U lifepo4 se baterka nabije na 100% i při nižším napětí bez problémů, Andy to otestoval...... Jediný vliv napětí na nabíjení je takový že čím větší napětí tím rychleji se dosáhne 100%. A to že ti BMS odpojí baterku při nabíjení protože ustřelí článek je buď špatním nastavením balancování, a rozbalancované články. Takže takovou baterku nabíjet pomaloučku a nechat ji vybalancovat, skontrolovat správné nastavení balanceru, a pokud ty články nejsou úplně OK použít větší balanční proud 2A musí stačit. Co napsat jak máš BMS nastavenou? Je zapnutí balancování nastaveno od 3.4V? Je nastaveno na rozdíl 5mV? Jakým proudem nabíjíš 0.5C? Já mám bulk i float nastaven teď na 27.4V a z důvodu chyb měření je na baterce max 27.55V
5.5kWp jistej jih a sklon cca 15°, po 16/17hod uz to stoji za zlamanou gresli, ale i tak kdyz je slunecnej den a nabije se baterie, tak bez problemu narvu do auta 15kWh, zbytek je pak na barak max vyroba za den max_per_day.png
U mna mam odsledovane ze z 3,8kwp pola ide cca 2500-2900W je to JZ strana a cele bez tienov. Z JV strany z 2,7kwp pola ide zase 1500-1700W.. Samozrejme ze v aprili alebo marci to dava podstatne viacej nad ramec parametrov panelov😃
Chlapi, máte někdo vysledováno, o kolik je výkon pole nižší v současných vedrech? V Dubnu jsem měl na stringu klidně 120% nominálu, ale teď bych řekl, že maximum je spíš těch 70-80%, což je dost nahouby. Pořád mám v plánu koupit jako druhé auto EV, ale takhle to vypadá, že ho z těch 10kWp neuživím ani trochu.
Psal jsem před časem přímo na mail ale odpověď nula. Pokud to již není aktuální bylo by dobré to v inzerátu označit.
Pro LI-XX baterky se obecně doporučuje mít float i bulk nastavený stejně. Jaký máš důvod to mít rozdělené? No nevim,resil jsem to v jinych vlaknech pred vic nez rokem,protoze mi tohle zlobilo.16x125ah lifepo od Mivvyho,2 packy paralelne.Nez se vychytalo jak to nabijet,tak pomerne casto bms jeden pack odpojovala.To bylo v dobe,kdy jsem mel float i bulk skoro stejny.Jenze pri napeti pod 54V se baterie nenabila ani v lete pres 90% a naopak pri napeti pres 54,2V nakonec utekl nejaky clanek.Takze ted jedu bulk=54,6V a float 53,7V pricemz se snazim aby od SOC cca 92-95% uz jelo nabijeni ve floatu.Mimochodem marne se v navodech snazim prijit na to,jestli by Cerbo umelo pouze podle SOC prepnout bulk>float na pripojenem mppt.Takto to na Axpertu pouze odhaduju upravou doby trvani "bulk",protoze komunikaci baterie>menic nemam.
Z napětí se SOC určit nedá. Snad když by to bylo za nulového proudu, ale i relativně malé proudy provedou něco takového: https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=732&start=940#p198664
takmer 97% nových áut v Nórsku je čistých elektromobilov, najpredávanejšia je Tesla https://ofv.no/aktuelt/2025/sterk-%C3%B8kning-i-nybilsalget-i-f%C3%B8rste-halv%C3%A5r-75-000-har-kj%C3%B8pt-ny-bil
Nevím jak je to u ostatních, tazateli šlo o soběstačnost a mě do budoucna také. Mám lacinou centrálu 3kW, se kterou jsem na počátku stavěl a ohříval vodu na večerní sprchu a dobíjel baterky, když jsem zůstal přespat i přes noc vícemeně jen pro svícení a PC. Používal jsem to do 2500W a ve druhé zásuvce byla nabíječka - když už jsem nastartoval pro mýchačku, tak aby se to využilo. Přes den to jakž-takž zaniklo, ale ne pro přímé sousedy - těm sme se za rachot omlouvali ještě pár měsíců... (po montáži el.měru) Ale pustit tohle v noci - nějaký automatický start apod. je naprosto vyloučené - to bych nepřál ani nepříteli. Tedy pro mě JEN PRO záložní nabíjení v zimní dny s bílou tmou, kdy FV nedá nic a DS už není k dispozici a ještě navečer, napumpovat do baterky na noční provoz domu plus rezerva a verze DC48-55V se zdá být dobrou volbou. Ale to je vzdálená budoucnost, nejméně 2 zimy pojedeme ještě z DS ;)
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
8.7 | 16 hrs, 1 min | 01:28:59 | 03:14:04 | 04:12:46 | 04:54:35 | 12:55:07 | 20:55:40 | 21:37:29 | 22:36:10 | 00:21:16 |
9.7 | 15 hrs, 59 min | 01:33:54 | 03:15:29 | 04:13:48 | 04:55:29 | 12:55:16 | 20:55:03 | 21:36:44 | 22:35:04 | 00:16:38 |
[DST] | - 1 min, 31 sec | + 4 min, 55 sec | + 1 min, 25 sec | + 1 min, 2 sec | + 54 sec | + 9 sec | - 37 sec | - 45 sec | - 1 min, 6 sec | - 4 min, 38 sec |
10.7 | 15 hrs, 57 min | 01:38:29 | 03:16:56 | 04:14:53 | 04:56:25 | 12:55:25 | 20:54:24 | 21:35:56 | 22:33:54 | 00:12:20 |
[DST] | - 1 min, 35 sec | + 4 min, 35 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 5 sec | + 56 sec | + 9 sec | - 39 sec | - 48 sec | - 1 min, 10 sec | - 4 min, 18 sec |
1.8 | 15 hrs, 7 min | 02:54:13 | 03:56:01 | 04:45:06 | 05:22:38 | 12:56:19 | 20:29:59 | 21:07:32 | 21:56:36 | 22:58:24 |
[DST] | - 50 min, 38 sec | - 22 hrs, 44 min | + 39 min, 5 sec | + 30 min, 13 sec | + 26 min, 13 sec | + 54 sec | - 24 min, 25 sec | - 28 min, 24 sec | - 37 min, 18 sec | - 1 hrs, 13 min |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 1 hrs, 40 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 34 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 25 sec | - 56 min, 50 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |
1.10 | 11 hrs, 39 min | 05:03:55 | 05:41:34 | 06:18:29 | 06:50:01 | 12:39:33 | 18:29:05 | 19:00:38 | 19:37:32 | 20:15:11 |
[DST] | - 1 hrs, 47 min | + 53 min, 52 sec | + 47 min, 59 sec | + 44 min, 45 sec | + 43 min, 21 sec | - 10 min, 21 sec | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 8 min | - 1 hrs, 14 min |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 1 hrs, 48 min | + 46 min, 27 sec | + 45 min, 41 sec | + 46 min, 20 sec | + 48 min, 2 sec | - 6 min, 1 sec | - 1 hrs, 0 min | - 58 min, 22 sec | - 57 min, 42 sec | - 58 min, 28 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |