Co se týká kapacity baterií držím se zásady minimálně dvoj až troj násobku kapacity baterií vůči maximálnímu proudu do baterie jdoucího či z ní odebíraného (za optimum považuji tří až pěti násobek). Neboť baterie se může rozbalancovat jak vysokým nabíjecím proudem nahoře, tak i vysokým vybíjecím proudem dole. S oběma variantami je třeba počítat a všechny části systému rozvíjet tak, aby jejich parametry byly v rovnováze. Což byl druhý důvod proč jsem šel cestou modulárně rozšiřitelného systému.
Ano, to je spravna uvaha.
Děkuji za velmi podrobný rozbor. Takže jestli to chápu, tak podle tbe není špatný výrovek sám, ale celý ten koncept? Protože v čem je tak zásadní rozdíl u těch agregátů, alá ten Heon: https://www.naradihornig.cz/heron-elektrocentrala-benzinova-a-plynova-lpg-ng-6-3hp-2-4kw-1f-elektricky-start-8896317_z41229/ a nebo ten KS: https://allegro.cz/produkt/jednofazovy-prenosny-generator-koenner-soehnen-4000-w-plyn-c9b9d671-923e-4149-a888-9eba3c38ba8f?offerId=12873075552? Protože tam udávají znatelně nižší spotřebu paliva na výrobu. 360g/kWh. Jenže u agregátu se těžko dostaneš do ideálního pracovního bodu, pokud budu dobíjet baterii na přímo mohu si vybrat. Další věc je že to vyrobí kWh za 360g LPG, ale já to v reálu stejně narvu do baterie a zase zpátky Tedy na tom nijak dobře nebudu.
já jsem měřil 96% na 3000VA axpertu s 24V baterkou při 1kW. Ale měření nebylo kvalitativně na úrovni nějaké laboratoře... klešťák na baterce na proud, multimetr na na měření napěti baterie (měření na svorkách axpertu nikoliv na baterii) a k měření zátěže byl použít zásuvkový wattmetr... Tak já na Axpert MAX 3600W naměřil max. účinnost 95,5%, ale to v situaci, kdy do baterek teklo 15A@26,5V a zátěž byla 2kW. Účinnost při vyšším proudu do baterky z panelů byla nižší a při nižším proudu do baterky z panelů byla taky nižší. U Axperta jsem vypotoroval, že pro nabíjecí proud asi pod 15A, začne z baterie odebírat energii, ikdyž by to zvládl jen z panelů, nejspíš pro udržení stability měniče. Proto tyhle měniče ukazují např. proud do baterie 8A a z baterie 5A, což podle mě není chyba, ale jen vlastnost regulace. Při čistém provozu z baterie jsem se nad 90,5% nedostal (odběr cca. 1700W), při volnoběžném provozu přes noc byla účinnost mezi 60 a 75% (30-150W), při nižším napětí baterie klesala volnoběžná spotřeba, takže u dost vybité baterii, byla účinnost o pár jednotek lepší. Při zátěži od 300W do 3kW byla účinnost 85-90%. Nad 3kW začala dost klesat. Díky kluci :) Tedy se účinnost mění velmi podle okolností a výkonu a i podle výrobců. Ale cokoliv omezovat kvůli tomu - jaká je zrovna ,,ta účinnost" stejně nikdo nechce - ani já :D Včera se měnič na stejné zátěži přehřál, na chvíli snížil výkon (cca 2min) a pak se vypnul - v ten moment byla teplota v ,,FV-cimře" už 27°C Je to tam malé a vše trošku ,,topí" ale lepší tam, než doma v obytné části. Opravdu to včera peklo nejvíc ze všech dnů. Jak se pak zátěž rozdělí, věřím že to bude OK. Mám nachystaný i velký ventilátor, jednak pro udržení lepší teploty, tak pak budu hledat nějaký vhodný senzor, kdyby se nedejbože něco stalo, aby to vytáhlo plyn z baterek ven pryč.
Ty OEZ se do 250V DC můžou odpínat pod zátěží při větším napětí ne, ale když bude nějaká havárie a vyškubneš to rychle tak podle mě do těch 500V by ten oblouk měl zhasnout - čili by se to mělo vypnout, obzvláště jak u panelů vyškubneš obě naráz jak + tak -. Samozřejmě věc je jiná jak se ty pojistky a kontakty budou opalovat.... Při 180V jsem je pod zátěží několikrát už odpojil při oživování kdy se to potřebovalo odpojit. Jističe bych nedával je to podle mě zbytečné, jedině jak by jsi to chtěl odpojovat na dálku s vyrážecí cívkou. A k baterkám to nejde protože tam proud teče jedním směrem a při nabíjení druhým směrem....
"2x-3x vyšší kWh kapacitu baterek, než kolik bude kWp panelů" Takže v systémech kde bude přepanelováno je komunikace nezbytná.
A přišels na to proč to zahaprovalo? Zda bylo něco špatně nastaveno nebo se pouze FW zbláznil a reset a znovu nastavení pomohlo? Jinak 134Ah baterka na 3kW měnič je fakt malá a pokud ti to nevydrží ani den přes léto. Mě SOC teď jak svítí kolísá za 24h mezi 80-100% Snímek obrazovky z 2025-07-03 07-58-53.png
Tak vyšel nový firmware 1.50/1.52 https://ops.gbc-solino.cz/files/X3_Hybrid_G4_1.50_1.52.zip Ani se mě tam nechce nahrávat po fiasku s tím předchozím.. Nezkoušel ho už někdo?
Červen 2025 - samozřejmě pokračujeme v čistém ostrově bez spoluúčasti DS FVE_2025_cerven.jpg Elektrina202506.jpg Protože v červnu už logicky nebylo třeba přitápět, tak nám spotřeba elektřiny (a tím i výroba) trochu poklesla. Asi by to chtělo doplnit nějaké el. spotřebiče.
No jedna věc je úmysl top managementu a druhá věc je potom zpravidla realita. A taky platí ještě jeden princip -- pokud firma přestane mít jakoukoli jinou vizi, než jen vydělávat co nejvíc, tak zpravidla poměrně brzy vydělávat co nejvíc už nebude. Takový hezký příklad je Boeing. Dokud vizí bylo vyrábět skvělá letadla, tak rostli a dařilo se. Od fůze s McDonnell Douglas a po následné změnš firemní kultury trhy ztrácejí a to, co leze z jejich konstrukčních kanceláří, jsou problematické nedodělky.
já jsem nad tím uvažoval technicky tak, že bych použil plastovou nádrž s nemrznoucí směsí kde bych chladil vodu z výstupu tepelka před vstupem do zemního výměníku, když bude ohřívat třeba akumulačku na TUV a potom to jen čerpat do útrob domu a chladit...
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
3.7 | 16 hrs, 7 min | - | 03:07:50 | 04:08:06 | 04:50:32 | 12:54:17 | 20:58:02 | 21:40:28 | 22:40:44 | - |
4.7 | 16 hrs, 6 min | - | 03:08:59 | 04:08:57 | 04:51:17 | 12:54:28 | 20:57:39 | 21:39:58 | 22:39:57 | - |
[DST] | - 1 min, 8 sec | - | + 1 min, 9 sec | + 51 sec | + 45 sec | + 11 sec | - 23 sec | - 30 sec | - 47 sec | - |
5.7 | 16 hrs, 5 min | 01:09:27 | 03:10:10 | 04:09:51 | 04:52:03 | 12:54:38 | 20:57:13 | 21:39:26 | 22:39:06 | 00:39:50 |
[DST] | - 1 min, 12 sec | + 23 hrs, 9 min | + 1 min, 11 sec | + 54 sec | + 46 sec | + 10 sec | - 26 sec | - 32 sec | - 51 sec | + 22 hrs, 39 min |
1.8 | 15 hrs, 7 min | 02:54:13 | 03:56:01 | 04:45:06 | 05:22:38 | 12:56:19 | 20:29:59 | 21:07:32 | 21:56:36 | 22:58:24 |
[DST] | - 57 min, 49 sec | - 22 hrs, 15 min | + 45 min, 51 sec | + 35 min, 15 sec | + 30 min, 35 sec | + 1 min, 41 sec | - 27 min, 14 sec | - 31 min, 54 sec | - 42 min, 30 sec | - 1 hrs, 41 min |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 1 hrs, 40 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 34 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 25 sec | - 56 min, 50 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |
1.10 | 11 hrs, 39 min | 05:03:55 | 05:41:34 | 06:18:29 | 06:50:01 | 12:39:33 | 18:29:05 | 19:00:38 | 19:37:32 | 20:15:11 |
[DST] | - 1 hrs, 47 min | + 53 min, 52 sec | + 47 min, 59 sec | + 44 min, 45 sec | + 43 min, 21 sec | - 10 min, 21 sec | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 8 min | - 1 hrs, 14 min |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 1 hrs, 48 min | + 46 min, 27 sec | + 45 min, 41 sec | + 46 min, 20 sec | + 48 min, 2 sec | - 6 min, 1 sec | - 1 hrs, 0 min | - 58 min, 22 sec | - 57 min, 42 sec | - 58 min, 28 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |