Zatím je to jen zanedbatelný výkon při vysokých nákladech.
Jednou k tomu dojde a budou se vybírat daně i z EV dokonce možná snad z domácích nabiječek https://autobible.euro.cz/clanky/v-evrope-se-objevil-navrh-na-to-jak-od-elektromobilistu-vybrat-penize-kdyz-neplati-dane-z-paliva-zdanit-se-ma-soukrome-nabijeni-i-ujete-kilometry/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1553330&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=x2vvUlFyJiH-202510180819&dop_id=264540202 To je úplně strašná zpráva a podpora e-aut a ekologie zas dostala trošku na frak. Snad to tak nebude... Mám dost velké pozemky (a snad ještě přibydou) a na polní cesty SPZ nepotřebuji 8-) a postupně se snažím, abych nikam jezdit nemusel. Už se mi povedlo šest týdnů nejet do města, ani jsem se nepřemáhal
Jak je to vůbec s přechodem tarifu? potřebuju novou revizi? minule jí po mě chtěli... Jsem také v produktu fix na 3 roky... lze z toho vycouvat a přejít na jiný tarif? Mám D25D
Nakonec se ukáže, že elektřina má úplně jiný primární zdroj, než jsme si až dosud mysleli...
vetsina domacnosti jde bez problemu predikovat (pokud netocis ranni/odpo/nocni), takze v tomto pripade v tom tarifu nevidim problem. Hlavne kdyz mas EV, kam toho muzes narvat ... edit: Dynamický tarif na zkoušku jsme několik měsíců testovali na reálných zákaznících a ¾ z nich bylo schopno ušetři. Ta zbyla 1/4 to proste ***
Ako vyzera grilovacka na baterky?.... No predsa takto.🤣Vonku tma jak v rohu a jesen v plnom prude..tak som to rozvalil na terase😀 Neviem ako ostatnym, mne sa ten obrazok po kliknuti otvoril nalezato a v prvom momente mi neslo "do hlavy", ako mu tie smakulady drzia "prilepene na stene" ... Dodatocne zelam dobru chut ... ;) PS: chut po takych dobrotach je skoda si kazit hoc aj pivom ... 8-)
Mám SOC-100% Voltage nastaveno na 3.45V, BMS je propojena přes CAN do střídače a ten baterii nabíjí do tohoto napětí, OVP mám 3.65, ale reálně je dosahováno napětí dle nastavení SOC-100% a výš nejdu, nabíjecí obvod se v baterii neodpojuje, protože nedostahuji OVP (nemám Victron, nevím jak ten respektuje tato nastavení), nad 3.45V najdeš v baterii možná 0.5% kapacity a to za to ničení nestojí ani na chvíli (můj osobní názor), proto považuji aktivní komunikaci mezi střídačem a BMS za klíčovou a neřeším ve střídači žádná nastavení kolem baterie, vše si řídí BMS. Nastevní OVA a OVP tedy považuji pouze jako ochranu pro případ, kdyby střídač selhal a nerespektoval požadavky BMS. Balancování pouze nad 3.4V je za mě vhodné pouze pro případ kvalitních (často nových) článků, které balancování prakticky nepotřebují. Pokud jdu o 0.5% nabití níže, jsem už na napětí 3.38V, tj. mezi článkem 3.38 a 3.45 je 0.5% kapacity rozdílu v nabití, jak dlouho mi poběží balancér, pokud budu balancovat od 3.38? Zase dost krátký čas. Přecházel jsem z BMS s pasivními balancéry (kde byly rozhozené články až o 60% v nabití) a zkoušel jsem různé nastavení JK, aby se články srovnaly co nejdříve. Za mě je vhodné balancovat již od 3.26V až 3.27V, kde se pohybujeme někde kolem 50% nabití článků. Jakmile jsou články srovnány tak se reálně balancér pouští až při těch 3.37V (98% nabytí) a výš. Pokud jsou články mizerné nebo nedochází k častému 100% nabíjení tak mi takovéto nastavení vychází nejlépe. Balancuji na výchozích 0.01V, což znamená u napětí kolem 3.37V rozdíl v nabití 10% a při 3.45V to už znamená jenom 0.1%, balancovat na menší rozdíl je za mě zbytečný stres pro balancér i baterii, preferuji balancování při nabíjení/vybíjení, to je další důvod balancovat již při nižším napětí, balancování při ustáleném napětí, kdy už k nabíjení nedochází nepovažuji za šťastné, protože zde dochází k zatěžování článků velmi malými proudy, které možná nejsou pro články úplně vhodné. Ještě mám takový poznatek z používání JK BMS, že se docela ztrácí ve stavu nabití (asi není úplně přesné měření proudu), takže tak po 5ti dnech aktivního používání baterie bez dosažení 100% nabití je schopný se ztratit snad i o 20%. Takže za mě je nutné baterii pravidelně dobíjet na 100%, aby zobrazované SOC odpovídalo skutečnému, zároveň to pomůže i balancování.
Tak vyřešene přes node-ical
Tak až bude zase svítit, tak MPPT 1 a 4 otestuj samostatně, abys zjistil, který ti to pouští více. MPPT 2 a 3 nemusíš, když omezují dobře.
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
19.10 | 10 hrs, 35 min | 05:31:32 | 06:08:18 | 06:45:12 | 07:17:23 | 12:34:54 | 17:52:24 | 18:24:35 | 19:01:29 | 19:38:15 |
20.10 | 10 hrs, 31 min | 05:33:01 | 06:09:46 | 06:46:42 | 07:18:57 | 12:34:43 | 17:50:29 | 18:22:44 | 18:59:40 | 19:36:25 |
[DST] | - 3 min, 29 sec | + 1 min, 29 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 30 sec | + 1 min, 34 sec | - 11 sec | - 1 min, 55 sec | - 1 min, 51 sec | - 1 min, 49 sec | - 1 min, 50 sec |
21.10 | 10 hrs, 28 min | 05:34:29 | 06:11:14 | 06:48:12 | 07:20:31 | 12:34:33 | 17:48:35 | 18:20:54 | 18:57:52 | 19:34:37 |
[DST] | - 3 min, 28 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 30 sec | + 1 min, 34 sec | - 10 sec | - 1 min, 54 sec | - 1 min, 50 sec | - 1 min, 48 sec | - 1 min, 48 sec |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 37 min, 5 sec | + 15 min, 53 sec | + 16 min, 1 sec | + 16 min, 37 sec | + 17 min, 32 sec | - 1 min, 1 sec | - 19 min, 33 sec | - 18 min, 38 sec | - 18 min, 2 sec | - 17 min, 54 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |
1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
- 13 min, 20 sec | + 19 min, 31 sec | + 19 min, 52 sec | + 20 min, 25 sec | + 21 min, 7 sec | + 14 min, 28 sec | + 7 min, 47 sec | + 8 min, 29 sec | + 9 min, 3 sec | + 9 min, 23 sec | |
1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
+ 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
+ 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |