
Ne, neni to zcela neco jineho. Elektricky ano, to samozrejme. Ale ve.bus je jedna jedina. Nemas ve.bus1, ve.bus2, ve.bus3. Je proste jedna "datova" sbernice uvnitr venusu. Takze cokoliv tam pleskne ten druhy menic, tak ma bezprostredni vliv na vsechno. Ja to, na rozdil od vychytrale "inteligence", mam vyzkousene. Ale nic ti nebrani si ten prevodnik koupit a zapojit a osobne vyzkouset. Ja si nakonec druhy jiny MP dal na druhy RPi, a treti na treti. Stacilo mit na jednom menici nastavene lowbatt jinak, a prask, letely dolu oba menice.
Tady je skupina , kde je v inzerátech.Bude to tak stačit?? V té skupina by mĕlo být vše. Screenshot_20251114_200610_Facebook.jpg
"Možná je to fyzicky jinak, ale ve.bus je logicky jen jeden, je to vevnitř jen jedenkrát." S tim nelze nesouhlasit.Jen mne zajima ta moznost pripojeni pres mk3-usb prevodnik.V navodu o tom nic neni a AI tvrdi ,ze to bude zcela mimo ve.bus(usb konektory udajne nejsou napojene na ve.bus) a tudiz funkcni.
Na jeho profilu jsem nic nenašel. On to dal někam jako inzerát?
Ten článek je hodně povrchní a spíš je to jen pseudo odborný článek s marketingovým podtextem jak už zde naznačil cipis. Cenově je to naprosto mimo mísu zdejších poměrů. Zajímavé by to mohlo být pokud by se tam popisovaly podrobnosti, ale ty se tam vůbec nepopisují a navíc se to týká spíš velkých průmyslových řešení, která jsou často diametrálně odlišná od řešení, která převážně používají zdejší kutilové při stavbě svých domácích bateriových uložišť z jednotlivých článků. Navíc se v dnešní době používají už převážně LiFePo4 články, u kterých spíš než požár článků jako takových hrozí exploze plynů uvolněných do uzavřeného prostoru při plynování článků, a to se tady v jiným tématech už řešilo. Z hlediska ochrany domácích bateriových uložišť před hromaděním nebezpečných plynů to chce primárně vhodné havarijní větrání. Pokud jde o detekci podstatné a cenově mnohem dostupnější je hlídání teploty jednotlivých článků, protože bez předchozího nárůstu teploty k žádnému extrémnímu plynování nedochází. Jen pro zajímavost pro hašení některých komerčních bateriových uložišť se používá hasivo FM200. Dělají se i hasičáky naplněné čistým FM200. Existují i provedení včetně elektromagnetických ventilů aktivovaná na povel.
Kdyby chtĕl nĕkdo 10kW Grundig :má 2 ks po 25000Kč je to 1f Screenshot_20251114_190642_Messenger.jpg
Je tam ještě jeden problém a to s relátkem, které spíná napájení čerpadla. Prý se celkem brzo slepí, tak ho nahrazuji SSR. Potvrzuji, někdy tento týden se mi taky slepilo.
Nakolko ma byt aj najblizsie dni hmla a zatiahnute tak nech mame nejaku rezervu.. som na sieti 3 den. v okoli trencina taka nizka oblacnost a hmly, ze denna vyroba je na urovni 0,3-0,8kWh... dokonca polykrystal k sitonu vcera "vyprodukoval" rekord. 0,04kWh za cely den.
Už sa to blíži 😉 Počítajú sa hodiny, keď je auto pripravené nabíjať a odľahčiť sieť od prebytku elektriny. Nie je dôležité, koľko sa reálne nabije. Teoreticky si viete nastaviť na wallboxe 6A a mať ho pripojený celý deň a nazbierať hodiny relatívne rýchlo. Nechváľ sa, ja mám 200 nefunkčných bodov. Len keď pojdeš na 6 A (Jednofázovo ? ) tak či to bude ekonomické, lebo vlastná spotreba systému, konverzia na DC ?!
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 14.11 | 9 hrs, 11 min | 05:08:13 | 05:45:38 | 06:24:13 | 06:58:51 | 11:34:25 | 16:10:00 | 16:44:37 | 17:23:12 | 18:00:37 |
| 15.11 | 9 hrs, 8 min | 05:09:32 | 05:47:00 | 06:25:40 | 07:00:25 | 11:34:35 | 16:08:46 | 16:43:30 | 17:22:10 | 17:59:38 |
| - 2 min, 48 sec | + 1 min, 19 sec | + 1 min, 22 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 34 sec | + 10 sec | - 1 min, 14 sec | - 1 min, 7 sec | - 1 min, 2 sec | - 59 sec | |
| 16.11 | 9 hrs, 5 min | 05:10:51 | 05:48:22 | 06:27:07 | 07:01:58 | 11:34:46 | 16:07:34 | 16:42:25 | 17:21:10 | 17:58:41 |
| - 2 min, 45 sec | + 1 min, 19 sec | + 1 min, 22 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 33 sec | + 11 sec | - 1 min, 12 sec | - 1 min, 5 sec | - 1 min, 0 sec | - 57 sec | |
| 1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
| - 34 min, 37 sec | + 17 min, 59 sec | + 18 min, 45 sec | + 19 min, 59 sec | + 21 min, 36 sec | + 4 min, 17 sec | - 13 min, 1 sec | - 11 min, 24 sec | - 10 min, 10 sec | - 9 min, 24 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| - 13 min, 20 sec | + 19 min, 31 sec | + 19 min, 52 sec | + 20 min, 25 sec | + 21 min, 7 sec | + 14 min, 28 sec | + 7 min, 47 sec | + 8 min, 29 sec | + 9 min, 3 sec | + 9 min, 23 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |


