
Mogule, nevím co by mi nemělo jít na rozum a proč bych porovnával neporovnatelné... Nastuduje si sám datasheety. 5000VA = 30kg 4K5 = 21,4 kg Výkony v kW stejné Jestli Ti připadá jako alternativa k pětitisícovce model 6K5, tak pokulhává spíš Tvé srovnání .. Myslím, že porovnáváš blbosti. 6k5 je vylepšená stará 5000, kastle má stejnou velikost, jen je o fous vyšší. 4k5 je vylepšená stará 3000. Z mého pohledu je 6k5 prostě lepší náhrada za aktuální 5000, má stejnou šířku, stejné zapojení, na většině instalací dokonce půjde udělat upgrade kus za kus.
Ona se doba též změnila v tom, že některé modely Victron jsou poměrně dostupné a když jsem (polo)ostrovník jedoucí na LV systému a dojde na srovnání MULTIPLUS s trafem vs. čínská KOMBI bedna s nutností dokoupit RCD-B, tak to vychází stejně, ne-li už ve prospěch toho Victronu..
Na lodích je potřeba jiné řešení stejně tak jako jiné řešení u domácí FV. Tím ale nikomu neříkám dělejte to tak nebo tak. Každý si volí nejjednodušší postup sám pro sebe a to je většinou kupovat masově bedny co se prodávají. / Kdyby tady svítlilo slunce 300dní v roce jako ve státě kalifornie, tak bych nevymýšlel jak ušetřit každý jeden wat. / Ano, pro HV modul DC/AC sinus, je potřeba na vstupu od panelů hlídač izolace stavu a na výstupu AC proudový chránič B. Někdy v příštím roce tuto koncepci popíši více podrobně s uvedením návaznosti na panely a baterky i vzhledem k platnosti nových předpisů.
No já přijel na Ionity Pávov a 3x jsem to zkoušel a chyba, nakonec jsem musel vytáhnout kartu😴asi mám v ČR smůlu. To samé placeni parkovného v Holandsku, zadám kartu do auta a auto všechno v placených zónách vykomunikuje a zaplati nemusim shánĕt parkovaci automat. U nás se mi to ještĕ nestalo, že by to fungovalo.😎
Ano, to si myslím i já. Výkonově +/- stejné parametry právě má verze MP 5000VA a MP 4K5. Takže zde je podle mě relevantní srovnávání a diskuze nad novým přístupem a skoro 30% úbytku hmotnosti (a něco i v rozměrech) Tak před takovými zkušenostmi klobouk dolů ... (jen malá odbočka - měnič DC/AC HV bez trafa? za tím na AC OUT RCD-B?) VICTRON se toho konceptu s LF transformátorem drží a neuhýbá. Na lodích apod asi vítězí jiné priority než max účinnost..
Ten kdo jezdi.Tak dnes jsem na Ionity v DE vidĕl reklamu z cenou 0,39Eur.Na 6 rychlonabiječkách v Nĕmecku, kde jsem nabijel už neni potřeba nic dĕlat Maji rozšířenou komunikaci mezi autem a nabíječkou.Plug/Charging Jinak I při 99% baterky tam tečou zajímavý proudy 20251207_142228.jpg Plug&charge používám snad už rok a nic jiného než ionity nechci používat. Je to návykové a chápu že teslisti taky nechtějí nic jiného než teslu
Myslím, že srovnávat MP 5kW a 4k5 nový model na váhu je správné. A rozdíl ve váze je. V minulosti jsem s toroidními transformátory hodně experimentoval až do té míry, že jsem si nechal svinout na míru jádro z nejlepšího mat. pro toroidy jaký vůbec existuje a to je SU extra. To sice vedlo k možnosti vyššího magnetického sycení, ale účinnost ani volnoběžné ztráty se nesnížily. Spotřeba naprázdno transformátoru je dána hlavně ztrátami v železe. Hysterézními ztrátami ty rostou přibližně lineárně s amplitudou magnetické indukce B. Vírivými ztrátami ty rostou přibližně s B na druhou a s f na druhou .Pokud snížíte počet závitů, aby se při stejném napětí dostalo jádro do vyšší indukce, pak B se zvýší a to má a následek , že ztráty v jádru rostou. Lepší materiál / SU, SU-permalloy atd. / sice sníží ztráty při stejné indukci, ale pokud B zvýšíte, velká část úspory se ztratí. Ušetřil jsem trochu mědi a to bylo všechno. Hliníkové technologii a CCA drátům jsem na chutˇnikdy nepřišel. To jsem nikdy ani nezkoušel. Hliníková technologie je osvědčená čínská cesta jak hodně využívat ke chlazení vzduch co je zdarma. I s nejlepším trafem jsou vždy ztráty a horší učinnost. Proto jsem pak přešel k technologii bez transformátorů a když jsem docílil v jednofázovém modulu bez transformátoru DC / AC sinus volnoběžnou spotřebu 2W na 3kW modul a při zatížení DC/AC sinus modulu 3kW zátěží 1kW s účinnost konverze 98% pro 1kW zátěže věděl jsem, že je to správný směr. Takové postupy vyžadují ale HIS i když je stále řeč o ostrovním systému bez DS. Nebo DS jen jako záloha s aut. přepínačem sítí. Špičkové parametry s volnoběžnou spotřebou už se ale nedaří běžně dosahovat pro jednofázové moduly bez transformátoru DC/AC sinus pro výkony 10kW nebo 22kW. Ale pořád stále o parník ,mnohem lepší jak s transformátorem. Učinnost a volnoběžná spotřeba technologie bez transformátoru je možné vylepšovat podle toho kolik peněz chci utratit za polovodiče a za řízení modulu. Prostor pro vylepšování parametrů zde je. A koncepci, kterou v poslední době zastávám je, spotřebovat energii z panelů přímo v modulu DC/AC sinus bez transformátoru a jen malou část energie vést do baterky na vyrovnání energetické bilance při kolísání energie z panelů. Při této koncepci pak stačí mnohem menší baterka a ušetřené peníze naopak dát do panelů.
freecad je docela peklo. Zkousel jsme to pred lety, doklepal jsme v tom co jsem chtel ale tech bugu co jsem tam potkal. Fusion je proti tomu raj. Nekdy to zkus. Principy tam jsou uplne stejne.
Jasné, niečo to meria, ale nemám to s čím porovnať.
Nikam. Proto jsem psal, že to není Pavlovův pes, který sliní vždy. Zvětšení objemu interkalací na grafitové anodě je minimální. Právě proto se používá grafit. Všelijaké ty nové materiály (které by třeba umožňovaly dosahovat vyšších kapacit) jako křemík v anodě, nebo dokonce úplně jiné principy jako články NaIon, mají právě většinou problém s tím, že jim anoda při nabíjení výrazně bobtná. Ale u LiIon s grafitovou anodou to tak není. Pokud se LiIon "nafukuje", tak je to způsobeno vznikem mikrobublinek mezi elektrodami a separátorem. Jsou velmi malé, ale protože vrstev elektrod je hodně, tak se to nasčítá. Není ale řečeno, že vůbec vzniknout musí. A i když by vznikly, tak jim jednak vnější tlak (daný stažením) brání v jejich expanzi. Tím je taky nutí difundovat mezi elektrodami a separátorem pryč, mimo oblast elektrod. Tam už ničemu nevadí, protože jejich celkový objem je malý a tak příliš neovlivní tlak v článku.
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 11.12 | 8 hrs, 16 min | 05:38:23 | 06:17:02 | 06:57:36 | 07:34:48 | 11:43:17 | 15:51:46 | 16:28:59 | 17:09:33 | 17:48:12 |
| 12.12 | 8 hrs, 16 min | 05:39:11 | 06:17:52 | 06:58:28 | 07:35:44 | 11:43:45 | 15:51:47 | 16:29:02 | 17:09:39 | 17:48:19 |
| - 55 sec | + 48 sec | + 50 sec | + 52 sec | + 56 sec | + 28 sec | + 1 sec | + 3 sec | + 6 sec | + 7 sec | |
| 13.12 | 8 hrs, 15 min | 05:39:58 | 06:18:40 | 06:59:19 | 07:36:37 | 11:44:13 | 15:51:50 | 16:29:08 | 17:09:47 | 17:48:29 |
| - 50 sec | + 47 sec | + 48 sec | + 51 sec | + 53 sec | + 28 sec | + 3 sec | + 6 sec | + 8 sec | + 10 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| + 2 min, 26 sec | + 8 min, 23 sec | + 8 min, 19 sec | + 8 min, 12 sec | + 8 min, 4 sec | + 9 min, 18 sec | + 10 min, 30 sec | + 10 min, 22 sec | + 10 min, 16 sec | + 10 min, 11 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |
| 1.5 | 14 hrs, 37 min | 03:13:12 | 04:06:56 | 04:52:30 | 05:28:16 | 12:47:05 | 20:05:53 | 20:41:39 | 21:27:13 | 22:20:57 |
| [DST] | + 1 hrs, 43 min | - 1 hrs, 22 min | - 1 hrs, 9 min | - 1 hrs, 2 min | - 58 min, 45 sec | - 6 min, 45 sec | + 45 min, 14 sec | + 48 min, 51 sec | + 55 min, 46 sec | + 1 hrs, 8 min |


