
Tak jelikož všechny články jsou nedobité, tak nejlepší by bylo udělat refukci na nějakou normální bms s aktivním balancováním a tím tu aku srovnat ne? Ale má to smysl, když to má mít dlouhé záruky?
O HE3DA je tam jen drobná zmínka, která snad ani nestojí za pozornost. No ta zmínka právě myslím za pozornost stojí. Zvlášť pokud přijmeme premisu, že ta dáma není nějak cinknutá a nemá motivaci nebo důvod o HE3DA lhát. Já se pohybuju ve vlnách. Na začátku, když se o tom začalo mluvit, tak jsem byl nadšený. Později, když se pořád výroba nerozbíhala, a hlavně když s tím dělali tajnosti a nebyli ochotni to poskytnout na nezávislé testy, tak jsem to začal vidět jako podvod. Jako to asi dneska vidí většina lidí, i když o tom nic moc neví. Pak jsem si ale dal práci a nastudoval jsem co jsou ty baterky vlastně zač. A v čem se liší od jiných, nebo naopak v čem jsou podobné/stejné. A tím jsem se zase dostal na té vlně trochu nahoru. Kdy si už nemyslím, že to od začátku je jen podvod a Potěmkináda. A vidím za tím spíš jednak neobratnost daných lidí. Možná i podvodné jednání, ale ne všech a ne jako hlavní motivaci. A pak obtížnost současného trhu s těmito technologiemi. Kdy není náhoda, že i mnohem lépe zafinancované projekty, které navíc jely v běžných kolejích a nevymýšleny nic převratného, tak zkrachovaly. Jako třeba Northvolt.
Aktuální ceny z Číny pravděpodobně moc reálné nebudou. Konkurenční boj "o přežití výrobců" probíhá i v samotné Číně, která už oznámila obecné ukončení podpory pro EV. Podpora pro baterie s tím bude zřejmě také spojená. Jak bude vypadat cena až bude výrobců jen minimum to je v současné době otázka spíš pro vědmu. ;) Tedy to lze říct i opačně = Čína se potýká s úplně stejnými problémy jaké mají i Evropský výrobci aut (i když mají náskok - bez prodeje to nefunguje) = v první řadě je to nezájem = neprodává se tak, jak se očekávalo a nalité miliardy do projektů se stejně jako v Evropě - ani v Číně nevracejí zpět / totéž platí i o bateriích. Tedy máme největší radost z poklesu ceny článků hlavně my :D Já jim držím palce, bylo by fajn mít něco zase z Česka :)
Pro případ, že by došlo na rozborku baterie US3000C tak níže je k tomu video. Je tam celkem 30 kusů pytlíkových článků rozdělených ve třech modulech. Každý modul obsahuje 10 článků zapojených jako 5 paralelních dvojic v sérii. Na videu v čase cca od 39:00 je ukázka dobíjení jednoho článku napojením přes balanční konektor tak, aby nebylo nutné rozebírat moduly tj. stačí jen odpojit balanční konektor od příslušného modulu z BMS a nabíjení pak připojit k příslušnému článku (respektive paralelně zapojené dvojici) v rámci toho modulu. https://www.youtube.com/watch?v=im2xJsMklhs&t=540s
Rozebral jsem ho cele a EEV ma pres sebe takovou gumu ta je z vrchu mastna a je to mastny i kolem ventilku na plneni tak nevim jestli nekdo nezkousel ventilek zmacknout za chodu. Olej je rozpraseny neni ho moc
Nechci tu "Tapetovat" admin může smazat 2x vadná baterka, 1x baterka OK Vadná baterka: bat 08 3. článek od konce - JEŠTĚ NABÍJÍ 0 3423 572 13100 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 1 3422 572 13100 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 2 3422 572 13100 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 3 3422 572 13100 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 4 3422 572 13100 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 5 3422 572 10300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 6 3424 572 10300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 7 3422 572 10300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 8 3422 572 10300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 9 3422 572 10300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 10 3423 572 12300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 11 3427 572 12300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 12 3610 572 12300 Charge High Normal Normal 100% 49999 mAH N 13 3424 572 12300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 14 3423 572 12300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N bat 08 3. článek od konce - UŽ VYPNUTO NABÍJENÍ Battery Volt Curr Tempr Base State Volt. State Curr. State Temp. State SOC Coulomb BAL 0 3443 0 13100 Charge Normal Normal Normal 93% 46499 mAH N 1 3442 0 13100 Charge Normal Normal Normal 93% 46499 mAH N 2 3442 0 13100 Charge Normal Normal Normal 93% 46499 mAH N 3 3442 0 13100 Charge Normal Normal Normal 93% 46499 mAH N 4 3441 0 13100 Charge Normal Normal Normal 93% 46499 mAH N 5 3442 0 10300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 6 3444 0 10300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 7 3442 0 10300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 8 3442 0 10300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 9 3442 0 10300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 10 3443 0 12300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 11 3446 0 12300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 12 3598 0 12300 Charge OV Normal Normal 100% 49999 mAH N 13 3444 0 12300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N 14 3443 0 12300 Charge Normal Normal Normal 89% 44499 mAH N OK baterka bat 06 Battery Volt Curr Tempr Base State Volt. State Curr. State Temp. State SOC Coulomb BAL 0 3455 764 13400 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 1 3458 764 13400 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 2 3449 764 13400 Charge Normal Normal Normal 93% 45151 mAH N 3 3457 764 13400 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 4 3455 764 13400 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 5 3457 764 13600 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 6 3454 764 13600 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 7 3457 764 13600 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 8 3458 764 13600 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 9 3454 764 13600 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 10 3455 764 13200 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 11 3452 764 13200 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 12 3455 764 13200 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 13 3459 764 13200 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N 14 3452 764 13200 Charge Normal Normal Normal 94% 45636 mAH N předpokládám, že Vám se to chová podobně byť při jiném SOC
To už jsem viděl. Konstatuji, že je to jen takové víceméně spíš obecné blábolení o bateriích a nových trendech. O HE3DA je tam jen drobná zmínka, která snad ani nestojí za pozornost.
Brikety kupim pod 3€ za 10kg balik a cely ho ani za jeden den neskurim. som zvedavy ako to bude ked pridu mrazy 160Euro za tunu smrkových je OK = 1,6Euro / 10kg 250Euro za 960kg = 2,6Euro / 10kg - ale v Německu - je taky OK (paleta mix 50:50 tvrdý/měkký dřevo - stála 240Eur, kámošovi co to vzal cestou jsem těch 10Eur nechal od cesty) Ale 3Eura / 10kg to je luxus i v Německu a za 3Eura to mají i tady v sámošce za dveřmi - na Slovensku za 3Eura dost drahé - řekl bych pokud je elektrika za 0,17Euro/kWh oproti mým 0,43Euro/kWh - skoro bych tipnul - že pokud efektivitu počítám já - tak na Slovensku musí být ta efektivita jasná... A jde pouze o pocit a plápolavé teplíčko z krbu ;) Tohle je včetně topení a teplý vody od 25.9 kdy jsem pustil šťávu z DS 877kWh z DS a cca 450kWh z FV (není to podstatné ale na té jedné jiné fázi mám jen dohřev bojleru ze sítě, je to modře - zbytek baráku je na jedný fázi z DS i z FV při přepnutí všech 3 přepínačů sítí - malé spotřeby, routery, trafa a vše malé jede dál z FV) V součtu FV + DS mám teď za těch cca 50dní spotřebu plus-mínus 26,5kWh na den (včetně tepla a teplé vody pro 4 lidi) Tak uvidíme jak se to změní v kombinaci s dřevěnými briketami. Dnes venku 6-7°C jsem právě přiložil poslední 4 kousky z prvního 10kg balíku dnes. Pokud si dobře pamatuji - tak při těchto teplotách vyjdeme na 2 balíky na den. Jak to jde pod nulu tak i na 3 balíky denně. Jednu zimu jsem to počítal, padlo 5palet po 960kg + drobné dřevo při zatápění. Pak jsem jel 2 zimy jen na dřevo = řezání, sekání a vše kolem... Screenshot_20251116-082821_SUPLA.jpg Snímek obrazovky_16-11-2025_123117_vrm.victronenergy.com.jpeg
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 16.11 | 9 hrs, 5 min | 05:10:51 | 05:48:22 | 06:27:07 | 07:01:58 | 11:34:46 | 16:07:34 | 16:42:25 | 17:21:10 | 17:58:41 |
| 17.11 | 9 hrs, 2 min | 05:12:09 | 05:49:43 | 06:28:33 | 07:03:31 | 11:34:58 | 16:06:24 | 16:41:22 | 17:20:13 | 17:57:47 |
| - 2 min, 43 sec | + 1 min, 18 sec | + 1 min, 21 sec | + 1 min, 26 sec | + 1 min, 33 sec | + 12 sec | - 1 min, 10 sec | - 1 min, 3 sec | - 57 sec | - 54 sec | |
| 18.11 | 9 hrs, 0 min | 05:13:26 | 05:51:03 | 06:29:59 | 07:05:03 | 11:35:10 | 16:05:17 | 16:40:22 | 17:19:17 | 17:56:55 |
| - 2 min, 39 sec | + 1 min, 17 sec | + 1 min, 20 sec | + 1 min, 26 sec | + 1 min, 32 sec | + 12 sec | - 1 min, 7 sec | - 1 min, 0 sec | - 56 sec | - 52 sec | |
| 1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
| - 29 min, 15 sec | + 15 min, 24 sec | + 16 min, 4 sec | + 17 min, 7 sec | + 18 min, 31 sec | + 3 min, 53 sec | - 10 min, 44 sec | - 9 min, 21 sec | - 8 min, 17 sec | - 7 min, 38 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| - 13 min, 20 sec | + 19 min, 31 sec | + 19 min, 52 sec | + 20 min, 25 sec | + 21 min, 7 sec | + 14 min, 28 sec | + 7 min, 47 sec | + 8 min, 29 sec | + 9 min, 3 sec | + 9 min, 23 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |


