Psal jsem před časem přímo na mail ale odpověď nula. Pokud to již není aktuální bylo by dobré to v inzerátu označit.
Pro LI-XX baterky se obecně doporučuje mít float i bulk nastavený stejně. Jaký máš důvod to mít rozdělené? No nevim,resil jsem to v jinych vlaknech pred vic nez rokem,protoze mi tohle zlobilo.16x125ah lifepo od Mivvyho,2 packy paralelne.Nez se vychytalo jak to nabijet,tak pomerne casto bms jeden pack odpojovala.To bylo v dobe,kdy jsem mel float i bulk skoro stejny.Jenze pri napeti pod 54V se baterie nenabila ani v lete pres 90% a naopak pri napeti pres 54,2V nakonec utekl nejaky clanek.Takze ted jedu bulk=54,6V a float 53,7V pricemz se snazim aby od SOC cca 92-95% uz jelo nabijeni ve floatu.Mimochodem marne se v navodech snazim prijit na to,jestli by Cerbo umelo pouze podle SOC prepnout bulk>float na pripojenem mppt.Takto to na Axpertu pouze odhaduju upravou doby trvani "bulk",protoze komunikaci baterie>menic nemam.
Z napětí se SOC určit nedá. Snad když by to bylo za nulového proudu, ale i relativně malé proudy provedou něco takového: https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=732&start=940#p198664
takmer 97% nových áut v Nórsku je čistých elektromobilov, najpredávanejšia je Tesla https://ofv.no/aktuelt/2025/sterk-%C3%B8kning-i-nybilsalget-i-f%C3%B8rste-halv%C3%A5r-75-000-har-kj%C3%B8pt-ny-bil
Já spíš přemýšlím, jestli má smysl jet vůbec podle SOC či obou hodnot zároveň a ne právě pouze podle napětí, které je exaktní veličinou.... Když totiž dám start gen při např 15% SOC, tak při poměrně konzervativním nastavení dolních hodnot v BMS to znamená cca 51,5V pro start, což je poměrně "brzy", v letním období navíc zbytečně (např nad ránem)
Nevím jak je to u ostatních, tazateli šlo o soběstačnost a mě do budoucna také. Mám lacinou centrálu 3kW, se kterou jsem na počátku stavěl a ohříval vodu na večerní sprchu a dobíjel baterky, když jsem zůstal přespat i přes noc vícemeně jen pro svícení a PC. Používal jsem to do 2500W a ve druhé zásuvce byla nabíječka - když už jsem nastartoval pro mýchačku, tak aby se to využilo. Přes den to jakž-takž zaniklo, ale ne pro přímé sousedy - těm sme se za rachot omlouvali ještě pár měsíců... (po montáži el.měru) Ale pustit tohle v noci - nějaký automatický start apod. je naprosto vyloučené - to bych nepřál ani nepříteli. Tedy pro mě JEN PRO záložní nabíjení v zimní dny s bílou tmou, kdy FV nedá nic a DS už není k dispozici a ještě navečer, napumpovat do baterky na noční provoz domu plus rezerva a verze DC48-55V se zdá být dobrou volbou. Ale to je vzdálená budoucnost, nejméně 2 zimy pojedeme ještě z DS ;)
Když jsme tam byli na exkurzi, tak průvodce zmiňoval, že někde vedle nádrže je nasypaný umělý vrchol, ve výšce původního kopce, takže asi ani nenarostl.
To byl režim PeakMin/PeakMax AC, čili měření horní a dolní amplitudy střídavého proudu 😃 ut181a.jpg Stačí takhle? Napadá mně, škoda že ten měřák sám nezná svojí třídu přesnosti. Mohl by i dopočítat a někam úplně dolů malým písmem napsat i horní a dolní limit toho, kolik to taky může být.
Pro automatizaci používám samostatné napájení 12/24V, má to gelové akumulátory a krmím to 2xOrionem 48/12V.
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
8.7 | 16 hrs, 1 min | 01:28:59 | 03:14:04 | 04:12:46 | 04:54:35 | 12:55:07 | 20:55:40 | 21:37:29 | 22:36:10 | 00:21:16 |
9.7 | 15 hrs, 59 min | 01:33:54 | 03:15:29 | 04:13:48 | 04:55:29 | 12:55:16 | 20:55:03 | 21:36:44 | 22:35:04 | 00:16:38 |
[DST] | - 1 min, 31 sec | + 4 min, 55 sec | + 1 min, 25 sec | + 1 min, 2 sec | + 54 sec | + 9 sec | - 37 sec | - 45 sec | - 1 min, 6 sec | - 4 min, 38 sec |
10.7 | 15 hrs, 57 min | 01:38:29 | 03:16:56 | 04:14:53 | 04:56:25 | 12:55:25 | 20:54:24 | 21:35:56 | 22:33:54 | 00:12:20 |
[DST] | - 1 min, 35 sec | + 4 min, 35 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 5 sec | + 56 sec | + 9 sec | - 39 sec | - 48 sec | - 1 min, 10 sec | - 4 min, 18 sec |
1.8 | 15 hrs, 7 min | 02:54:13 | 03:56:01 | 04:45:06 | 05:22:38 | 12:56:19 | 20:29:59 | 21:07:32 | 21:56:36 | 22:58:24 |
[DST] | - 50 min, 38 sec | - 22 hrs, 44 min | + 39 min, 5 sec | + 30 min, 13 sec | + 26 min, 13 sec | + 54 sec | - 24 min, 25 sec | - 28 min, 24 sec | - 37 min, 18 sec | - 1 hrs, 13 min |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 1 hrs, 40 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 34 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 25 sec | - 56 min, 50 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |
1.10 | 11 hrs, 39 min | 05:03:55 | 05:41:34 | 06:18:29 | 06:50:01 | 12:39:33 | 18:29:05 | 19:00:38 | 19:37:32 | 20:15:11 |
[DST] | - 1 hrs, 47 min | + 53 min, 52 sec | + 47 min, 59 sec | + 44 min, 45 sec | + 43 min, 21 sec | - 10 min, 21 sec | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 8 min | - 1 hrs, 14 min |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 1 hrs, 48 min | + 46 min, 27 sec | + 45 min, 41 sec | + 46 min, 20 sec | + 48 min, 2 sec | - 6 min, 1 sec | - 1 hrs, 0 min | - 58 min, 22 sec | - 57 min, 42 sec | - 58 min, 28 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |