Nechci a nebudu se přít, ale mám pocit, že to Tigo je celosvětově uznávané jako bezpečný systém rapid-shutdown. Oni pro to hodně dělají a tlačí to u regulačních orgánů. A podle mě je to rozumné. Rozepnutí elektronickým spínačem, který je ve vodotěsně dobře zavřené škatuli bude v nepříznivých podmínkách (např. silný proud z hadice) možná bezpečnější než nějaké vzduchové mezery na nějakém stykači. Uvnitř polovodiče to žádný oblouk nevytáhne. Mezi kontakty občas ano. Navíc v takové instalaci je to rozpojeno v mnoha bodech - na každém panelu. Tak i kdyby některý z nich selhal, tak tam bude napětí jenom jednoho panelu. Už jsme tady viděli spoustu videí jak hoří různé (i DC) jističe a spínače. Ale že by podobně hořely polovodičové spínače, to se moc nevidí.
Ano, to odbočování doprava na červenou by možná bylo dobré. Mám pocit, že se o tom dokonce uvažovalo i u nás, ale pak to nějak utichlo.
V Americe zas umi umístit semafory, pĕknĕ za křižovatku, aby na nĕ bylo vidĕt nebo můžou na červenou odbočovat doprava.Nevim proč to nejde u nás? Toto by měla řešit EU,aby kaẓ̌dý stát neměl svoje debililní pravidla.😎
Ale o tom už dobrou půlhodinu diskutujeme Plho. Je to i v tom videu, který jsi evidentně pečlivě neposlouchal, a celou dobu ti to tvrdí kolegové. Abys to splnil, tak musíš mít na každém panelu optimizer, resp. na každé dvojici, když je to pro dva. Povinnost zajistit odpojení panelů na střeše (aby nebylo víc jak 120 V) máte na SK už několik let, u nás to bylo tuším loni přidáno v normě. A celou dobu, co je to povinné, se diskutuje o tom, jestli to MOSFET splňuje nebo ne. Hasiči trvají na mechanickém oddělení, tj. tam musí být určité milimetry mezi kontakty. Takže ty TIGO jsou taková parádička, když se ti něco rozesere a nelezou ti hasiči na střechu. Ti chtějí u vlezu na střechu (či někde, kde je to poznačené v dokumentaci a v/na budově) mít možnost udělat Cvak vypínačem. Proto se tu občas řeší zapojení s jističi a napěťovou/podpěťovou spouští a záložním zdrojem pro to.
U nás máme aspoň rozumné značky, kde je toho většina řešená piktogramem. Na rozdíl od Ameriky, kde mají půlku značek slovním popisem.
asi na kazdy panel optimizmer a vypnut to naraz
Mě se za rok nestalo, že by auto nepřečetlo dobře značku pokud je normálnĕ umistĕna.Pokud jedu do stejné zony 30km/h, Ale z protismĕru a odbočuji do leva, tak je tam o 3 metry víc místa a není nejmenši problém. Mê stačí přejet hranice do Rakouska a zapne se mi automaticky funkce zastavováni na semaforech v ČR mi to hlásí,že tuto funkci legislativa neumožñuje.atd
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
11.7 | 15 hrs, 56 min | 01:42:51 | 03:18:25 | 04:16:01 | 04:57:23 | 12:55:33 | 20:53:43 | 21:35:05 | 22:32:40 | 00:08:15 |
12.7 | 15 hrs, 54 min | 01:47:01 | 03:19:57 | 04:17:10 | 04:58:22 | 12:55:40 | 20:52:58 | 21:34:11 | 22:31:23 | 00:04:20 |
[DST] | - 1 min, 44 sec | + 4 min, 10 sec | + 1 min, 32 sec | + 1 min, 9 sec | + 59 sec | + 7 sec | - 45 sec | - 54 sec | - 1 min, 17 sec | - 3 min, 55 sec |
13.7 | 15 hrs, 52 min | 01:51:02 | 03:21:32 | 04:18:21 | 04:59:24 | 12:55:47 | 20:52:11 | 21:33:14 | 22:30:03 | 00:00:33 |
[DST] | - 1 min, 49 sec | + 4 min, 1 sec | + 1 min, 35 sec | + 1 min, 11 sec | + 1 min, 2 sec | + 7 sec | - 47 sec | - 57 sec | - 1 min, 20 sec | - 3 min, 47 sec |
1.8 | 15 hrs, 7 min | 02:54:13 | 03:56:01 | 04:45:06 | 05:22:38 | 12:56:19 | 20:29:59 | 21:07:32 | 21:56:36 | 22:58:24 |
[DST] | - 45 min, 26 sec | - 22 hrs, 56 min | + 34 min, 29 sec | + 26 min, 45 sec | + 23 min, 14 sec | + 32 sec | - 22 min, 12 sec | - 25 min, 42 sec | - 33 min, 27 sec | - 1 hrs, 2 min |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 1 hrs, 40 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 34 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 25 sec | - 56 min, 50 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |
1.10 | 11 hrs, 39 min | 05:03:55 | 05:41:34 | 06:18:29 | 06:50:01 | 12:39:33 | 18:29:05 | 19:00:38 | 19:37:32 | 20:15:11 |
[DST] | - 1 hrs, 47 min | + 53 min, 52 sec | + 47 min, 59 sec | + 44 min, 45 sec | + 43 min, 21 sec | - 10 min, 21 sec | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 8 min | - 1 hrs, 14 min |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 1 hrs, 48 min | + 46 min, 27 sec | + 45 min, 41 sec | + 46 min, 20 sec | + 48 min, 2 sec | - 6 min, 1 sec | - 1 hrs, 0 min | - 58 min, 22 sec | - 57 min, 42 sec | - 58 min, 28 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |