tak kdyz se bavime o AC co je treba u cezu na ac za 6 korun u kauflandu a 8 korun jinde specifickeho? eon 8, pre 8. U eonu taky 8. rychle nabijeni uz maj koukam taky levnejsi. vetsinou do 150kw do 13 korun. Tesla to ma 9-12. Nic hrozneho. Ted cesta na instrii a zpatky v nabijeni na teslach 2000 korun na asi 1800km. To je 1,1kc/km Sam jsem byl zvedavej jak to pujde pri delsi ceste a cesta domu naplanovana na 3 nabijeni. 8 minut, 14 a 15. Vetsinou jsme tam vytvrdli tak 20minut a vic a zastavky si jeste pridali. Jednou jsem musle jit preparkovat, protoze misto 8 minut bylo najendou 90% v baterce. Nekdy je to az moc rychle :D
Tak po čase feedback z toho "hraní". Dočasné řešení často vydrží hodně dlouho - při rozjezdu jsem instaloval zmíněný zdroj z ALI a předpokládal, že někde narazím na výhodnou nabídku Victron Orion 48/24-5A. V minulém týdnu atakovaly venkovní teploty 33°C a více. No a pod střechou u FVE to bylo o dost víc, přes 45°C, ale kolem rozvaděče pořád k těm 32°C. Ale napadlo mě změřit teplotu tohoto zdroje. Teplota výstupních elit kondenzátorů 74°C, výstupní konektor 82°C. Proč byly tak horké zrovna výstupní svorky netuším, kontakt byl v pořádku a nárazově 3-4A rozhodně není moc na drát 1,5mm. Možná šířka Cu cesty na plošném spoji pod tím konektorem, možná špatně pájený konektor... Takže jsem se moc nerozmýšlel a už tam běží nový ORION. A minimální napětí šlo nastavit od 17,4V, takže 20V je OK a vše v naprostém pořádku.
Jako, hezký že tam mají zásuvky. To my tady taky, ale jaká je cena? Norská? Protože naše nabíječky účtují specifické ceny...... Ceny nevím,ale není tu tak draho jako dřive.Norská koruna ztratila na hodnotĕ mĕ to Masrcard účtuje 2,15Kč za Nok.Nafta je za 19NOKx2.15=41Kč Většinou kempujeme na divoko,camp je do1000KČ dodávka+3dospĕli
Napadá někoho co je těch 130-150W ? Že by Modráč něco baštil v klidovém stavu z AC i DC strany pro vlastní spotřebu ? To je asi blbost Ano,to je blbost.Victron bere normálně 18W na fázi.Když jsou dva na fázi,tak berou cca 28W na fázi.Ale monitoring z Cerba často"kecá".
Jako, hezký že tam mají zásuvky. To my tady taky, ale jaká je cena? Norská? Protože naše nabíječky účtují specifické ceny......
A patrně zase instalace profesionální certifikovanou firmou.
Zapojenie optimizéru podľa TI. Screenshot_20250712-091305.M365 Copilot.png Keď predpokladáme, že to je štandardné zapojenie väčšiny optimizérov, tak je jasné, že je tam bypass dióda a odpojenie panela je realizované pomocou tranzistorov buck-boost meniča.
https://zpravy.kurzy.cz/819783-na-lipske-burze-se-zacalo-obchodovat-s-emisnimi-povolenkami-pro-domacnosti-cena-dramaticky/ Pečínka se hodila do trouby a začíná se ohřívat. Za pár let bude dokřupava a lidi budou sypat penízky jak oslové. Vždy když to vidím/čtu, tak mi není dobře.
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
12.7 | 15 hrs, 54 min | 01:47:01 | 03:19:57 | 04:17:10 | 04:58:22 | 12:55:40 | 20:52:58 | 21:34:11 | 22:31:23 | 00:04:20 |
13.7 | 15 hrs, 52 min | 01:51:02 | 03:21:32 | 04:18:21 | 04:59:24 | 12:55:47 | 20:52:11 | 21:33:14 | 22:30:03 | 00:00:33 |
[DST] | - 1 min, 49 sec | + 4 min, 1 sec | + 1 min, 35 sec | + 1 min, 11 sec | + 1 min, 2 sec | + 7 sec | - 47 sec | - 57 sec | - 1 min, 20 sec | - 3 min, 47 sec |
14.7 | 15 hrs, 50 min | 01:54:56 | 03:23:09 | 04:19:33 | 05:00:26 | 12:55:54 | 20:51:22 | 21:32:15 | 22:28:39 | 23:56:52 |
[DST] | - 1 min, 51 sec | + 3 min, 54 sec | + 1 min, 37 sec | + 1 min, 12 sec | + 1 min, 2 sec | + 7 sec | - 49 sec | - 59 sec | - 1 min, 24 sec | - 3 min, 41 sec |
1.8 | 15 hrs, 7 min | 02:54:13 | 03:56:01 | 04:45:06 | 05:22:38 | 12:56:19 | 20:29:59 | 21:07:32 | 21:56:36 | 22:58:24 |
[DST] | - 43 min, 35 sec | - 23 hrs, 0 min | + 32 min, 52 sec | + 25 min, 33 sec | + 22 min, 12 sec | + 25 sec | - 21 min, 23 sec | - 24 min, 43 sec | - 32 min, 3 sec | - 58 min, 28 sec |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 1 hrs, 40 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 34 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 25 sec | - 56 min, 50 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |
1.10 | 11 hrs, 39 min | 05:03:55 | 05:41:34 | 06:18:29 | 06:50:01 | 12:39:33 | 18:29:05 | 19:00:38 | 19:37:32 | 20:15:11 |
[DST] | - 1 hrs, 47 min | + 53 min, 52 sec | + 47 min, 59 sec | + 44 min, 45 sec | + 43 min, 21 sec | - 10 min, 21 sec | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 8 min | - 1 hrs, 14 min |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 1 hrs, 48 min | + 46 min, 27 sec | + 45 min, 41 sec | + 46 min, 20 sec | + 48 min, 2 sec | - 6 min, 1 sec | - 1 hrs, 0 min | - 58 min, 22 sec | - 57 min, 42 sec | - 58 min, 28 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |