
Tak hoří nebo nehoří??? Doporucujem lupu a sledovat postavu v bielych nohaviciach okolo 14. sekundy. Za mna AI sracka.
"Obecně vzato je naprostá většina požárů aut bez ohledu na druh pohonu způsobena havárií a případů samovznícení bude naprosté minimum." Takovou statistiku jsem nikdy neviděl a můj předpoklad je, že je to naopak nebo tak napůl. Sám znám z okolí samovznícení ICE a spousta automobilek na to dělala svolávačky. Typicky je to nějaká prasklá/uvolněná hadice z níž kape/teče něco hořlavého, případně závady na elektroinstalaci opět v souvislosti s olejem/benzínem/chladícím médiem. Očekávám, že u EV to bude (výhledově) obdobné, protože z dlouhodobého pohledu (15+ let provozu) je už poměrně vysoká pravděpodobnost (možná kolem 1%), že odejde něco, co potom při provozu nebo nabíjení způsobí požár. Pak je samozřejmě řada případů tak "na hranici", kdy např. náraz (kamene?) zespodu způsobí "menší" poškození, které ale ve finále způsobí v nějakém časovém horizontu požár - to klidně mohl být i ten případ v Číně. Auta s LFP se mi z tohoto pohledu líbila nejvíc, ale bohužel mají tendenci místo požáru uvolňovat velmi mnoho plynů včetně vodíku, což pak v garáži nebo jiném uzavřeném prostoru způsobí výbuch - údajně jen deflagraci, nikoli detonaci, ale i tak je pak dům často na zbourání 😢.
Takhle to màm nachystaný, nadĕlané pasoviny 6ks pŕesnĕ na rozteč sloupků.Zabetonuji sloupky s pàsovinou a po zatuhnuti betonu, tam dám panel. 20251026_163329.jpg
Obecně vzato je naprostá většina požárů aut bez ohledu na druh pohonu způsobena havárií a případů samovznícení bude naprosté minimum. Baterie CATL v současných EV mají řadu vylepšení, ale nikdy to nebude úplně 100%. CATL dělá baterie Qilin pro EV ve verzích s články NMC a také s články LFP, které oproti NMC minimalizují možnost požáru, ale mají nižší hustotu energie. Většina případů když už došlo k samovznícení EV i když jich bude minimum byla s bateriemi z NMC článků. Baterie, které se osazují do toho EV od Li Auto, o němž je ta zpráva o vznícení, jsou také z NMC článků. Samovznícení EV v důsledku nějaké závady v případě baterií LFP bude dle mého názoru naprostou raritou.
Ano, uvadi se to v rade dokumentu. Napeti blizke napeti baterie. Je to celkem zasadni odlisnost, ta druha je, ze rada JK BMSek je od par clanku az po maximalni pocet, ale na B+ vyzaduje min. 40 V. Coz treba u 24 V systemu je trochu problem a musi se tam dat modulek na zvyseni napeti. U nekterych JK BMS se uvadi napajeci napeti od 20 V.
A jaký tam máš zbytkový proud ty 3 min. Koukni do grafu Shuntu.
Zajímavá informace. V JBD BMS byl v UART portu původně bluetooth modul, má na vstupu IO HT7533, stabilizátor na 3.3V, a ten má max. Ucc 30V. Opravdu má JK BMS na UART portu plných 48V? Já jsem v mém JBD naměřil 13,4V (baterie 18S má 59,5V).
Tu je jeden zaujímavý projekt - https://www.hackster.io/news/will-this-make-my-smart-speakers-smell-funny-fc10e16d39a5
Soami: YF-DN32-T Jak se tyhle průtokoměry načítají, když to generuje přes 200 imp/sek? Tyhle průtokoměry jsem použil pro 2 kalorimetry a chci je vyměnit za vodoměry. Jeden měří teplo z krbový vložky a druhej do rozdělovače topných okruhů. V obou případech se skutečnej průtok mění v celým rozsahu, protože jsou nainstalovaný směšovací ventily. A to je pro tyhle průtokoměry problém. Při malých průtocích pod cca 200 l/h (G1 velikost) to nic neměří. Takže bych to bral jako velmi orientační. Na jakejch je mám místech je patrný ze schématu.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 26.10 | 10 hrs, 10 min | 04:41:47 | 05:18:33 | 05:55:44 | 06:28:27 | 11:33:55 | 16:39:23 | 17:12:05 | 17:49:16 | 18:26:02 |
| 27.10 | 10 hrs, 7 min | 04:43:13 | 05:20:00 | 05:57:15 | 06:30:02 | 11:33:49 | 16:37:36 | 17:10:23 | 17:47:38 | 18:24:25 |
| - 3 min, 22 sec | + 1 min, 26 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 31 sec | + 1 min, 35 sec | - 6 sec | - 1 min, 47 sec | - 1 min, 42 sec | - 1 min, 38 sec | - 1 min, 37 sec | |
| 28.10 | 10 hrs, 4 min | 04:44:40 | 05:21:27 | 05:58:46 | 06:31:38 | 11:33:44 | 16:35:50 | 17:08:42 | 17:46:01 | 18:22:49 |
| - 3 min, 22 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 31 sec | + 1 min, 36 sec | - 5 sec | - 1 min, 46 sec | - 1 min, 41 sec | - 1 min, 37 sec | - 1 min, 36 sec | |
| 1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
| - 13 min, 13 sec | + 5 min, 42 sec | + 5 min, 48 sec | + 6 min, 3 sec | + 6 min, 25 sec | - 12 sec | - 6 min, 48 sec | - 6 min, 26 sec | - 6 min, 11 sec | - 6 min, 6 sec | |
| 1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
| - 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| - 13 min, 20 sec | + 19 min, 31 sec | + 19 min, 52 sec | + 20 min, 25 sec | + 21 min, 7 sec | + 14 min, 28 sec | + 7 min, 47 sec | + 8 min, 29 sec | + 9 min, 3 sec | + 9 min, 23 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |


