
Samozřejmě je to smíchané v jedom balíku. Trend je jasný na nás v ČR a východní Evropě nezáleží: https://www.obnovitelne.cz/clanek/4263/dve-tretinu-trhu-uz-tvori-elektricka-auta-diesely-spadly-na-sest-procent?sznclid=JUxBGBQQEBQRExERFxwdFh0VExIRHRUcWVEYFBAWEBwSERMSFwsVFBFZUUAYFBITFxAcFxAREAsQFhNZRhgVFmEdEh0UYRYdEhNhFWQUFBMWHRASYRwdYxJkHGMUZg&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1557231&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=1557231&dop_vert_id=int1&dop_req_id=vNaCT4eeUTZ-202511080912&dop_id=265821376
Franto, jseš moc naivní v tom, že peníze z paliv jdou na komunikace. To jsou žvásty politiků. Reálně je to příjem rozpočtu a utrácí ho na předražené zakázky od kamarádů. Srovnávat situaci ČR a Islandu je úplně mimo. Na Island se musí všechno dovážet a ČR je křižovatkou EU. Naše infrastruktura je extrémně zatížená nákladní přepravou, která opět platí málo, takže kamiony místo přes DE jedou na jih přes ČR. Ale ceny se nezvednou, protože plno majitelů přepravek platí svého politika. Taky si musíš uvědomit, že jsme montovna a většina lidí se do těch montoven a skladů musí přepravit autem. A to nejsou extra placení manažeři a ing., ale dělňasové co nemají šanci ušetřit ani na ojeté BEV za 400k, natož ho udržet v provozu. Někdy si zajeď na parkoviště v nějakém průmyslovém parku a podívej se co tam parkuje. Reálně bude mít víc jak 50% aut prodejní cenu pod 150k.
Nechci tu rozvijet nejakou plamennou debatu,ale prazsky okruh slibujou uz od doby,kdy v nekterych obcich,kde uz obchvat maji jezdili jeste konske povozy.A predevsim statni kasu uz alespon 2 dekady neridi pražák(obcas ani čech).
Tady nejde o to kolik je silnic.V ČR je spotřebni dañ z nafty cca 10kĉ/L a benzín 12kč/L a to bude na provoz komunikací chybĕt.Dneska spalováky plati v této daní 0,5 až 1,5Ķč/km.
Kolik km má Island oproti ČR? Všechny komunikace od 1 do 5 třídy. (1-5 čísel) Náklady nesou 1-3 třída. Jaký je tedy poměr práce na silniciích které Isladn v podstatě neudržuje stejně jako u nás a jaké náklady nesou silnice a dálnice vyšších tříd. U nás se dělá obchvat přes 50 let, kvůli spekulantům a tomu, že jsme daleko nevýznamní od Prahy, i ta Lednice je více spravená než roh. A znovu obchvat nebude protože dálnice někde okolo Prahy se musí udělat přednostně, nejsou zase prachy, břeclavský obchvat zase nebude. Tedy možná, až budou pražáci schovívaví a dají už dávno slíbené prachy.
Však som písal, že je je to taká zábavka a robota stojí Ale kto si hrá, nehnevá. ( kdo si hraje, nezlobí ) Je to všetko v testovacej fáze, pravdebodobne je to tak, že keď si "napichnutý" na kabel vtedy dostávaš body podľa hodin poskytovania batérie v jednom smere ( iba do batérie ). Lebo mne sa nechce poskytovať mojú bateriu v aute obojsmerne. Ale uvažuje sa, že to bude zľava za kWh a potom by to mohlo byť celkom zaujímavé. Moja manželka najazdí ročne 60 000 km, ja už len 40 000 km. Veď zadarmo - ako píšu to nebude https://teslaclub.sk/node/99205, ale keby to bola úspora na kWh len 10 centov, tak 100 000 km x 20 kWh/100 km = 20 000 kWh x 10 centov = 2000 euro úspora za rok na dvoch autách, keby som čerpal iba z DS. Lenže mám niekoľko FVE, doma, v jednej prevádzke, v druhej tiež, tak paradoxne toľko neušetrím. A vraj FVE šetrí. :?: Plus smart technológie sa budú dať urobiť aj napr. telelné čepadlo s akumulačnou nádržou, alebo nabíjanie batérii v dobe temna cez smart menič a tam to bude tiež zaujímavé. Výhoda je, že technický nemusíš zasahovať do konštrukcie, žiadne papierovačky, viac odberných miest. ( 20 hodín auto stojí a dokážem byť napichnutý a môžu ma " zneužívať podľa chuti ")
Hádam si nečakal, že oni vedia čo robia? Vyhodili odborníkov, nominovali pritakávačov a kamarátov. 💩
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 8.11 | 9 hrs, 28 min | 05:00:08 | 05:37:16 | 06:15:21 | 06:49:19 | 11:33:43 | 16:18:08 | 16:52:05 | 17:30:10 | 18:07:19 |
| 9.11 | 9 hrs, 25 min | 05:01:30 | 05:38:41 | 06:16:51 | 06:50:55 | 11:33:48 | 16:16:42 | 16:50:46 | 17:28:55 | 18:06:06 |
| - 3 min, 2 sec | + 1 min, 22 sec | + 1 min, 25 sec | + 1 min, 30 sec | + 1 min, 36 sec | + 5 sec | - 1 min, 26 sec | - 1 min, 19 sec | - 1 min, 15 sec | - 1 min, 13 sec | |
| 10.11 | 9 hrs, 22 min | 05:02:52 | 05:40:05 | 06:18:20 | 06:52:30 | 11:33:54 | 16:15:17 | 16:49:28 | 17:27:42 | 18:04:56 |
| - 3 min, 0 sec | + 1 min, 22 sec | + 1 min, 24 sec | + 1 min, 29 sec | + 1 min, 35 sec | + 6 sec | - 1 min, 25 sec | - 1 min, 18 sec | - 1 min, 13 sec | - 1 min, 10 sec | |
| 1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
| - 51 min, 48 sec | + 25 min, 58 sec | + 27 min, 2 sec | + 28 min, 46 sec | + 31 min, 4 sec | + 5 min, 9 sec | - 20 min, 44 sec | - 18 min, 27 sec | - 16 min, 42 sec | - 15 min, 39 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| - 13 min, 20 sec | + 19 min, 31 sec | + 19 min, 52 sec | + 20 min, 25 sec | + 21 min, 7 sec | + 14 min, 28 sec | + 7 min, 47 sec | + 8 min, 29 sec | + 9 min, 3 sec | + 9 min, 23 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |


