To by pak mrakodrap Burdž Chalífa v Dubaji se svojí výškou 828 m byl ideální elektrárnou. Ne tohle je nepoužitelné. Holandská společnost KitePower vyrábí větrné draky Hawk (Jestřáb) a Falkon (Sokol) na výrobu elektřiny, které však fungují na principu jo-jo nebo rybářského navijáku. Zde je hrubý popis jak to funguje. Drak opakovaně klesá/stoupá a změna výšky při stoupání mezi minimem a maximem se používá k roztáčení pozemního generátoru elektrické energie. Doba jednoho cyklu je cca 100s. Několik těchto draků společnost KitePower už provozuje v Holandsku a Irsku. https://www.youtube.com/watch?v=koMuF4o4BCk
Je to trosku slozitejsi. V nastaveni battery muzes mit jako battery monitor asi klidne shunt ale pak v sekci charge control ... dvcc ... si vybrat BMS. Pak bude nabijeni rizene pres BMS a SOC brane z shuntu. A pokud vyberes kontrolu pres BMS, mzues si v mppt nastavvoat co chces a nebude to brane v uvahu. Max kdy zse ti bms odpoji a ty rucne potvrdis ze to ma jet dal. Soucasne nastaveni si tak musi sprepsat do BMS. Muzes udelat i takovou bejkarnu, ze si doinstalujes do venus OS battery agregator. A v nem virtualne spojis BMS a shunt. Ja to tak treba mam. Uz jsem to psal jinde. Dve klasicke JK po seriaku do cerba, tam serial battery udela dve BMS, agregator to pak vse spoji do jedne a jeste sem si v nem rekl, ze SOC nema pocitat z bms ale brat z shuntu a proud taky. Kdyz si bude BMS korektne ridit proud, nemusis se bat kratkeho casu na balancing. Aspon si to myslim. Bud to BMS ukociruje v dane dobe a nebo si BMS rekne o nizsi proud. Ale zalezi jak tomas rozjete.
Nemá to být něco takového? https://www.aaaradiatory.cz/set-pro-nabijeni-zasobniku-teple-vody-herz-dn20-3-kvs-m3-h-p27351/?gad_source=1&gad_campaignid=17336113413&gbraid=0AAAAADnVmcd8BwCGCdtl8UKUhM5s9et9E&gclid=CjwKCAjwmNLHBhA4EiwA3ts3mWNg3cKSb95zhP7ckxeTqDQ671oX6w3MsFHR-2ksjhNYZzzxVKOCCxoCG4cQAvD_BwE
Tady, při 100st prudce roste tlak. Při 200st klesá napĕti a uvolňuje se ve velkém.plyn.200st při nějakém požáru neni nic 8-) Screenshot_20251019_220227_Chrome.jpg
Potom jsou i čtyřcestný termostatický ventily. Asi to chce vědět naco to bude.
Nevím jestli to tu bylo. Těch výbušných plynu se z lifepo uvolňuje hodnĕ a rychle. Ze 105Ah článku cca 80g.Z paku 16s 280Ah to bude odhadem okolo 4-5kg. https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsomega.3c08709?fbclid=IwY2xjawNiGStleHRuA2FlbQIxMQABHhhZXxno-bavyyhRYvvrWl0hYj2wkzmC9_w-OO_Ydwt2rm2uIgF6n3-6DOsx_aem_n0Jr4jKNKUgLRPmPvNbThQ
Ale volakedy boli auta menej narocne na kolisanie napetia v sieti ako teraz, ked je v tych autach xy riadiacich jednotiek....
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
20.10 | 10 hrs, 31 min | 05:33:01 | 06:09:46 | 06:46:42 | 07:18:57 | 12:34:43 | 17:50:29 | 18:22:44 | 18:59:40 | 19:36:25 |
21.10 | 10 hrs, 28 min | 05:34:29 | 06:11:14 | 06:48:12 | 07:20:31 | 12:34:33 | 17:48:35 | 18:20:54 | 18:57:52 | 19:34:37 |
[DST] | - 3 min, 28 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 30 sec | + 1 min, 34 sec | - 10 sec | - 1 min, 54 sec | - 1 min, 50 sec | - 1 min, 48 sec | - 1 min, 48 sec |
22.10 | 10 hrs, 24 min | 05:35:57 | 06:12:42 | 06:49:42 | 07:22:06 | 12:34:24 | 17:46:42 | 18:19:06 | 18:56:06 | 19:32:51 |
[DST] | - 3 min, 28 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 30 sec | + 1 min, 35 sec | - 9 sec | - 1 min, 53 sec | - 1 min, 48 sec | - 1 min, 46 sec | - 1 min, 46 sec |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 33 min, 37 sec | + 14 min, 25 sec | + 14 min, 33 sec | + 15 min, 7 sec | + 15 min, 57 sec | - 52 sec | - 17 min, 40 sec | - 16 min, 50 sec | - 16 min, 16 sec | - 16 min, 8 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |
1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
- 13 min, 20 sec | + 19 min, 31 sec | + 19 min, 52 sec | + 20 min, 25 sec | + 21 min, 7 sec | + 14 min, 28 sec | + 7 min, 47 sec | + 8 min, 29 sec | + 9 min, 3 sec | + 9 min, 23 sec | |
1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
+ 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
+ 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |