Paka: uplně nahoře na stráne po rozkliknutí mého přízpěku Je "Obsah fora- bazar- koupím-cetris deska" Tak nevím co ti přijde špatně. Ostatní rádci dal jsem to do bazaru, protože použité, zbylé atd. bývá levnější než nové. Nové v obchodech si umím najít sám. Díky a hezký den, Vla.
Dnes jsem měl čas, tak jsem sledoval proud do aku. Těsně před resetem SoC na 100% (z 99,2%) do akumulátorů teklo něco přes 8A při 55,2V, pak proběhl reset a nejnižší proud, co jsem zachytil byl 5,8A. Chvíli se ještě drželo napětí 55,2V, pak se vypnuly regulátory a čekají, až napětí aku spadne na 53,6V - odběr domácnosti je jen cca 300W, tak to chvíli bude trvat. Chová se Ti to podobně, nebo máš něco špatně nastaveno a reset na 100% proběhne dříve, než je akumulátor nabitý? Podobnou událost jsem zažil před 2 lety a byly to špatně nastavené podmínky pro reset SoC. Výše jsi dával obrázek z VRM s otázkou, jestli proběhla synchronizace, tak si myslím, že ne, protože je tam velký rozptyl Battery average min - max. U mě dnes vypadá graf takto: Snímek obrazovky 2025-10-13 172603.png Třeba na 15. hodinu je Battery average 85%, min/max 80%,90% Po resetu je tam jedna hodnota, 100%, bez odchylek min/max. Snímek obrazovky 2025-10-13 173037.png Předchozí plné nabití akumulátoru bylo 4.10., takže ta odchylka měření SoC vlivem driftu asi není nijak velká.
Aha, tak to je ale možné... To je nová informace a to se přece navzájem nevylučuje. Pokud se to v rozvaděči rozdělí, pak je možné nechat trvalé spotřeby (trafa, malé spotřebiče atd) na Modráska a večer na baterku dál - tak jak je to nyní a na ECOměnič na AC OUT poslat až vše ostatní co se zapíná až přes den nebo osobně - klima, rychlovarka, přímotop, bojler..... Až dodnes neměl o baterce nikdo tušení a hledala se verze zcela BEZ baterek :D
Pěkná fotka z té rozborky. Ale teď to hlavní: jak je možné, že se ty (funkční) mikrospínače chovají/chovaly tak, jak jsi psal? Tj. že se po stisku nemění jejich odpor? Nebo tam předtím fungovalo nějaké (zlé) kouzlo, které už teď zaříkáváním nebo silnějším protikouzlem pominulo, a proto už se to chová normálně? A ještě jedna věc mi není jasná. Z literatury od pana Vernea víme, že když kapitán Nemo uchopil do ruky sextant, aby zaměřil polohu Nautila, tak ani v ruce mramorové sochy by ten sextant nedržel stabilněji. Tak jaká třesoucí se ruka?
Chtělo by to hlubší znalosti o procesech, které v té baterce probíhají. Pokud by se ten separátor a elektrolyt chovali "normálně", tj. fungovala by tam běžná nasákavost, tak by s tom rozdíl musel být. Když špulka stojí spodním koncem v kapalině, tak do nejvzdálenějšího bodu (tj. nahoru) to musí zavzlínat zhruba na vzdálenost 25cm. Kdežto když baterka leží, a pokud by to mělo navzlínat všude, tak největší vzdálenost by pak byla v nějakých desítkách metrů. A to je proklatě velký rozdíl. Je ale možné, že tam panují jiné poměry. Že se třeba předpokládá, že separátor je kompletně nasycený a ten zbytkový tekutý elektrolyt je tam jen proto, aby udržoval dostatečný tlak a koncentraci par tak, že se to z toho separátoru nebude odpařovat. Pak by skutečně na poloze nezáleželo. Instalace na boku je určitě z montážního hlediska příjemnější. A je fakt, že velké baterky do BESS jsou zřejmě skoro všechny naležato. Nejmodernější baterky do aut typu "blade" jsou taky naležato. Tak že by to nakonec opravdu bylo fuk?
Jo, oficiální firmware je v tomhle peklo, i když u každé nové verze tvrdí, že to opravili... Upravený firmware funguje v pohodě 😎
Pokud je ta komunikace mezi měnící oddělená optočleny, tak může být problém tam. Většinou v těch měnících nebývají použité moc kvalitní optočleny a po několika letech se kolikrát objevovat chyby v komunikaci s měničem přes sériový port a pokud jsou na kartě pro paralelní provoz také optočleny, tak může být problém tam. Výměna optočlenů by potom problém vyřešila. Další co mě napadá je problém s propojovacím kabelem. Už jsem viděl, že to někomu taky blbnulo a po výměně paralelních kabelů za nové to jelo bez problémů.
No já mám Bulk 58,3V a 17S to olovo co mám je na dožití i když z něho vytáhnu 500Ah.Ty panely nad kterýma přemýšlím mají maximální výkon při 31,2V. Nátáhnout kus Al kabelu.stykač na odpojení a mohlo by to fungovat.
V pátek oznámeno, dnes proběhla výměna - ČEZ. U mě výměna před půl hodinou. Informační mail přišel 2.10. První zazvonil jestli mi může vypnout elektřinu , tak říkám s úsměvem klidně. Zrovna svítí a vše je na panely. Až to dodělal tak jsem něco zapl na síť aby si nemyslel že to zapojil blbě když by viděl že nic neteče. 😁
Na ty přestavby na e-auto ve Francii jsem koukal. Kdo nechce hledat, tak stručně: Auto (osobák/dodávka) musí být registrován ve Francii, být starší 5 let. Po přestavbě smí hmotnost narůst o max. 20%, prodej nejdřívě po roce (nebo po 6000km). Bonus na přestavbu pro nízkopříjmové domácnosti, pro některé regiony. Sada musí být schválena UTAC CERAM, přestavbu firma ve Francii a certifikovaná výrobcem. Cena min 8.000, střed 15.000, ale až 50.000€. No zajímal by mne počet přestaveb za rok.
Valdano: Mivvy toho navykládá na svém webu, osobně jim nevěřím nic. Stále mají u série měničů PRO klamnou formulku, že je lze řadit paralelně, přitom paralelně sérii PRO nelze jen tak řadit paralelně, musí to být měnič který to jako HW umí. Měnič kombinovaný MUST PV1800 PRO 48V 5200Wpng.png Dále když si objednáte panely, jsou na půl jiné. Neodpovídají popisku. Co si myslet? Obchodník který klame, klame i v jiných věcech. Tečka.
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
13.10 | 10 hrs, 56 min | 05:22:34 | 05:59:28 | 06:36:14 | 07:08:05 | 12:36:09 | 18:04:13 | 18:36:04 | 19:12:50 | 19:49:44 |
14.10 | 10 hrs, 52 min | 05:24:04 | 06:00:57 | 06:37:43 | 07:09:38 | 12:35:55 | 18:02:13 | 18:34:07 | 19:10:54 | 19:47:46 |
[DST] | - 3 min, 33 sec | + 1 min, 30 sec | + 1 min, 29 sec | + 1 min, 29 sec | + 1 min, 33 sec | - 14 sec | - 2 min, 0 sec | - 1 min, 57 sec | - 1 min, 56 sec | - 1 min, 58 sec |
15.10 | 10 hrs, 49 min | 05:25:35 | 06:02:25 | 06:39:13 | 07:11:10 | 12:35:42 | 18:00:13 | 18:32:11 | 19:08:58 | 19:45:49 |
[DST] | - 3 min, 32 sec | + 1 min, 31 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 30 sec | + 1 min, 32 sec | - 13 sec | - 2 min, 0 sec | - 1 min, 56 sec | - 1 min, 56 sec | - 1 min, 57 sec |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 58 min, 4 sec | + 24 min, 47 sec | + 24 min, 50 sec | + 25 min, 36 sec | + 26 min, 53 sec | - 2 min, 10 sec | - 31 min, 11 sec | - 29 min, 55 sec | - 29 min, 8 sec | - 29 min, 6 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |
1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
- 13 min, 20 sec | + 19 min, 31 sec | + 19 min, 52 sec | + 20 min, 25 sec | + 21 min, 7 sec | + 14 min, 28 sec | + 7 min, 47 sec | + 8 min, 29 sec | + 9 min, 3 sec | + 9 min, 23 sec | |
1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
+ 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
+ 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |