
Bmw to pĕknê monitoruje: Screenshot_20251205_124653_My BMW.jpg
Ale EV neni jen o tom, ze jezdis levne. Nevim proc se porad tahle karta vytahuje. Souhlasím, ten efekt by měl být znát až z celoročního průměru, ne z jedné cesty. Navíc ten přínos není pouze v palivech, ale na více autech bude znát i v počtu čmoudíků... :D
z EV do Amstrdamu nejlépe letadlem, vyjde to nejlevněji i nejrychleji, KLM je docela fajn, dají ti i sandwich a pivo Heineken a není potřeba v Amstru řešit nesmyslně drahé parkování. Jo, kdyby to bylo s EV do Amstrdamu, to by byla jiná. Ale že to stojí jako s dieselem i po započtení spotřební daně z pohonných hmot, která se tady ale neodvádí, to bych považoval spíš za tragédii než za výhodu. Přiznej se, že ty někde v podvědomí cítíš buyer's remorse, tak hledáš všechny možné způsoby, jak přesvědčovat sám sebe, že to tak vlastně není? Ale ano, je to běžné, není na tom nic špatného a není se za to třeba stydět, viz: https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/11l9ues/is_it_normal_yo_have_a_bit_of_buyers_remorse/ Já mĕl letenky za 3500kč ks zpátečni.Řikal jsem přes úšklebky sousedů, že to vyzkoušim.Taky večer volali,kde jsem :D https://www.easyjet.com/cs/buy/flights?isOneWay=off Mám to 4 hodiny na letištĕ,1,5 hod let + cesta na hotel a jsi na 7 hodinách misto 12 hodin cesty. Závĕr je ,že na dálkové jízdy jsou dnes rozhodujíci asistenty v autê ne druh paliva.Já jsem schopný ujet za 24hodin bez větších potíži s EV 2000km a to řidič v dieselu bez nic padne.:))) Že 4 zastávek byla jedna na obĕd,druhá na objednáni a výběr hotelu a dvĕ na kafe a relax.
Ale teda, prekvapenie. Len malo prísť 20€, nie len 10€.
Ale EV neni jen o tom, ze jezdis levne. Nevim proc se porad tahle karta vytahuje.
Pro mne je tenhle styl počítání novinka a mám problém si zvyknout. Asi proto, že jsem do auta vždy kupoval baterii 72Ah, a i v elektrokole mám 36V, 13Ah. Ale nikdo mne nedonutí, abych o sobě hlásal, že mám v FVE baterku 60V, 5040000mAh 😃, to mi přijde jako blbost.
Momentálně běží AI Moderátor 2.0 na separátním testovacím fóru. Že nevidíš je v pořádku
Vidíš to, já mám úplně jinou filozofii. 20kWh + v baterkách v několika samostatnejch bednách se jenom tak nevybije, neodpojí, a je to dost dobrej záložní zdroj. Řekl bych, že je pravděpodobnější porucha DS nebo mrtvá baterka v UPS, než že v tomhle neude ani tolik elektriky, aby jely tyhle blbosti. Minimálně 5 let jsem to neměl vypnutý, a už mám skoro strach to vypnout celý, co všechno by přestalo fungovat :) Navíc ta samostatná ups bude mít 1.) klidovou spotřebu, 2.) olověnou baterku, kterou budeš muset co tři roky měnit, v tom nevidím žádnej přínos... Naše spotřeba je aktuálně mezi 24-26kWh denně včetně ohřevu vody a přitápění z DS když se netopí - denně se vaří (nikdo nemá obědy) a když se sejdeme doma všichni až ve 13h a já byl na tom přelomu pod 20% několikrát. Když jsem doma, tak samozřejmě topím. Zhruba od 20.11. je to strašná bída s výrobou 1,1-1,6kWh až na pár světlejších dnů A i když jsem nechal na FV jen malé spotřeby, tak ne a ne se zvednout ode dna a mít trošku rezervu. Do toho klesla teplota a začalo se i přitápět baterkám. Nyní je vypnuté vše a každý den se to o malý kousek zvedne a jsem na 60% kapacity, ale po těch malých denních ziscích to jde strašně pomalu. Snímek obrazovky_5-12-2025_05416_vrm.victronenergy.com.jpeg Ano, ten rozvod 48V se mě líbí, ja začal s něčím podobným na 12V ale jsou to jen nouzová světýtka a USB zásuvky a zatím jen v části domu, po chodbách na senzory - zvykly si všichni rychle. Je přede mnou ještě dlouhá cesta - původní idea byla u mě taková, že malé spotřeby nebudu přepínat na DS vůbec - jen nouzově - asi jsem přepnul i pozdě a měl toho na malé spotřeby ještě moc - a ještě se učím s tím vůbec zacházet... To se časem vychytá - směr je správný a to ostatní se dotvoří a naučí :D
Už OK, Forced 00:00/00:00, Allowed 00:00/23:59.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 5.12 | 8 hrs, 24 min | 05:32:57 | 06:11:24 | 06:51:39 | 07:28:27 | 11:40:39 | 15:52:50 | 16:29:38 | 17:09:54 | 17:48:21 |
| 6.12 | 8 hrs, 22 min | 05:33:55 | 06:12:24 | 06:52:43 | 07:29:36 | 11:41:04 | 15:52:32 | 16:29:25 | 17:09:44 | 17:48:13 |
| - 1 min, 27 sec | + 58 sec | + 1 min, 0 sec | + 1 min, 4 sec | + 1 min, 9 sec | + 25 sec | - 18 sec | - 13 sec | - 10 sec | - 8 sec | |
| 7.12 | 8 hrs, 21 min | 05:34:52 | 06:13:23 | 06:53:46 | 07:30:43 | 11:41:30 | 15:52:17 | 16:29:14 | 17:09:36 | 17:48:08 |
| - 1 min, 22 sec | + 57 sec | + 59 sec | + 1 min, 3 sec | + 1 min, 7 sec | + 26 sec | - 15 sec | - 11 sec | - 8 sec | - 5 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| - 3 min, 55 sec | + 13 min, 29 sec | + 13 min, 36 sec | + 13 min, 45 sec | + 13 min, 58 sec | + 12 min, 1 sec | + 10 min, 3 sec | + 10 min, 16 sec | + 10 min, 27 sec | + 10 min, 32 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |
| 1.5 | 14 hrs, 37 min | 03:13:12 | 04:06:56 | 04:52:30 | 05:28:16 | 12:47:05 | 20:05:53 | 20:41:39 | 21:27:13 | 22:20:57 |
| [DST] | + 1 hrs, 43 min | - 1 hrs, 22 min | - 1 hrs, 9 min | - 1 hrs, 2 min | - 58 min, 45 sec | - 6 min, 45 sec | + 45 min, 14 sec | + 48 min, 51 sec | + 55 min, 46 sec | + 1 hrs, 8 min |


