
to co píše Radar výše je trochu problém, kterej budu řešit na jaře u známýho. Rád by AC coupling na výstupu victronu, ale co když dojdou baterky a z victronu se stane kus drátu? V té chvíli je asi jedná možnost ten fv střídač odpojit nějakým stykačem, nebo nějak podobně. Jinak nastane neřízený přetok do sítě, a to fakt nechceš... A nestačilo by ,,nafázovat" jeden z těch měničů bez baterek ? Není o tolik dražší s tím co umí. Žádné přetoky, 6kW 1MPPT nebo 8kW 2MPPT - bez ohledu na to, je-li to napájené z AC OUT Victronu - z baterek nebo ze sítě. Nedávno jsem poslal 8kW verzi tady jednomu z uživatelů fora a teď mám doma konečně finálovou verzi 6kW s 1MPPT na testy. Je úplně jedno, kolik je na tom panelů a jaký mají zrovna výkon a je to hybrid bez přetoků - bez baterky Rozdíl si bere ze sítě - v tomhle případě z Multiplusu a AC OUT. Pokud dojdou baterky a z MP2 je jen kus drátu, jede ze sítě dál bez přetoků. Do sítě, ani do Multiplusu ZPĚT nic nejde. 8kW.jpg https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?p=274691#p274691
Pokud svítí a ty ongridy dávají tak si baterku nevybijes. I když by prepl na bypass můžeš tu energii dát si baterií.
Stači odpojit čidlo a zastaví se.Podle mĕ v ném jde nastavit napĕti baterie, kdy má pracovat, ale nezkoušel jsem
V popisku toho máš hodně...Easun, Axpert, Victron 5000.... Tak poreferuj jak si stojí? Zřejmě existuje nějaký důvod proč to tak provozuješ a zřejmě máš srovnání.... Každý má svoje výhody a nevýhody. 1)Victron je z 50% marketing a kecá podobnĕ jeko Číñani.O výkonu mĕničů nebo MPPT které ziská 30% navíc oproti PWM.Nebo účinnosti jak mĕničů tak Mppt. 2)Axpert Max hlučný, VN stringy nikdo moc na střeše nechce, po přehráti software funguje dobře.Za ty penize asi nejlepší pomĕr výkon/cena. 3)Levný Easun dobrý mĕnič pro začátek.Mám jich okolo sebe 5 ks a všechny funguji 4,5 roku a majitelé se k nim chováji nehezky.Nĕkteré maji výrobu 25MWh.Divím se , že ještĕ bĕži. 4)Modrásek výborný doplněk k tomu Multiplusu k nabijeni EV. Pro výrobu el. jsou důležitý panely a jejich počet ne značka mĕniče.
to co píše Radar výše je trochu problém, kterej budu řešit na jaře u známýho. Rád by AC coupling na výstupu victronu, ale co když dojdou baterky a z victronu se stane kus drátu? V té chvíli je asi jedná možnost ten fv střídač odpojit nějakým stykačem, nebo nějak podobně. Jinak nastane neřízený přetok do sítě, a to fakt nechceš...
Ten 6k5 ypadá zajimavĕ.Udĕlejte mu test jako já Mulitipusu 5000 při nabíjení EV a dejte sem výsledky. Mùj odhad je , že bude schopný dávat trvale max. 4kW.Ten Mulriplus 5000 je schopný trvale dávat 3,5kW při 3,7KW se po 4hodinách začne přehřivat zaslabovat wallbox.
Jak uz tu nekdo psal pro Victron je lepsi nastavit napeti kalibraci o 0.08-0.12V vyse nez zkutecnost zmerena multimetrem potrvdil mi to jeden vyrobce baterii, pak by udajne melo dochazet k resetu vyzkousim zitra az bude svitit. Ted jsem zkousel reset pomoci Elteku kdyz vylezlo napeti jedneho clanku na 3,450V po cca 20-30s prepla BMS z Bulk na ABS a zacal bezet odpocet 1080s co mam nastaveno a po te se prepla do float. Zkousel jsem to dvakrat a pokazde se SOC vyresetovalo a prepla nabijeni do float. Kalibrace proudu by se mela provadet pri vybijeni ne nabijeni a pak by se nemelo SOC tolik rozjizdet. Tak uvidime jak zitra bude BMS ridit MPPT a jestli dojde k resetu a prepnuti do float. Jeste me teda zarazila jedna vec kdyz jsme mel Multiplusy prepnuty jako pruchozi a vypnul jsem BMS spadlo napeti co ukazuje SmartShunt na 36V ale zustali zapnute vcetne Cerba vypnuli se az kdyz jsem vypnul jistic od DS. Ze by Multiplusy drzeli napeti na sbernicikdyz maji k dispozici 230V z DS?
Hele, na to se nedá rozumně odpovědět, protože není konkrétní zadání. Takže jen obecně: - 14 let jsem bydlel v nejvyšším patře paneláku asi 5 m od strojovny výtahu. Z hlediska hluku to celkem šlo a TČ bude spíš lepší, neviděl bych to dramaticky, pokud to firma nainstaluje slušně, s nějakým tlumením v uchycení. - pokud to bude s FV, tak 3/4 roku to pojede jen přes den, když bude svítit slunce. - v zimě to spíš pojede taky přes den, kdy bývá tepleji (lepší účinnost TČ) - ale proti tomu možná bude spínání na nízký el tarif, tak je asi možné že to pojede i v noci - počet sepnutí podle mne bude tak 2-3x za 24 h, ale dlouhá doba chodu (více hodin) - záleží na objemu těch nádrží. Víc bych se bál statiky kvůli hmotnosti těch plných nádrží - to musí někdo přepočítat a kdyby vyšlo, že nádrže musí být jen malé - ne dost velké pro celý vchod, tak by to celé možná nestálo za to - což si teda trochu myslím i tak, pokud je u vás třeba plyn, tak ten z hlediska hluku i zátěže konstrukce vyjde zásadně líp, ekonomicky kdo ví.
Zas o kousek blíž k synchronizaci Snímek obrazovky_11-12-2025_183839_vrm.victronenergy.com.jpeg
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 12.12 | 8 hrs, 16 min | 05:39:11 | 06:17:52 | 06:58:28 | 07:35:44 | 11:43:45 | 15:51:47 | 16:29:02 | 17:09:39 | 17:48:19 |
| 13.12 | 8 hrs, 15 min | 05:39:58 | 06:18:40 | 06:59:19 | 07:36:37 | 11:44:13 | 15:51:50 | 16:29:08 | 17:09:47 | 17:48:29 |
| - 50 sec | + 47 sec | + 48 sec | + 51 sec | + 53 sec | + 28 sec | + 3 sec | + 6 sec | + 8 sec | + 10 sec | |
| 14.12 | 8 hrs, 14 min | 05:40:43 | 06:19:26 | 07:00:07 | 07:37:28 | 11:44:42 | 15:51:56 | 16:29:17 | 17:09:58 | 17:48:41 |
| - 45 sec | + 45 sec | + 46 sec | + 48 sec | + 51 sec | + 29 sec | + 6 sec | + 9 sec | + 11 sec | + 12 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| + 3 min, 11 sec | + 7 min, 38 sec | + 7 min, 33 sec | + 7 min, 24 sec | + 7 min, 13 sec | + 8 min, 49 sec | + 10 min, 24 sec | + 10 min, 13 sec | + 10 min, 5 sec | + 9 min, 59 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |
| 1.5 | 14 hrs, 37 min | 03:13:12 | 04:06:56 | 04:52:30 | 05:28:16 | 12:47:05 | 20:05:53 | 20:41:39 | 21:27:13 | 22:20:57 |
| [DST] | + 1 hrs, 43 min | - 1 hrs, 22 min | - 1 hrs, 9 min | - 1 hrs, 2 min | - 58 min, 45 sec | - 6 min, 45 sec | + 45 min, 14 sec | + 48 min, 51 sec | + 55 min, 46 sec | + 1 hrs, 8 min |


