Pri paralelnom zapojení tam je balancer zbytočný, lebo batérie budú mať vždy rovnaké napätie. Zapojenie káblov podľa AI je v poriadku. Je to kvôli tomu, aby bol súčet odporov(dĺžok) všetkÿch káblov od každej baterky rovnaký a baterky boli zaťažované rovnomerne. Ak by boli káble pripojené z jednej strany, tak prvá baterka by bola pripojená cez najmenší odpor a posledná cez najväčší, čo by sa prejavilo v nerovnakom nabíjaní a vybíjaní jednotlivých batérií.
Zítra v 7:00 vyjde k tomuto tématu další článek na mém webu, pokud někoho zajímá, jak zajistit téměř neomezenou schopnost půdy zadržet vláhu i z bouřek. I mě by to zajímalo, TEN WEB - máme zatím pouze rezervu 2 kubíky na dešťovku, ale něco je nutné dělat i se zahradou - která je za deště blátivá a pár dnů bez deště a praská pokud to nekropím...
Zdravím, Mám možnost připojit do systému dvě další stejné baterie Marathon M12V155FT a to paralelně. Tudíž bude 12v 600 Ah ale nevím jestli použít už balancer a jaký popřípadě jak zapojit. A ještě jedna otázečka AI mi sdělila zapojení na měnič kladný pól z druhé baterie a záporný ze třetí baterie je to tak správně? Díky Děkuji 👍
Taky mi to už přijde jak oslavování pokrytectví ... Samý elektromobil, ale ropu a plyn prodávají ve velkém jinam ...
🔮 Díky za přidání smajlíku.
ak chces ist do 12V systemu s PWM a olovom v baterke, tak dake 20V panely najdes napr na https://www.tipa.sk/sk/solarne-panely/c-1495/?pn=price&sort=up , treba prisposobit prud (vykon) panelu nabijaciemu prudu baterie. ak napr budes mat 60Ah olovo, tak panel by mal davat 6A, comu zodpoveda viac menej 120Wp (na tom linku maju napr solarfam 120Wp (19V, 6,27A) za 85€). pokial ides do lifepo, tak vid prispevky vyssie, kasli na PWM, kup MPPT a k tonu daky 250-xyW jazdeny panel z bazosu za 15-20€.
Elektrocentrála s malým výkonem = velká spotřeba na motohodinu/ vyrobené KW , takže do elektrocentrály co vyrábí DC napětí o něco vyšší než nominál baterie by byla opravdu jen nouzovka s omezenou životností . jednak to zapojují jako vstup z panelů a pak jsi omezen vzdáleností centrály k měniči a to pak narazíš na tu komplikaci s hlukem u sousedů . Pořídím nějakou 1F s AVR s trvalým výkonem kolem 5KW , ručně zapnu a vypnu ideálně v době největších odběrů a tak ušetřím jak baterku , tak i nervy sousedům . dám tomu kapotáž na odhlučnění a díky AC 230 V to může být kdekoliv to bude vyhovovat bez omezení vzdálenosti od měniče , Když bude mít menší spotřebu , tak si sama sníží výkon a tím i spotřebu na motohodinu . Měla by to být lepší volba než malá elektrocentrála ať už AC230 V či DC dle bateriového systému .
No a SOC baterie pokud je takový graf jde počítat, vím že je -20A z baterie, to znamená např 0,74V plusovou kompenzaci určovacího SOC napětí , vím že napětí je např. 50V při -20 A přidám na 50,74V k určení SOC je někde podle tabulky u 15%. Při nabíjení +20A zase obráceně. Komplexný sprievodca na LiFePO4.png https://www.renogy.com/blog/lifepo4-voltage-chart Předpoklad je takový že mám spotřebu jak je psáno, mezi +-20A, tz že znám proud 20A+- a to co je mezi tím je určitý poměr. Je tomu tak? Pokud ano, proč by bylo těžké odvodit SOC? SOC a napětí baterie.jpg https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=732&start=940#p198664
Prodám tento bateriovy pack z vozidla Hyundai Ioniq 4. Baterie nema na sobe zadne poskozeni. Je demontovana za havarovaneho vozidla. Mozne pouzit jako celek nebo rozebrat a jednotlive packy. Vice info na foto. Cislo kodu baterie vcetne BMS je 37501-G7650AS Cena 60 000,-Kc Lokalita - Beroun, Praha
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
9.7 | 15 hrs, 59 min | 01:33:54 | 03:15:29 | 04:13:48 | 04:55:29 | 12:55:16 | 20:55:03 | 21:36:44 | 22:35:04 | 00:16:38 |
10.7 | 15 hrs, 57 min | 01:38:29 | 03:16:56 | 04:14:53 | 04:56:25 | 12:55:25 | 20:54:24 | 21:35:56 | 22:33:54 | 00:12:20 |
[DST] | - 1 min, 35 sec | + 4 min, 35 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 5 sec | + 56 sec | + 9 sec | - 39 sec | - 48 sec | - 1 min, 10 sec | - 4 min, 18 sec |
11.7 | 15 hrs, 56 min | 01:42:51 | 03:18:25 | 04:16:01 | 04:57:23 | 12:55:33 | 20:53:43 | 21:35:05 | 22:32:40 | 00:08:15 |
[DST] | - 1 min, 39 sec | + 4 min, 22 sec | + 1 min, 29 sec | + 1 min, 8 sec | + 58 sec | + 8 sec | - 41 sec | - 51 sec | - 1 min, 14 sec | - 4 min, 5 sec |
1.8 | 15 hrs, 7 min | 02:54:13 | 03:56:01 | 04:45:06 | 05:22:38 | 12:56:19 | 20:29:59 | 21:07:32 | 21:56:36 | 22:58:24 |
[DST] | - 48 min, 59 sec | - 22 hrs, 48 min | + 37 min, 36 sec | + 29 min, 5 sec | + 25 min, 15 sec | + 46 sec | - 23 min, 44 sec | - 27 min, 33 sec | - 36 min, 4 sec | - 1 hrs, 9 min |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 1 hrs, 40 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 34 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 25 sec | - 56 min, 50 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |
1.10 | 11 hrs, 39 min | 05:03:55 | 05:41:34 | 06:18:29 | 06:50:01 | 12:39:33 | 18:29:05 | 19:00:38 | 19:37:32 | 20:15:11 |
[DST] | - 1 hrs, 47 min | + 53 min, 52 sec | + 47 min, 59 sec | + 44 min, 45 sec | + 43 min, 21 sec | - 10 min, 21 sec | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 8 min | - 1 hrs, 14 min |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 1 hrs, 48 min | + 46 min, 27 sec | + 45 min, 41 sec | + 46 min, 20 sec | + 48 min, 2 sec | - 6 min, 1 sec | - 1 hrs, 0 min | - 58 min, 22 sec | - 57 min, 42 sec | - 58 min, 28 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |