
To Radar : Prosím Tě - nejsem znalec, ptám se nyní možná hloupě : A pokud budu mít připojené AC IN a povolené bez omezení a například od poklesu na 30% SOC budu z AC IN i nabíjet baterky - pak nemůže být nafázovaný Modrásek trvale i na AC IN ? (se sondou samozřejmě aby vyráběl maximálně tolik, kolik bere AC IN)
K plnému nabití u běžných článků ve fabrice nedojde. A dukaz mas? A mohl bych ho videt? :)
nevim, porad si nejsme jisty, ze chapu jak to mas. Na cerbu jsou dva can porty. Jeden ve.can a jeden bms can. Oba maji vzdy dve rj45 diry. Pro mppt musis pouzit ve.can. Jeden terminator je v cerbu a jeden terminnator v poslednim mppt. Bms zapojis do bms canu. Zase jeden terminator zase do cerba a druhy za bms. Rychlosti canu pak nastavis tak jak maji byt. ve.can na ve.can 250kbit a bms can na to co umi ta bms. Neumim si nejak predstavit, proc by to melo navzajem rozbit komunikaci, kdyz to jsou dve rozdilne rozhrani. edit: koukam ze uz jste zatim,nez jsem to dopsal napsali spoustu postu :) tak ja to tu ale uz necham
Ano, provozujeme to z baterie. Disponibilní výkon navíc je tak vždy, pokud je co v baterii, nejen když svítí... Tím, že mám Victron v režimu UPS v AC Ignore a připíná se síť na AC In, mám to udělané tak, aby pokud se sepne AC IN, odpojí se GTI. Tedy i když je tam limiter, paralelně s DS to neprovozuju. Vše řídí logika Victron dle napsaného programu v Node red. Pokud je cíl AC coupling se vším všudy a nabíjet baterií cestou MP z AC OUT strany, hledej jiné invertory
První nabití dnešních lifepo4 se dělá už v továrně. Ne. K plnému nabití u běžných článků ve fabrice nedojde. Pokud je zde "prvním nabitím" myšleno nabití na nezbytnou minimální úroveň kolem 30% SOC, tak pak ano. Pokud je myšleno, že tam absolvují plné inicianční nabíjení, tak ne. Abych předešel slovíčkaření: mluvím standardních výrobcích. Jistě si speciální zákazník může objednat speciální služby. Ale to není případ nás, běžných koncáků.
To rizeni frekvenci by melo byt zakladni vlastnosti stidacu v siti. A kdyz to prodavalo GWL, tak bych dooufal, ze evropsky normy splnuje. - Dobrej tip jsou ty ovladany zasuvky. Vlastne jsem to ted jel stejne, jen kdyz jsem nabijel auto, tak jsem modraska pustil, aby mi nedelal pretoky. Takze to udelam pak stejne pres smart shelly, aby se dali na noc a v zime vypinat. - Moc nerozumim ty sonde k modraskovi. Proc ji tam mas? Prece kdyz bude makat, tak ho MP zpracuje do baterky(proste se bude chovat jako MPPT). Cili podle me zadanej stav. A kdyz bude baterka plna, tak zvedne frekvenci a tim modraska(y) vypne. Takze tou sondou bych si to asi nechtel komplikovat. Určitě ne - pouze ON/OFF - podle nastaveného výkonu nebo proudu - NEBO toho - co snímá proudová sonda na místě kterému chceme takto pomáhat Vypadá to tak - jako jeden o koze a druhý (druhý dva) o voze - myslel jsem si to trošku už u prvního příspěvku, když jsem pochopil - že tím chceš nejen pomáhat výkonu, ale i levněji získat další pomocná MPPT. Pravděpodobně by si měl nejdříve vysvětlit, jak to myslíš Ty - i jednoduché schemátko rukou by velmi pomohlo. Já i Radar máme sice jeden způsob použití (scénář) - asi ten nejvýhodnější pro tuto variantu - ale samozřejmě těch variant použití je mnohem víc. Ale i tak se se naše verze liší - protože já mám ostrov a nemám AC IN připojené a Radar ano. Ani jeden z nás nemá připojené panely do Modráska na DC straně, ale baterku (teda pokud se neletu) :D A ano - může fungovat i bez proudového snímače - dle nastavení (proud nebo výkon) a může být ovládaný pouze například tou ,,chytrou" 16A zásuvkou. Například, pokud ,,chytrý" termostat zapne ohřev vody, nebo třeba přímotop 2kW - tak součastně sepne zásuvku pod Modráčem a ten se přifázuje na stejnou fázi a začne vyrábět 1850W ;) (pokud tak je nastavený - nebo něco jiný výkon...) Jak termostat vypne spirálu - součastně vypne chytrou zásuvku pod modráčem a ten se vypne... Zapnout a vypnout takhle Modráska může i jakákoli jiná další ,,chytrá" zásuvka s vyšším výkonem - s nastavenou automatizací. To všechno jen tehdy - pokud neselže wifi komunikace mezi zásuvkou Modráska a třeba tím termostatem (protože jinak jede chytrá zásuvka dál tak, jak byla nastavená) = já bych použil pouze dráty a stykače - wifi pro mě není spolehlivá a riziko že Modráč pojede na plný plyn dál - příliš veliké = rozhodně bych ho nepoužíval v takovém případě ani bez proudového snímače ;)
Mám tento měnič (viz odkaz) akorát s kulatým displejem. Píší v popisu že může pracovat bez baterie. Má někdo zkušenost nebo to praktikuje? Nerad bych zjistil nějaký problém. Aby mohl běžet nyní při přestavbě baterie. Dík https://voltronicpower.com/en-US/Product/Detail/InfiniSolar-V-III-TWIN-6.2KW-(Single-Phase)
Ten kdo jezdi.Tak dnes jsem na Ionity v DE vidĕl reklamu z cenou 0,39Eur.Na 6 rychlonabiječkách v Nĕmecku, kde jsem nabijel už neni potřeba nic dĕlat Maji rozšířenou komunikaci mezi autem a nabíječkou.Plug/Charging Jinak I při 99% baterky tam tečou zajímavý proudy 20251207_142228.jpg
Taky mam domu tu verzi co musi mit na vstupu kondenzator a zatim bez problemu. Neosolar mi poslal kondik.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 7.12 | 8 hrs, 21 min | 05:34:52 | 06:13:23 | 06:53:46 | 07:30:43 | 11:41:30 | 15:52:17 | 16:29:14 | 17:09:36 | 17:48:08 |
| 8.12 | 8 hrs, 20 min | 05:35:47 | 06:14:20 | 06:54:46 | 07:31:48 | 11:41:56 | 15:52:04 | 16:29:06 | 17:09:32 | 17:48:05 |
| - 1 min, 18 sec | + 55 sec | + 57 sec | + 1 min, 0 sec | + 1 min, 5 sec | + 26 sec | - 13 sec | - 8 sec | - 4 sec | - 3 sec | |
| 9.12 | 8 hrs, 19 min | 05:36:41 | 06:15:16 | 06:55:45 | 07:32:50 | 11:42:23 | 15:51:55 | 16:29:01 | 17:09:29 | 17:48:05 |
| - 1 min, 11 sec | + 54 sec | + 56 sec | + 59 sec | + 1 min, 2 sec | + 27 sec | - 9 sec | - 5 sec | - 3 sec | 0 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| - 1 min, 26 sec | + 11 min, 40 sec | + 11 min, 43 sec | + 11 min, 46 sec | + 11 min, 51 sec | + 11 min, 8 sec | + 10 min, 25 sec | + 10 min, 29 sec | + 10 min, 34 sec | + 10 min, 35 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |
| 1.5 | 14 hrs, 37 min | 03:13:12 | 04:06:56 | 04:52:30 | 05:28:16 | 12:47:05 | 20:05:53 | 20:41:39 | 21:27:13 | 22:20:57 |
| [DST] | + 1 hrs, 43 min | - 1 hrs, 22 min | - 1 hrs, 9 min | - 1 hrs, 2 min | - 58 min, 45 sec | - 6 min, 45 sec | + 45 min, 14 sec | + 48 min, 51 sec | + 55 min, 46 sec | + 1 hrs, 8 min |


