
JK BMS měří i nižší proudy ... Díky, tak jsem se do toho ponořil. JK BMS má podle všeho 12bit AD převodník pro měření, reálně používá 10bitů pro 0 až 200A a 10bitů pro 0 až -200A, tj. měří v krocích 200/2^10 = 0.1953A, to odpovídá grafu od "rva", tj. přesnost je +-0.1A (důlžité je to +-). Mám V19, která nemá žádná mrtvé pásma a měří po výše uvedených krocích od nuly, stařším verzím se nevěnuji, s novým firmwarem jí můžete kalibrovat nulu a "nějaký" proud a podle toho se postaví strmost kalibrační křivky, proto bychom měli kalibrovat při měření s co nejvyšším proudem. +-0.1A sice vypadá hodně, ale to také není ten problém, protože chyba měření tam je, ale je tady pravděpodobnost, že chyba bude při jednom měření kladná a při druhém záporná ... v součtu by se měly tyto chyby anulovat, nebo by mohl nějaký SOC drift vzniknout, ale jednou by byl záporný a podruhé kladný, takže proč je u mě vždy SOC drift cca -8% na cyklus a u všech packů naprosto schodný? Bohužel jsem zjistil měřením, že měření v BMS nemá lineární charakteristiku, tato nelinearita je evidentně dost přesně shodná u všech a je to vidět i na Andyho videu, že v oblasti proudů kolem 5A je chyba cca -15%. Takže když v noci nabiju 40A a přes den vybíjím převážně proudem kolem 5A, to je ten důvod, prož si BMS vždy myslí, že je víc nabitá než je skutečnost, vzniká SOC drift, který je u všech packů, bez ohledu na kapacitu téměř schodný. Je evidentní, že jediné řešení je vícebodová kalibrace a doplnění o proměnnou účinnosti cyklu, (účinnost má pěkně řešenou diyBMS-CurrentShunt). Tj. to musí vyřešit výrobce. Samozřejmě pokud někdo zná nějakou evropskou, dobrou BMS s aktivním balancérem, která podporuje více komunikačních protokolů tj. střídačů, tak ať si tu informaci nenechává pro sebe, rád vyměním BMS ve svých pacích potřetí 😎 Já prostě nemohu souhlasit s těmi, co tady hejtí čínskou produkci, když nikdo jiný evidentně nic lepšího nevyrábí. Ano, Victron umí počítat SOC, ale není to celá BMS a nepodporuje komunikaci s jinými střídači a to je pro mě fatální.
A jak vis, ze to byla veta oznamovaci? Co kdyz to bylo zvolani? Patricne ukoncene smichem? Vykricnik mi tam prisel moc agresivni. Je fakt, ze se misto klasickych interpunkcnich znamenek na konci vet pouzivaji smajliky cim dal casteji ... No ale to uz pomalu zaciname byt lehce OT. Kazdopadne to asi jazykovy modul chce ... Technik nejenze musi znat danou vec, ale musi se umet i vyjadrovat, aby mohl tu znalost predat dal.
On ale reagoval na post od Paulob, chybí mu tam čárka ;) Jojo. Poukazovat na chyby druhých umí každý, ale umět dát na konec věty tečku, to už chce fištróna. :D To jen k té interpunkci. Edit : to je na Cipise, né na tebe.
tak tohle řazení mi přijde u elektra úplně zbytečné. Já postavil krosa z rzm250 a šel tam motor QS138 70H s papírovým výkonem 3Kw. Bězně se to krmí 20kw, viděl jsem sestavu i s 30kw. Je to jeden převodový poměr a nevěřil jsem, jaký to má krouták. I na nejmenší nastavený výkon (odhadem 5kw příkonu) se plynule rozjedu do nejprudšího kopce. Maximálku mám cca 70km/h odhadem... Proto je to bomba na trialové tratě, šutry, potoky, brutus výjezdy. Prostě když bych měl spojkovat s čtyřipade, tak nic takového nevyjedu, protože bych furt hrabal. Tohle se dokáže plynule rozjet. No a s tím, že jsem udělal repas podvozku + nový motor + regl + zánovní 4kwh baterka z auta mně to vyšlo na cca 50tis :D
Staci si v nastaveni zapnout, nebo spis nevypnout "automaticka velka pismena"
Není to už trochu "duchařina", Jirko :-)) ?? Není - jsou to ,,jen" testy a zkoušky a objevování všech zakoutí a možností FV - na cestě - při které pomalu rozšiřuju a chci se stát co nejvíce nezávislý... Jsem nováček a denně se učím něco nového :D Není přece nic špatného - když jsem připojený k síti - brát raději 75W ze sítě - než 150W z FV - když to stejně spotřebu nepokryje a bude se jen tlouct nahoru a dolů u spodní hranice baterky = to už jsem vyzkoušel a k ničemu mě to není. Nemusím se trápit na spodní hranici baterek, když to má být zároveň i záloha v případě výpadku DS - chci mít v baterkách dostatek stále - až jednou dědina zhasne - chci svítit. Nechci se s ničím smiřovat - baví mě to - a rozšiřovat budu taky dál - chci mít vyzkoušené různé možnosti provozu :D Nedělám žádné závěry - každému pasuje něco jiného - já tohle zkusil a nevidím v tom užitek - pro mě je lepší na X dní přepnout, měniče kliknutím vypnout a vytvořit rezervu... :) Pokud se stane zázrak a začne pálit slunce, zapnu měniče na dálku a vzdáleně mohu i vytěžovat do bojleru = o nic nepřijdu - FV vyrobí totéž - pro mě je to JEN užitečnější využití a rezerva... Každý to má ale jinak - tomu rozumím a taky souhlasím - každému ať to slouží - jak to považuje za nejlepší ;)
Řešíš malichernosti. Na prvním místě je dotace, a pak se uvidí.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 3.12 | 8 hrs, 27 min | 05:30:56 | 06:09:18 | 06:49:26 | 07:26:04 | 11:39:50 | 15:53:36 | 16:30:14 | 17:10:22 | 17:48:44 |
| 4.12 | 8 hrs, 25 min | 05:31:57 | 06:10:22 | 06:50:33 | 07:27:17 | 11:40:14 | 15:53:11 | 16:29:55 | 17:10:06 | 17:48:31 |
| - 1 min, 38 sec | + 1 min, 1 sec | + 1 min, 4 sec | + 1 min, 7 sec | + 1 min, 13 sec | + 24 sec | - 25 sec | - 19 sec | - 16 sec | - 13 sec | |
| 5.12 | 8 hrs, 24 min | 05:32:57 | 06:11:24 | 06:51:39 | 07:28:27 | 11:40:39 | 15:52:50 | 16:29:38 | 17:09:54 | 17:48:21 |
| - 1 min, 31 sec | + 1 min, 0 sec | + 1 min, 2 sec | + 1 min, 6 sec | + 1 min, 10 sec | + 25 sec | - 21 sec | - 17 sec | - 12 sec | - 10 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| - 6 min, 44 sec | + 15 min, 24 sec | + 15 min, 35 sec | + 15 min, 52 sec | + 16 min, 14 sec | + 12 min, 52 sec | + 9 min, 30 sec | + 9 min, 52 sec | + 10 min, 9 sec | + 10 min, 19 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |
| 1.5 | 14 hrs, 37 min | 03:13:12 | 04:06:56 | 04:52:30 | 05:28:16 | 12:47:05 | 20:05:53 | 20:41:39 | 21:27:13 | 22:20:57 |
| [DST] | + 1 hrs, 43 min | - 1 hrs, 22 min | - 1 hrs, 9 min | - 1 hrs, 2 min | - 58 min, 45 sec | - 6 min, 45 sec | + 45 min, 14 sec | + 48 min, 51 sec | + 55 min, 46 sec | + 1 hrs, 8 min |


