áno, Victron je možné použiť v TN-C sieti. Už nejaký ten piatok takto fungujem. :)
To, že je to v Česku NEPOUŽITELNÝ - bez dalších velmi významných a dražších a odborných zásahů prosím rozepište, protože to je pro potencionálního kupce důležité. A mně to taky zajímá, abych případná rizika budoucímu majiteli sdělil. JE TO TADY POPSANÉ NĚKOLIKRÁT Jak již bylo tady řečené a v jiných vláknech popsané do nejmenších detailů - je to ta nejobyčejnější balkónovka do zásuvky a neumí krom omezení výkonu na výstupu nic jiného - to omezení je ale nutné velmi dobře otestovat, protože například moje aplikace pro balkonovku reaguje se zpožděním 15-30min.... (asi cesta na čínský server a zpět ) a to i on-line výroba - tedy měřím dalšími dvěma způsoby, přes chytrou zásuvku a shelly... abych věděl jaká je realita a to zpoždění. Třetí měření mám ještě celkové - na přívodu do baráku - i to vlastně balkónovku měří - ty přetoky viz screen. (v praxi to znamená - že se stihlo zatáhnout a prší a výkon je 80W a balkonovka stále píše v aplikaci 745W výrobu = tatáž aplikace má výkon omezovat ? ) 20250512_073131.jpg Pokud bude výroba vyšší než spotřeba = vše jde do přetoků. I těch pár variant které již existují a umí to, BEZ PŘETOKŮ - musí nejdříve přetok vytvořit, aby se dal změřit, pak je nutná REGISTRACE - která musí splnit všechny náležitosti toho kterého distributora - který následně po registraci - ty mini technické přetoky toleruje a jsou legální. Ale to není případ této balkonovky. To zmiňované relé nemá jinou zásadní funkci, zařízení funguje i BEZ a bez rizika úrazu el.energií - je to jen druhý stupeň ochrany a odpojení a to zmiňované relé - nahradí i zcela obyčejný stykač za pár kaček... Testuju už třetí verzi balkonovky (800W) a nyní již vytvářím ,,brutální" přetoky - z mého pohledu = je to nesmyslné zařízení a když už si dám práci s instalací panelů, tak je chci využít na 100% pro sebe... Ne aby to svévolně přetékalo do sítě. Ale chápu - že je to lepší než nic - ale ne v Česku - kde toto nejde kvůli byrokracii - to znamená - že ve zbytku evropy to jde a slouží ke svému původnímu účelu = přinesu z Penny - zavěsím panely - propojím - zastrčím do zásuvky a vyrábím. V krátkém on-line formuláři to do 30-ti dnů oznámím (tak to proběhlo u mě.) Pokud chci v Česku balkonovku - musím jedinou legální cestou která je a která to na několika-násobek prodraží. NEBO (verze ,,na černo" - v žádném případě to nedoporučuji) - použiju balkonovku dle své stálé spotřeby = mám 150W stálé spotřeby - instaluju 140W balkonovku... Vyzkoušeno osobně NULA PŘETOKY Přidal jsem 100W do žebříku na ručníky a 60W sušák na boty (ani jedno se nevypíná automaticky, pouze vypínačem ručně) a měl 310W stálou spotřebu - 300W balkonovka bez přetoků = vyzkoušeno. Nyní běží u mě třetí, největší = 800W a od 10h od rána to valí do sítě asi do 15h odpoledne... Jsem v Německu = nevadí to, ale je to škoda... Součastný stav od loňského července - ačkoliv se snažím to maximálně využít je : 94kWh na elektroměru distributora. 20250512_074755.jpg
Doplním, nespojujte EGD a ČEZ, nemají stejné podmínky, NEMAJÍ!! EGD je výrazně lehčí povolení technických přetoků (i ty mají své limity) u distribuce ČEZ je povolení/schválení tech přetoků výrazně složitější-již je zde vlákno. Nechci rozhodně kazit prodej, jen ne vše je tak jednoduché.
Ještě k tomu co píše Josse, Josse provedl výpočet pro výkon 4kW a vyšla mu tlumivka 8 nebo 9uH. A k tomu mu vyšel velký svitek 80uF. Jenže to je výpočet na 4kW a takovým výkonem měnič kromě nabijení EV běžně nejede. Často jede s menším výkonem. A na menší výkon, menší proud zase vychází větší tlumivka. Pokud je kmitočet 20kHz a napětí budícího vinutí trasformátoru má Victron 30V a zvolím menší výkon, zvolím menší proud 40A vychází tlumivka 62uH. A svitek 60uF pro zlomový kmitočet 80Hz s poklesem o 3db, Zkusil jsem počítat i vstupní a výstupní impedanci takového filtru ale zase neznám impedanci transformátorů a tak další úvahy už nedělám, Vždy je více proměnných a zkoušet a měřit je pro mě lepší. Při praktickém měření mně vycházelo, že indukčnost nad 80uH už nepřinášela zlepšení. A jestli si josse nedovede představit velkou tlumivku ? Tak v letošním roce budu vyrábět cca 25 x větší. Tedy 2mH to je 2000uH / 100A. Navinout tenkými drátky. Musí být i ekonomická. Před několika roky jsem se ptal jedné firmy, kolik by stálo navinutí tlumivky 2mH VF lankem jen na malý proud 10A. Řekli mně 3tis.Kč za práci + materiál. Doma v ruce jsem takovou tlumivku 2mH / 10A vyráběl sám za 5 hodin lankem 36 x 0,315 na jádře High Flux 58mm pro jinou aplikaci. Proto si raději vše vždy vyrobím sám nebo i více různých druhů abych si sám vše ověřil . A vlastní prožitá zkušenost je vždycky víc než jen cizí myšlenka nebo cizí zkušenost.
vacsina cinskych kombi bedni funguje v TNC normalne, len je tam velke riziko, ze ti v pripade poruchy prebehne 400+VDC do zasuviek, svetiel, spotrebicov. mal by si tam mat zaradeny minimalne chranic triedy A, co sa ale v TNC rozvodoch neda. znackove menice obsahuju vacsinou vsetky potrebne ochrany v sebe, ale niekto iny kto ich vlastni ti musi prezradit ako to je s ich prevadzkou v TNC... kazdopadne bude lepšie k danym spotrebicom priviest novy rozvod s prislusnymi ochrannymi prvkami. edit: myslim, ze victron je mozne pouzit, kedze je galvanicky oddeleny trafom, ale na jeho spravanie v TNC sa musi vyjadriť daky majitel, ktory ho tak ma zapojeny.
No je jasný , že se tam nesejdeme všichni , že ?
Ja jsem v podobné situaci natáhl od měniče s vlastním uzemněním nové třívodičové vedení s vlastními zásuvkami.
vidím to podobně. Vždycky mě baví ty krásný vzpomínky ... "my když jsme byli malí tak jsme jezdili 1000MB na dovolenou.... to bylo krásný." Hovno bylo krásný. Akorát jsme byli mladí to bylo to krásný. Myslím, že to není jen tím, že jsme byli mladí. Tehdy to cestování bylo jiné. Ještě ne tak průmyslové. A zdaleka ne tam masové. Žádné navigace, žádná youtube instruktážní videa. Člověk jel podle staré staré mapy po rozbitých cestách nespolehlivým autem. Dost často zakufroval. V autě jdi cítil přírodu. Když bylo vedro, tak v té 1000MB bylo o to větší vedro. Ne jako dneska, kdy si sebou vezeš stabilní teplotu, aby ses náhodou nepřehřál nebo naopak neprochladl. Dneska nastavíš navigaci, ta ti řekne i kdy se máš vyčůral aby ses nepočůral. Všude nové dálnice, tak dáš cihlu na plyn a můžeš tu cestu skoro prospat. Tehdy se celkem běžně spalo nadivoko. Dneska v Evropě skoro nemyslitelné. Když jsi chtěl na nějaký kopec, tak sis poctivě zamakal. Dneska? Jdeš podle pokynů po vyasfaltované cestičce. A pokud je to trochu víc do konce, tak je tam lanovka, aby ses neunavil. Dneska můžeš i Everest vylézt průmyslovým způsobem a jsou organizace, které ti ten "jedinečný zážitek" zařídí. Cesty tehdy a dneska bych přirovnal k tomu, když si něco vyrobíš nebo vypěstuješ sám, versus když si to jdeš koupit hotové do supermarketu.
Jestli to nepřišlo po "nuláku" , mě to takto odpálilo DC Citel 275
Tato verze funguje také - vyzkoušeno - ale je to stejný = také z boku - jen s rámečkem hotové :D https://de.aliexpress.com/item/1005007461863757.html?spm=a2g0o.buyer-tracking.appTrackingRecommend.1.f00c7df9dfUmwC&gps-id=appTrackingRecommend&scm=1007.30509.433819.0&scm_id=1007.30509.433819.0&scm-url=1007.30509.433819.0&pvid=bd9718d2-4a22-4f09-b8d2-bc3ae514a674&_t=gps-id:appTrackingRecommend,scm-url:1007.30509.433819.0,pvid:bd9718d2-4a22-4f09-b8d2-bc3ae514a674,tpp_buckets:668%232846%238108%231977&pdp_ext_f=%7B%22order%22%3A%22627%22%2C%22eval%22%3A%221%22%2C%22sceneId%22%3A%2220509%22%7D&pdp_npi=4%40dis%21EUR%2149.75%2133.19%21%21%21394.84%21263.43%21%40211b617b17469884729875095edfdf%2112000040853352989%21rec%21DE%213975184764%21XZ&utparam-url=scene%3AappTrackingRecommend%7Cquery_from%3A&_gl=1*osyexp*_gcl_aw*R0NMLjE3NDY3NjcyMDEuRUFJYUlRb2JDaE1JcnZiSXZzNlZqUU1WeUpTREJ4M1NmQnd0RUFRWUJDQUJFZ0s5aFBEX0J3RQ..*_gcl_dc*R0NMLjE3NDY3NjcyMDEuRUFJYUlRb2JDaE1JcnZiSXZzNlZqUU1WeUpTREJ4M1NmQnd0RUFRWUJDQUJFZ0s5aFBEX0J3RQ..*_gcl_au*NzM0NzUwOTYzLjE3NDE3MDI0MTI.*_ga*MjA3NTEzOTc1OC4xNzQxNzAyNDAw*_ga_VED1YSGNC7*czE3NDY5ODg0NzMkbzkwJGcwJHQxNzQ2OTg4NDczJGo2MCRsMCRoMA.. Ale myšlenka pochází od Migela - ta stejná - já to jen objednal... :D Ani u mě není boční připojení problém, je to super řešení za přijatelný peníz
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
12.5 | 15 hrs, 11 min | 02:39:45 | 03:43:04 | 04:32:43 | 05:10:32 | 12:46:20 | 20:22:08 | 20:59:57 | 21:49:36 | 22:52:54 |
13.5 | 15 hrs, 14 min | 02:36:42 | 03:41:04 | 04:31:07 | 05:09:08 | 12:46:19 | 20:23:31 | 21:01:31 | 21:51:34 | 22:55:57 |
[DST] | + 2 min, 47 sec | - 3 min, 3 sec | - 2 min, 0 sec | - 1 min, 36 sec | - 1 min, 24 sec | - 1 sec | + 1 min, 23 sec | + 1 min, 34 sec | + 1 min, 58 sec | + 3 min, 3 sec |
14.5 | 15 hrs, 17 min | 02:33:37 | 03:39:06 | 04:29:33 | 05:07:45 | 12:46:19 | 20:24:54 | 21:03:06 | 21:53:33 | 22:59:02 |
[DST] | + 2 min, 46 sec | - 3 min, 5 sec | - 1 min, 58 sec | - 1 min, 34 sec | - 1 min, 23 sec | 0 sec | + 1 min, 23 sec | + 1 min, 35 sec | + 1 min, 59 sec | + 3 min, 5 sec |
1.6 | 15 hrs, 57 min | 01:32:27 | 03:09:51 | 04:07:41 | 04:49:09 | 12:47:52 | 20:46:34 | 21:28:02 | 22:25:52 | 00:03:16 |
[DST] | + 40 min, 16 sec | + 22 hrs, 58 min | - 29 min, 15 sec | - 21 min, 52 sec | - 18 min, 36 sec | + 1 min, 33 sec | + 21 min, 40 sec | + 24 min, 56 sec | + 32 min, 19 sec | + 1 hrs, 4 min |
1.7 | 16 hrs, 9 min | - | 03:05:45 | 04:06:32 | 04:49:10 | 12:53:55 | 20:58:39 | 21:41:17 | 22:42:04 | - |
[DST] | + 12 min, 4 sec | - | - 4 min, 6 sec | - 1 min, 9 sec | + 1 sec | + 6 min, 3 sec | + 12 min, 5 sec | + 13 min, 15 sec | + 16 min, 12 sec | - |
1.8 | 15 hrs, 7 min | 02:54:13 | 03:56:01 | 04:45:06 | 05:22:38 | 12:56:19 | 20:29:59 | 21:07:32 | 21:56:36 | 22:58:24 |
[DST] | - 1 hrs, 2 min | - 22 hrs, 38 min | + 50 min, 16 sec | + 38 min, 34 sec | + 33 min, 28 sec | + 2 min, 24 sec | - 28 min, 40 sec | - 33 min, 45 sec | - 45 min, 28 sec | - 1 hrs, 4 min |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 1 hrs, 40 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 34 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 25 sec | - 56 min, 50 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |
1.10 | 11 hrs, 39 min | 05:03:55 | 05:41:34 | 06:18:29 | 06:50:01 | 12:39:33 | 18:29:05 | 19:00:38 | 19:37:32 | 20:15:11 |
[DST] | - 1 hrs, 47 min | + 53 min, 52 sec | + 47 min, 59 sec | + 44 min, 45 sec | + 43 min, 21 sec | - 10 min, 21 sec | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 8 min | - 1 hrs, 14 min |