:21 | 05:52:10 | 06:24:24 | 12:53:28 | 19:22:32 | 19:54:46 | 20:33:36 | 21:14:50 |
3.4 | 13 hrs, 1 min | 04:29:32 | 05:11:02 | 05:50:00 | 06:22:18 | 12:53:11 | 19:24:03 | 19:56:21 | 20:35:20 | 21:16:49 |
[DST] | + 3 min, 37 sec | - 2 min, 35 sec | - 2 min, 19 sec | - 2 min, 10 sec | - 2 min, 6 sec | - 17 sec | + 1 min, 31 sec | + 1 min, 35 sec | + 1 min, 44 sec | + 1 min, 59 sec |
4.4 | 13 hrs, 5 min | 04:26:57 | 05:08:42 | 05:47:50 | 06:20:13 | 12:52:53 | 19:25:34 | 19:57:57 | 20:37:05 | 21:18:50 |
[DST] | + 3 min, 36 sec | - 2 min, 35 sec | - 2 min, 20 sec | - 2 min, 10 sec | - 2 min, 5 sec | - 18 sec | + 1 min, 31 sec | + 1 min, 36 sec | + 1 min, 45 sec | + 2 min, 1 sec |
1.5 | 14 hrs, 38 min | 03:12:30 | 04:06:24 | 04:52:02 | 05:27:51 | 12:47:03 | 20:06:14 | 20:42:03 | 21:27:42 | 22:21:36 |
[DST] | + 1 hrs, 33 min | - 1 hrs, 14 min | - 1 hrs, 2 min | - 55 min, 48 sec | - 52 min, 22 sec | - 5 min, 50 sec | + 40 min, 40 sec | + 44 min, 6 sec | + 50 min, 37 sec | + 1 hrs, 2 min |
1.6 | 15 hrs, 57 min | 01:32:27 | 03:09:51 | 04:07:41 | 04:49:09 | 12:47:52 | 20:46:34 | 21:28:02 | 22:25:52 | 00:03:16 |
[DST] | + 1 hrs, 19 min | + 22 hrs, 19 min | - 56 min, 33 sec | - 44 min, 21 sec | - 38 min, 42 sec | + 49 sec | + 40 min, 20 sec | + 45 min, 59 sec | + 58 min, 10 sec | + 1 hrs, 41 min |
1.7 | 16 hrs, 9 min | - | 03:05:45 | 04:06:32 | 04:49:10 | 12:53:55 | 20:58:39 | 21:41:17 | 22:42:04 | - |
[DST] | + 12 min, 4 sec | - | - 4 min, 6 sec | - 1 min, 9 sec | + 1 sec | + 6 min, 3 sec | + 12 min, 5 sec | + 13 min, 15 sec | + 16 min, 12 sec | - |
1.8 | 15 hrs, 7 min | 02:54:13 | 03:56:01 | 04:45:06 | 05:22:38 | 12:56:19 | 20:29:59 | 21:07:32 | 21:56:36 | 22:58:24 |
[DST] | - 1 hrs, 2 min | - 22 hrs, 38 min | + 50 min, 16 sec | + 38 min, 34 sec | + 33 min, 28 sec | + 2 min, 24 sec | - 28 min, 40 sec | - 33 min, 45 sec | - 45 min, 28 sec | - 1 hrs, 4 min |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 1 hrs, 40 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 34 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 25 sec | - 56 min, 50 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |