
Dle výše uvedeného souhrnu tématu může nevhodná míra komprese výrazně ovlivnit životnost článků až o 40% což není zrovna málo. ;)
Viděl bych to takhle: - nabít baterku na SOC=40% - nasadit na závitovku pružiny, pod ní skřípnout čidlo a utahovat za současného měření momentu závitovku až do požadované tlakové síly, moment si poznačit - lehce povolit, vytáhnout čidlo a opět dotáhnout na stejný moment - po nějaké době (3 měsíce?) opět nabít na 40%, lehce povolit matku a opět utáhnout poznamenaným momentem - po delší době (rok?) opět nabít na 40%, povolit trochu víc, zasunout čidlo, utáhnout poznamenaným momentem a zkontrolovat, jestli síla sedí, když ne tak poznačit nový moment (asi se změnil povrch nebo struktura závitů nebo nastala jiná změna) soami: Ano, jsme šťastní. Ale raději se tím moc nechlubíme, lidi nám pak zbytečně závidí.
Neviem, ako u vás, ale tu tak fúka vetrisko, jak už dávno nie. Že mi to ten rachot nedá spať, to by mi až tak nevadilo. Len mám obavu, čo tam vonku, po tých všelijakých plechových buchancov, že čo tam vonku ráno nájdem... :o Bisťu, čo som si myslel, že som už dávno zabudol, aj ten očenáš mi zrazu ide...
Tohle už mi připadá jako téma S&V z devadesátek - že CD z mrazáku zní líp... Opravdu řešíte hlídání desetin mm roztahování článku, což při ne úplně vhodném způsobu používání může znamenat za několik let deformaci? Pak jste šťastní lidé 😃
Pozdě. Hlavní výhoda - parkování zdarma - od ledna končí. Tak kde to budeš parkovat? Máš druhou garáž? Navíc s hodně širokými vraty. Vždyť to musí mít strašně velký rozchod.
Podle mého názoru vzhledem k měnícímu se stavu bobtnání článků by bylo vhodné právě spíš průběžné sledování aktuálního stavu komprese což by vyžadovalo čidla a kvalitnější převodníky vhodné na měření pod dlouhodobým zatížením. Z toho pohledu by samozřejmě opakované odinstalovávání a instalace čidel a použití laciných destiček, které nejsou vhodné k dlouhodobému měření pod zatížením bylo velmi nepraktické a obtěžující a jednorázové změření z pohledu neustále se měnícího stavu bobtnání i do jisté míry nedostatečné. Pro měření dlouhodobého zatížení se v průmyslu používají speciální tenzometry, které jsou navrženy pro dlouhodobou stabilitu a jsou schopny měřit statické nebo kvazistatické síly po delší dobu s vysokou přesností.
Mám od Ježíška první elektromobil 😀 je tam 4S Lipol 7,8Ah, taky to nějakou elektriku sežere 😁
Tak u stažení už mám jasno - pružiny. Závitovky M6, na to jako kluzná mezivrstva plastová pneumatická hadička 8/6 mm, a pak 10 nebo 12 talířových pružin s vnitřním průměrem 8 mm. Nemáte nějaký dobrý tip na pružné propojky mezi články? Mám hubené články, jen 36 mm. Ale zato jich mám hodně, tak by to nemělo stát majlant. Kolega to udělal tak, že použil kabelová oka a mezi ně kousíček svářečského kabelu. Měla by to být hodně měkká licna. V nejhorším bych to udělal taky tak, ale musel bych ta oka dát našikmo. A představa lisování 160 ok mě teda netěší. Nejvíc by se mi asi líbila nějaká pletená měděná licna v plochém provedení. Konce pocínovat a vyrazit do ní díry pro šroub. Nemáte prosím nějaký dobrý tip? Díky.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 28.12 | 8 hrs, 14 min | 05:47:42 | 06:26:25 | 07:07:07 | 07:44:28 | 11:51:36 | 15:58:43 | 16:36:05 | 17:16:46 | 17:55:29 |
| 29.12 | 8 hrs, 14 min | 05:47:55 | 06:26:38 | 07:07:17 | 07:44:36 | 11:52:05 | 15:59:34 | 16:36:53 | 17:17:32 | 17:56:14 |
| + 43 sec | + 13 sec | + 13 sec | + 10 sec | + 8 sec | + 29 sec | + 51 sec | + 48 sec | + 46 sec | + 45 sec | |
| 30.12 | 8 hrs, 15 min | 05:48:06 | 06:26:47 | 07:07:24 | 07:44:41 | 11:52:34 | 16:00:27 | 16:37:43 | 17:18:20 | 17:57:01 |
| + 48 sec | + 11 sec | + 9 sec | + 7 sec | + 5 sec | + 29 sec | + 53 sec | + 50 sec | + 48 sec | + 47 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| + 1 min, 53 sec | + 15 sec | + 12 sec | + 7 sec | 0 sec | + 57 sec | + 1 min, 53 sec | + 1 min, 47 sec | + 1 min, 43 sec | + 1 min, 39 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |
| 1.5 | 14 hrs, 37 min | 03:13:12 | 04:06:56 | 04:52:30 | 05:28:16 | 12:47:05 | 20:05:53 | 20:41:39 | 21:27:13 | 22:20:57 |
| [DST] | + 1 hrs, 43 min | - 1 hrs, 22 min | - 1 hrs, 9 min | - 1 hrs, 2 min | - 58 min, 45 sec | - 6 min, 45 sec | + 45 min, 14 sec | + 48 min, 51 sec | + 55 min, 46 sec | + 1 hrs, 8 min |


