Moc se tim nestresuj. Spousta tehle videi kolikrat vznika, protoze to proste tahne. Nikdo nenataci prazdne stojany. Neco jineho muze byt pak nabijeni na nejakem exponvanem miste na dalnici, chorvatsko treba :)
Za mě je problém v tom, že top-balancing na ~3,35 V vůbec „neotevře“ horní kolínko LiFePO4 křivky. 3,30–3,38 V je pořád plochá část OCV, kde se články tváří srovnaně, ale reálně mají různé SoC. Aby se články opravdu srovnaly nahoře, je potřeba dostat je do horního kolena ≥ 3,45 V/čl a ideálně až 3,55–3,60 V/čl v režimu CV, kde začne fungovat jak chemické dorovnání, tak balancery.
Všechny měly v té chvíli cca 3,32V a to je ten problém. Mal si ich dať na 3.6V 😉
Chápu... Tady u našeho maličkatého Globusu jsem napočítal 14 Stojanů (8 z toho Tesla) a nikdy jsem tam neviděl víc než 1-2 auta ale je fakt, že já tuto turistiku do obchoďáků nevyhledávám. Byli jsme tam jen nedávno pro školní pomůcky s tím každoročním šíleným seznamem... Ta webovka se bude hodit, díky, to mě teprve čeká... 😂 až budu objevovat úplně něco nového a jiného.
Mě z toho vychází poučení. Zamezit možnému hromadění výbušného plynu z baterii v prostoru domu, to ten dům pobořilo. Já to mám jednoduché, odvětrám bedny s bateriemi ven z garáže 100mm rourou cca 25 cm přes zeď.Ven se mi je zatím dávat nechce. Budu mít přirozené větrání garáže, které mi stejně chybí.
Topbalancing jsem dělal na dvakrát. Prvních 8 článků jsem mel použity nejdříve v baterii 24V, po cca měsíci provozu jsem dokoupil dalších stejnych 8 článků a přešel na 48V. Těch dalších 8 článků jsem topbalancoval samostatně. Pak jsem je spojil s těmi původními do série. Všechny měly v té chvíli cca 3,32V s odchylkou do 0,03V. Vím, ze to nebyl ideální postup. Nechtěla se mi rozebirat klec s prvnimi 8 clanky... Topbalancingy jsem dělal jen do cca 3,35V na clanek. Mam zdroj, který dává jen 10A při cca 3,6V a nabíjení paralelně spojených článků 315Ah by trvalo věčnost. Pri nabíjení proud 10A klesá se stoupající napětím článků... Premereni napětí na jednotlivych článcích zkusim provest. Mam ale 2 klece na sobě, každý s 8 clanky, takže k těm prvnim 8 je za provozu špatný přístup :-(
Tak pokud nastavim v BMS ABS 54,8V a Float 54,4V tak by to rizeni melo byt OK to same necham i v MPPT. Vadi necemu Float 54,4V misto 53,6V? Tim padem kdyz je balancovani 3,4V tak ma cas balancovat nebo se pletu? Diky a proc si chces zvysit float? V BMS to jde nastavit jak v mppt.
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
20.10 | 10 hrs, 31 min | 05:33:01 | 06:09:46 | 06:46:42 | 07:18:57 | 12:34:43 | 17:50:29 | 18:22:44 | 18:59:40 | 19:36:25 |
21.10 | 10 hrs, 28 min | 05:34:29 | 06:11:14 | 06:48:12 | 07:20:31 | 12:34:33 | 17:48:35 | 18:20:54 | 18:57:52 | 19:34:37 |
[DST] | - 3 min, 28 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 30 sec | + 1 min, 34 sec | - 10 sec | - 1 min, 54 sec | - 1 min, 50 sec | - 1 min, 48 sec | - 1 min, 48 sec |
22.10 | 10 hrs, 24 min | 05:35:57 | 06:12:42 | 06:49:42 | 07:22:06 | 12:34:24 | 17:46:42 | 18:19:06 | 18:56:06 | 19:32:51 |
[DST] | - 3 min, 28 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 30 sec | + 1 min, 35 sec | - 9 sec | - 1 min, 53 sec | - 1 min, 48 sec | - 1 min, 46 sec | - 1 min, 46 sec |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 33 min, 37 sec | + 14 min, 25 sec | + 14 min, 33 sec | + 15 min, 7 sec | + 15 min, 57 sec | - 52 sec | - 17 min, 40 sec | - 16 min, 50 sec | - 16 min, 16 sec | - 16 min, 8 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |
1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
- 13 min, 20 sec | + 19 min, 31 sec | + 19 min, 52 sec | + 20 min, 25 sec | + 21 min, 7 sec | + 14 min, 28 sec | + 7 min, 47 sec | + 8 min, 29 sec | + 9 min, 3 sec | + 9 min, 23 sec | |
1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
+ 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
+ 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |