SoC je exaktná veličina len pri pravidelnej kalibrácii, a napätie batérie pripojenej do FVE už vôbec o ničom nevypovedá (obzvlášť pri nízkej kapacite a/alebo vyššom vnútornom odpore článkov). Ak máš povedzme reálne SoC 60% (tabuľkovo 3.27V) a nabíjaš ju výkonom 4 kW, tak ti vyskočí napätie kľudne na 3.37V (92% podľa tabuľky), a naopak, pri odbere 4 kW spadne na 3.15V čo je povedzme 18%. Preto treba zohľadňovať aj tieto podmienky. Odporúčam použiť originál Vctron Smartshunt alebo diyBMS-CurrentShunt a pravidelnú kalibráciu (určité napätie a určitý prúd za určitý čas), ak to chceš mať ozaj poctivo a zodpovedne. Potom je druhá podmienka (napätie a odoberaný výkon alebo najnižšie napätie článku a odoberaný výkon) iba príjemné doplnenie.
Já spíš přemýšlím, jestli má smysl jet vůbec podle SOC či obou hodnot zároveň a ne právě pouze podle napětí, které je exaktní veličinou.... Když totiž dám start gen při např 15% SOC, tak při poměrně konzervativním nastavení dolních hodnot v BMS to znamená cca 51,5V pro start, což je poměrně "brzy", v letním období navíc zbytečně (např nad ránem) Protože nemáš baterku velké kapacity, toto konzervativní nastavení asi lepší změnit, nebo ne ? Takhle Akku sice víc šetříš, ale snižuješ uměle její kapacitu. To Ti vydrží pouze 4-5 měsíců v roce, pak si budeš muset sáhnout hloběji do kapacity AKU, nejméně v ty dny, kdy ,,vaříš pivko" Proč nevyužívat kapacitu baterie více, obvzlášť po té, když bylo logickými argumenty prokázáno, že počet cyklů nelze ani nikdy pořádně využít. A pokud je dolní hranice SOC výš, musí být spuštění nabíjení ze sítě níž, aby se přiblížilo realitě, nebo se pletu ? Kolik potřebuješ kWh v ten den ,,D" kdy je spotřeba největší ?
takmer 97% nových áut v Nórsku je čistých elektromobilov, najpredávanejšia je Tesla https://ofv.no/aktuelt/2025/sterk-%C3%B8kning-i-nybilsalget-i-f%C3%B8rste-halv%C3%A5r-75-000-har-kj%C3%B8pt-ny-bil
Já spíš přemýšlím, jestli má smysl jet vůbec podle SOC či obou hodnot zároveň a ne právě pouze podle napětí, které je exaktní veličinou.... Když totiž dám start gen při např 15% SOC, tak při poměrně konzervativním nastavení dolních hodnot v BMS to znamená cca 51,5V pro start, což je poměrně "brzy", v letním období navíc zbytečně (např nad ránem)
Nevím jak je to u ostatních, tazateli šlo o soběstačnost a mě do budoucna také. Mám lacinou centrálu 3kW, se kterou jsem na počátku stavěl a ohříval vodu na večerní sprchu a dobíjel baterky, když jsem zůstal přespat i přes noc vícemeně jen pro svícení a PC. Používal jsem to do 2500W a ve druhé zásuvce byla nabíječka - když už jsem nastartoval pro mýchačku, tak aby se to využilo. Přes den to jakž-takž zaniklo, ale ne pro přímé sousedy - těm sme se za rachot omlouvali ještě pár měsíců... (po montáži el.měru) Ale pustit tohle v noci - nějaký automatický start apod. je naprosto vyloučené - to bych nepřál ani nepříteli. Tedy pro mě JEN PRO záložní nabíjení v zimní dny s bílou tmou, kdy FV nedá nic a DS už není k dispozici a ještě navečer, napumpovat do baterky na noční provoz domu plus rezerva a verze DC48-55V se zdá být dobrou volbou. Ale to je vzdálená budoucnost, nejméně 2 zimy pojedeme ještě z DS ;)
Detekuje slepici i betonový sloup? Detekuje oboje, ale slepice bude vyhodnotená ako povolené straty
Když jsme tam byli na exkurzi, tak průvodce zmiňoval, že někde vedle nádrže je nasypaný umělý vrchol, ve výšce původního kopce, takže asi ani nenarostl.
To byl režim PeakMin/PeakMax AC, čili měření horní a dolní amplitudy střídavého proudu 😃 ut181a.jpg Stačí takhle? Napadá mně, škoda že ten měřák sám nezná svojí třídu přesnosti. Mohl by i dopočítat a někam úplně dolů malým písmem napsat i horní a dolní limit toho, kolik to taky může být.
Pro automatizaci používám samostatné napájení 12/24V, má to gelové akumulátory a krmím to 2xOrionem 48/12V.
Tak frekvenční měnič nasazen a perfektně obstál. Musel jsem vyvést externí spínač přímo z invertoru, při použití vypínače na míchačce invertor vyhazoval chybu podpětí vstupu. Když to ovládám přímo na invertoru, tak rozběh probíhá na nižší frekvenci a je to ok. (dá se tam nastavit mnoho parametrů, jak to má probíhat) Rychlost rozběhu je vlastně stejná, jen to prudce neškubne. Jako bonus si můžu při čištění míchačky reulovat plynule rychlost😎 Moc děkuji za konzultaci.
Kdyby to napršelo během celého týdne, tak by to asi bylo celkem fajn, ale vypadá to, že většina toho spadne během dvou dní :o foreca_stramberk.jpg
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
8.7 | 16 hrs, 1 min | 01:28:59 | 03:14:04 | 04:12:46 | 04:54:35 | 12:55:07 | 20:55:40 | 21:37:29 | 22:36:10 | 00:21:16 |
9.7 | 15 hrs, 59 min | 01:33:54 | 03:15:29 | 04:13:48 | 04:55:29 | 12:55:16 | 20:55:03 | 21:36:44 | 22:35:04 | 00:16:38 |
[DST] | - 1 min, 31 sec | + 4 min, 55 sec | + 1 min, 25 sec | + 1 min, 2 sec | + 54 sec | + 9 sec | - 37 sec | - 45 sec | - 1 min, 6 sec | - 4 min, 38 sec |
10.7 | 15 hrs, 57 min | 01:38:29 | 03:16:56 | 04:14:53 | 04:56:25 | 12:55:25 | 20:54:24 | 21:35:56 | 22:33:54 | 00:12:20 |
[DST] | - 1 min, 35 sec | + 4 min, 35 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 5 sec | + 56 sec | + 9 sec | - 39 sec | - 48 sec | - 1 min, 10 sec | - 4 min, 18 sec |
1.8 | 15 hrs, 7 min | 02:54:13 | 03:56:01 | 04:45:06 | 05:22:38 | 12:56:19 | 20:29:59 | 21:07:32 | 21:56:36 | 22:58:24 |
[DST] | - 50 min, 38 sec | - 22 hrs, 44 min | + 39 min, 5 sec | + 30 min, 13 sec | + 26 min, 13 sec | + 54 sec | - 24 min, 25 sec | - 28 min, 24 sec | - 37 min, 18 sec | - 1 hrs, 13 min |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 1 hrs, 40 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 34 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 25 sec | - 56 min, 50 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |
1.10 | 11 hrs, 39 min | 05:03:55 | 05:41:34 | 06:18:29 | 06:50:01 | 12:39:33 | 18:29:05 | 19:00:38 | 19:37:32 | 20:15:11 |
[DST] | - 1 hrs, 47 min | + 53 min, 52 sec | + 47 min, 59 sec | + 44 min, 45 sec | + 43 min, 21 sec | - 10 min, 21 sec | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 8 min | - 1 hrs, 14 min |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 1 hrs, 48 min | + 46 min, 27 sec | + 45 min, 41 sec | + 46 min, 20 sec | + 48 min, 2 sec | - 6 min, 1 sec | - 1 hrs, 0 min | - 58 min, 22 sec | - 57 min, 42 sec | - 58 min, 28 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |