Tak vyšel nový firmware 1.50/1.52 https://ops.gbc-solino.cz/files/X3_Hybrid_G4_1.50_1.52.zip Ani se mě tam nechce nahrávat po fiasku s tím předchozím.. Nezkoušel ho už někdo?
Stránky "výrobce": Wsepo.com do 6kW pravděpodobně dávají ukradený design Honda gx420? Pak to bude horší než 400g/kWh. Ten originál by měl být kolem 370-390g/kWh. Ty menší na tom budou nepatrně hůře. Ten elektrický generátor není jak chladit, takže buď to 6kW nedá, nebo to musí mít docela dobrou účinnost, asi bych se nebál čísla přes 90% (otázka je na jakém výkonu). Dnes by pro moderní benzín/LPG/NG motory mělo být cílem 200g/kWh, myslím že ještě takový nemáme. Jestli si pamatuju správně EA211 má být řádově v nejlepším bodě 220g/kWh, moderní diesely jsou těsně pod 200g/kWh Pro někoho kdo za zimu potřebuje 100kWh ta Čína bude stačit, jsi vyzkouší jestli to vydrží a vůbec funguje?
Děkuji ještě jednou všem za podněty. Dnes podruhé se měnič přepnul správně do bypassu.
Červen 2025 - samozřejmě pokračujeme v čistém ostrově bez spoluúčasti DS FVE_2025_cerven.jpg Elektrina202506.jpg Protože v červnu už logicky nebylo třeba přitápět, tak nám spotřeba elektřiny (a tím i výroba) trochu poklesla. Asi by to chtělo doplnit nějaké el. spotřebiče.
No jedna věc je úmysl top managementu a druhá věc je potom zpravidla realita. A taky platí ještě jeden princip -- pokud firma přestane mít jakoukoli jinou vizi, než jen vydělávat co nejvíc, tak zpravidla poměrně brzy vydělávat co nejvíc už nebude. Takový hezký příklad je Boeing. Dokud vizí bylo vyrábět skvělá letadla, tak rostli a dařilo se. Od fůze s McDonnell Douglas a po následné změnš firemní kultury trhy ztrácejí a to, co leze z jejich konstrukčních kanceláří, jsou problematické nedodělky.
Ale spíš řeším jakou to má účinnost když to pojede výhradně DC přímo do baterie. Pokud to tam není uvedeno a není k tomu ani kompletní dokumentace tak může být problém to zjistit. Leda měřením až si to koupíte, a to už může být pozdě když pak zjistíte, že účinnost je mizerná. Proto je dobré kupovat něco co je více rozšířené a je možné k tomu dohledat více informací z různých zdrojů + je k tomu solidní dokumentace. Podpora v rámci ČR je pak jen "třešnička na dortu".
já jsem nad tím uvažoval technicky tak, že bych použil plastovou nádrž s nemrznoucí směsí kde bych chladil vodu z výstupu tepelka před vstupem do zemního výměníku, když bude ohřívat třeba akumulačku na TUV a potom to jen čerpat do útrob domu a chladit...
Já mám stringy 120 V, takže ETI DC jističe včetně napěťových spouští úplně v pohodě. Spoušť je rychlá, mám 24V, reagují ale na mnohem nižší napětí, takže též na pohodu. Vypnutí jsem samozřejmě několikrát zkoušel. A od té doby, co tam mám ty jističe, tak nečekám na noc, abych mohl něco dělat. Prostě to shodím a nazdar. Na vstupu jsou samozřejmě dle normy pojistné odpínače, abych mohl v obou pólech odpojit každý jednotlivý string. Ostatně je to někde vyfoceno v mém vlákně ...
Tak já na Axpert MAX 3600W naměřil max. účinnost 95,5%, ale to v situaci, kdy do baterek teklo 15A@26,5V a zátěž byla 2kW. Účinnost při vyšším proudu do baterky z panelů byla nižší a při nižším proudu do baterky z panelů byla taky nižší. U Axperta jsem vypotoroval, že pro nabíjecí proud asi pod 15A, začne z baterie odebírat energii, ikdyž by to zvládl jen z panelů, nejspíš pro udržení stability měniče. Proto tyhle měniče ukazují např. proud do baterie 8A a z baterie 5A, což podle mě není chyba, ale jen vlastnost regulace. Při čistém provozu z baterie jsem se nad 90,5% nedostal (odběr cca. 1700W), při volnoběžném provozu přes noc byla účinnost mezi 60 a 75% (30-150W), při nižším napětí baterie klesala volnoběžná spotřeba, takže u dost vybité baterii, byla účinnost o pár jednotek lepší. Při zátěži od 300W do 3kW byla účinnost 85-90%. Nad 3kW začala dost klesat.
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
3.7 | 16 hrs, 7 min | - | 03:07:50 | 04:08:06 | 04:50:32 | 12:54:17 | 20:58:02 | 21:40:28 | 22:40:44 | - |
4.7 | 16 hrs, 6 min | - | 03:08:59 | 04:08:57 | 04:51:17 | 12:54:28 | 20:57:39 | 21:39:58 | 22:39:57 | - |
[DST] | - 1 min, 8 sec | - | + 1 min, 9 sec | + 51 sec | + 45 sec | + 11 sec | - 23 sec | - 30 sec | - 47 sec | - |
5.7 | 16 hrs, 5 min | 01:09:27 | 03:10:10 | 04:09:51 | 04:52:03 | 12:54:38 | 20:57:13 | 21:39:26 | 22:39:06 | 00:39:50 |
[DST] | - 1 min, 12 sec | + 23 hrs, 9 min | + 1 min, 11 sec | + 54 sec | + 46 sec | + 10 sec | - 26 sec | - 32 sec | - 51 sec | + 22 hrs, 39 min |
1.8 | 15 hrs, 7 min | 02:54:13 | 03:56:01 | 04:45:06 | 05:22:38 | 12:56:19 | 20:29:59 | 21:07:32 | 21:56:36 | 22:58:24 |
[DST] | - 57 min, 49 sec | - 22 hrs, 15 min | + 45 min, 51 sec | + 35 min, 15 sec | + 30 min, 35 sec | + 1 min, 41 sec | - 27 min, 14 sec | - 31 min, 54 sec | - 42 min, 30 sec | - 1 hrs, 41 min |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 1 hrs, 40 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 34 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 25 sec | - 56 min, 50 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |
1.10 | 11 hrs, 39 min | 05:03:55 | 05:41:34 | 06:18:29 | 06:50:01 | 12:39:33 | 18:29:05 | 19:00:38 | 19:37:32 | 20:15:11 |
[DST] | - 1 hrs, 47 min | + 53 min, 52 sec | + 47 min, 59 sec | + 44 min, 45 sec | + 43 min, 21 sec | - 10 min, 21 sec | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 8 min | - 1 hrs, 14 min |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 1 hrs, 48 min | + 46 min, 27 sec | + 45 min, 41 sec | + 46 min, 20 sec | + 48 min, 2 sec | - 6 min, 1 sec | - 1 hrs, 0 min | - 58 min, 22 sec | - 57 min, 42 sec | - 58 min, 28 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |