
Co si pamatuji velikost trakčního transformátoru z lokomotiv řady 230 mají lokomotivy s originálním hliníkovým trafem toto trafo proti měděnému skoro 2x větší. To by mne zajímalo jak mohli u Victronu udělat hliníkové trafo tak malé že se vejde do škatule která je menší než u původních měničů Victron s trafem měděným? Jinak co se týče cen mědi a hliníku je měď několikrát dražší než hliník. A jestli je ho třeba méně na váhu to mohl být další způsob jak ušetřit (snížit cenu).
Inicializační nabití dělají i někteří prodejci. Tuzemský prodejce Mivvy energy má u prizmatických článků volitelnou položku "inicializační nabití článku". Ve FAQ k tomu píšou následující. Při prvním – inicializačním nabíjení – se nabíjí baterie proudem nanejvýš 1C na napěťovou úroveň korespondující se specifikací konkrétní baterie. Inicializaci je nutné provést u všech článků potřebných k sestavení akumulátoru. Ty následně mezi sebou, v paralelním zapojení, vybalancováváme po dobu 24 hodin.
Souhlasím, že spekulovat nad čímkoliv je na obě strany hodnocení asi předčasné...čas ukáže
Dakujem Izahradil za objasnenie svojej aktivity. Mam respekt pred Tvojim umom, snahou aj Tvojmu casu, ktory venujes tomu, aby to tu fungovalo co najlepsie ... Bravo.png
Zdá se že Victron pokračuje v trendu započatém při nástupu generace MP2. Masivní a téměř věčný kus HW ze železa a mědi, měnil za lehčí a sofistikovanější ... Je otázkou jak na tom bude životnost a spolehlivost. Odlehčení druhé generace MP se dle všeho Victronu povedlo, až čas ukáže jak na tom bude ta nastupující. Jinak těch 6500VA je výkonově zajímavý, u mne by mohl být jako singl měnič pro domácnost...
Odpálený vývod na usmerňovacom mostíku MB10S, pozeral som napätie v sieti, bolo stabilné okolo 237V a v grafe žiaden peak. Možno tam bolo nejaké blbé cínovanie a proste to skočilo.
Ano, pro nás to lepší je - nafázování na AC OUT - protože prioritou bylo navýšení výkonu na konkrétní fázi a ze stejné baterky.
Jo u mé je taky nějaká nesmyslná hodnota nejsem si jistý mám dojem že 3,25V a přesnost 30mV. Prostě to rovnat na menším napětí jak v koleně lifepo je blbost, něco jiného je liion. Jinak při rovnání článkú je netřeba držet na 3,6 a trápit je klidně míň já je držel na 27,3 V tj 27,3 : 8 = 3,4125V samozřejmě některé vyskočili na 3,48V
No teploty jsou stejné jako při zapojení. Takže se nezměnily. Pouze jde o kosmetickou záležitost a taky o to abych předešel velkému usazení do budoucna.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 7.12 | 8 hrs, 21 min | 05:34:52 | 06:13:23 | 06:53:46 | 07:30:43 | 11:41:30 | 15:52:17 | 16:29:14 | 17:09:36 | 17:48:08 |
| 8.12 | 8 hrs, 20 min | 05:35:47 | 06:14:20 | 06:54:46 | 07:31:48 | 11:41:56 | 15:52:04 | 16:29:06 | 17:09:32 | 17:48:05 |
| - 1 min, 18 sec | + 55 sec | + 57 sec | + 1 min, 0 sec | + 1 min, 5 sec | + 26 sec | - 13 sec | - 8 sec | - 4 sec | - 3 sec | |
| 9.12 | 8 hrs, 19 min | 05:36:41 | 06:15:16 | 06:55:45 | 07:32:50 | 11:42:23 | 15:51:55 | 16:29:01 | 17:09:29 | 17:48:05 |
| - 1 min, 11 sec | + 54 sec | + 56 sec | + 59 sec | + 1 min, 2 sec | + 27 sec | - 9 sec | - 5 sec | - 3 sec | 0 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| - 1 min, 26 sec | + 11 min, 40 sec | + 11 min, 43 sec | + 11 min, 46 sec | + 11 min, 51 sec | + 11 min, 8 sec | + 10 min, 25 sec | + 10 min, 29 sec | + 10 min, 34 sec | + 10 min, 35 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |
| 1.5 | 14 hrs, 37 min | 03:13:12 | 04:06:56 | 04:52:30 | 05:28:16 | 12:47:05 | 20:05:53 | 20:41:39 | 21:27:13 | 22:20:57 |
| [DST] | + 1 hrs, 43 min | - 1 hrs, 22 min | - 1 hrs, 9 min | - 1 hrs, 2 min | - 58 min, 45 sec | - 6 min, 45 sec | + 45 min, 14 sec | + 48 min, 51 sec | + 55 min, 46 sec | + 1 hrs, 8 min |


