
Proc by to mel resit projektant? Kdyz pro tu radovku nebyl hromosvod nikdy povinny. To muze byt klidne 50-100 let stary dum. Jak muzes zabouchat do silnice/chodniku tyce? Kdyz ani nemuzes zateplit ze strany ulice, protoze tam nemas pozemek? A z druhe strany je volnych treba 5 metru ... Jedine uzemneni je pres DS privod, ktery je pres silnici primo do rozvadece. Tu zamlacenou tycku ve sklepe nepocitam. A na cele rade tisicu a tisicu objektu je to stejne. Kde je nejaka duvodova zprava, o zavedeni te pocinnosti? Vzdyt tam musela byt dopadova studie atd. Kdyz nahore se tvrdi, ze FVE na plechove strese to uz nezhorsi, tak proc to nestaci to stavajici? U te radovky by to mel urcite resit projektant, mimochodem na hromosvod by mel byt projekt tak jako tak. Nerikejte mi, ze z predni ani zadni strany neni mozne pod urovni zabouchat ty tyce. Potom asi smolik
dobrí večer , ak náhodu po prepojení CT cievok tam bude veľká odchýlka v meraní /kvôli vzdialenosti/ , môžem prepojiť menič aj z chint ktorí už mam /na foto/ v existujúcej fve /solax/ , pri kúpe meniča tam bol aj takýto káblik a zapojím v meniči do ,,meter 485,,vid prílohe.
Ty prvni musim vzit tedy i civkou ted na to koukam ze to tam maji zvlast😂
Dostkrat jsem byl u toho, kdyz se delal zemnic ze zarazenejch tyci, revize na to nakonec vzdy byla kladna. Pul metru hlubokej vykop a na jeho dno po pul metru zarazit tyce, cim vic, tin lip, pokud to chces, je to resitelny Kladná revize jde taky napsat ostrou tužkou. V době měření tam ten odpor byl... Jednak nemůžu jaksi rozebrat obecní chodník a něco si budovat na cizím pozemku. Když tam dám jednu dvě tyče to už jsem taky měřil.... jestli si dobře pamatuju tak dvě tyče měli cca40ohm takže nepoužitelné. Stávající jakýsi zemnič o němž nic nevím má 30ohm.Z druhé strany by to šlo i když omezeně udělat pokud rozkopu dvůr až na zahradu abych se dostal na nějaký rozumný hodnoty a to nebudu určitě dělat kvůli věci o které pochybuju že něčemu pomůže.
Tak po delší době ve svém domovském vláknu. Doba pokročila a rozbalancování starých Winstonů dosáhlo té míry že jsem se rozhodl pro výměnu. Místo starých Winstonů jsem dal dvě sady baterií Envision 314Ah, každou vybavenou vlastní BMS 200A a kapacitním balancerem DALY. Obojí od Mivvyho, články jsou od nkonu. V minulých dnech jsem po paralelním nabití obou bloků je oba zapojil sériově, připojil BMS s balancerem a oživil jsem je. Akorát před připojením baterií do systému jsem měl kvůli vyrovnání napětí k baterii připojené topné těleso 2,2kW 230V. To se na cca 55V ohřálo tak na 50-60°C, kdy cca dvě hodiny připojení tohoto tělesa stačily na snížení napětí baterie na cca 54V. Což umožnilo připojení baterie k systému s nižším vyrovnávacím proudem, neboť napětí na sběrnici bylo cca 53,5V a plně nabitá baterie měla skoro 56V. Ještě mi zbývá "doučesat" kabeláž a bude hotovo. Nožová pojistka má 250A, na plus pólu baterie je originál 400A pojistka od Victronu. Jištěné jsou tak oba póly baterie.. IMG_20251027_180604.jpg 17615854953823626011748203232402.jpg
Nejde spis o kliky uvnitr? Aby clovek mohl uniknout. O ty určitě taky. Ale i ty vnější, aby někdo zvenku mohl lidem vevnitř rychle pomoct.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 27.10 | 10 hrs, 7 min | 04:43:13 | 05:20:00 | 05:57:15 | 06:30:02 | 11:33:49 | 16:37:36 | 17:10:23 | 17:47:38 | 18:24:25 |
| 28.10 | 10 hrs, 4 min | 04:44:40 | 05:21:27 | 05:58:46 | 06:31:38 | 11:33:44 | 16:35:50 | 17:08:42 | 17:46:01 | 18:22:49 |
| - 3 min, 22 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 31 sec | + 1 min, 36 sec | - 5 sec | - 1 min, 46 sec | - 1 min, 41 sec | - 1 min, 37 sec | - 1 min, 36 sec | |
| 29.10 | 10 hrs, 0 min | 04:46:06 | 05:22:55 | 06:00:17 | 06:33:14 | 11:33:40 | 16:34:06 | 17:07:03 | 17:44:25 | 18:21:14 |
| - 3 min, 20 sec | + 1 min, 26 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 31 sec | + 1 min, 36 sec | - 4 sec | - 1 min, 44 sec | - 1 min, 39 sec | - 1 min, 36 sec | - 1 min, 35 sec | |
| 1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
| - 9 min, 53 sec | + 4 min, 16 sec | + 4 min, 20 sec | + 4 min, 32 sec | + 4 min, 49 sec | - 8 sec | - 5 min, 4 sec | - 4 min, 47 sec | - 4 min, 35 sec | - 4 min, 31 sec | |
| 1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
| - 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| - 13 min, 20 sec | + 19 min, 31 sec | + 19 min, 52 sec | + 20 min, 25 sec | + 21 min, 7 sec | + 14 min, 28 sec | + 7 min, 47 sec | + 8 min, 29 sec | + 9 min, 3 sec | + 9 min, 23 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |


