Fórum :: 13.11.2025 17:39:19 :: Celkem je online 158 uživatelů :: 8 přihlášených, 150 návštěvníků a 16 botů.
Naposled online: cvachta (2 min)bert (2 min)cipis (3 min)Paulob (3 min)unicast (6 min)rva (7 min)
novinky
forum
Nastavit...
anketa
sraz
17.1.2025
Jako každý rok pořádají místní členové a nadšenci solární techniky sraz v Chudčicích. Tento rok byl vybrán datum na 31.5.2025. Akce se koná jako vždy v Autokempu Oáza, Chudčice u Brněnské přehrady, mezi městečky Kuřim a Veverská Bítýška.
sipka nahoru
sipka dolu
Gazob
Ahojte Kúpin 2ks články do batérie us 2000 c nie moc staré moje maju 670 cyklov poprípade radu ak niekto niekde objednával. ďakujem Brano

Kupim 2 ks články do Pylontech US2000C

Ahojte Kúpin 2ks články do batérie us 2000 c nie moc staré moje maju 670 cyklov poprípade radu ak niekto niekde objednával. ďakujem Brano

Ceny elektromobilů
eman
Koukám, ty ceny v Číně nejsou zas taková hitparáda, ikdyž do toho sypou dotace horem-dolem. Ty základní modely budou oholený na kost a tak trochu životu nebezpečný v případě havárie. Slušný modely začínají kolem 400k a to s dotacema, bez DPH. Jsem zvědavý na Škodu "Pepiq". Ta bude za těch 600k asi na hraně rentability s EU daněma a platama.

Ceny elektromobilů

Koukám, ty ceny v Číně nejsou zas taková hitparáda, ikdyž do toho sypou dotace horem-dolem. Ty základní modely budou oholený na kost a tak trochu životu nebezpečný v případě havárie. Slušný modely začínají kolem 400k a to s dotacema, bez DPH. Jsem zvědavý na Škodu "Pepiq". Ta bude za těch 600k asi na hraně rentability s EU daněma a platama.

gupa
Copilot dostal otázku: do němčiny angličtiny francouzštiny španělštiny ruštiny čínštiny mi prosím pěkně ihned přelož následující slova. Cena elektromobilů 2025. 🚗 Cenové rozpětí elektromobilů v Číně (2025) Základní třída (50 000–100 000 CNY ≈ 165 000–330 000 Kč) Wuling Bingo (od 56 800 CNY ≈ 187 000 Kč) BYD Seagull (od 69 800 CNY ≈ 230 000 Kč) Leapmotor T03 (od 51 900 CNY ≈ 171 000 Kč) Charakteristika: malé městské vozy, dojezd 200–300 km Střední třída (100 000–200 000 CNY ≈ 330 000–660 000 Kč) BYD Qin PLUS EV (od 100 000 CNY ≈ 330 000 Kč) Volkswagen ID.3 (od 119 900 CNY ≈ 396 000 Kč) Geely Geometry A (od 130 800 CNY ≈ 432 000 Kč) XPeng G6 (od 209 900 CNY ≈ 693 000 Kč) Charakteristika: dojezd přes 400 km, lepší výbava, rychlonabíjení Vyšší třída (200 000 CNY a více ≈ 660 000 Kč a více) Tesla Model Y (od 263 500 CNY ≈ 870 000 Kč) NIO ET5T (od 298 000 CNY ≈ 983 000 Kč) Zeekr 007 (od 209 900 CNY ≈ 693 000 Kč) BMW iX (od 700 000 CNY ≈ 2 310 000 Kč) Charakteristika: dojezd 600 km+, prémiové technologie, inteligentní asistenti řízení ruština: 🚗 Ceny elektromobilů v roce 2025 V roce 2025 se ceny elektromobilů staly výrazně dostupnějšími díky poklesu cen baterií a rostoucí konkurenci. Průměrný cenový rozsah se pohybuje od 2–3 milionů Kč u běžných modelů až po 6–8 milionů Kč u prémiových verzí. 🔑 Hlavní cenové trendy v roce 2025 Pokles ceny baterií: cena lithium-iontových akumulátorů klesla pod 100 USD/kWh, což výrazně snížilo výrobní náklady. Masové modely: například Nissan Leaf, Chevrolet Bolt EV nebo Hyundai Ioniq 6 stojí kolem 2–3 milionů Kč (cca €20–30 tisíc). Střední třída: Volkswagen ID.7, Škoda Enyaq iV, Kia EV6 — přibližně 3,5–5 milionů Kč (€35–50 tisíc). Prémiové vozy: Tesla Model S Long Range, BMW i4, BYD Han EV — od 6 milionů Kč výše (€60–80 tisíc). španělština: V roce 2025 mají elektromobily v Česku ceny od zhruba 17 000 € u nejzákladnějších modelů až po více než 60 000 € u prémiových značek. Nabídka se výrazně rozšířila a ceny oproti minulým letům klesly díky konkurenci i státním dotacím. 🚗 Orientační ceny elektromobilů v roce 2025 Nejlevnější modely Dacia Spring Electric 45: od 17 635 €, dojezd cca 186 km Dacia Spring Electric 65: od 18 635 €, dojezd cca 198 km Další městské vozy se pohybují mezi 20 000–25 000 €, např. MG4 nebo Citroën ë-C3 Střední třída (kompakty a SUV) Hyundai Kona Electric nebo Peugeot e-2008: 30 000–40 000 €, dojezd 350–450 km Volkswagen ID.3 či Renault Mégane E-Tech: podobná cenová hladina, více prostoru a technologií Prémiové vozy Tesla Model 3 a Model Y: od 45 000 € až přes 60 000 €, dojezd nad 500 km BMW i4 nebo Mercedes EQE: nad 60 000 €, luxusní výbava a vysoký výkon 📉 Faktory ovlivňující cenu Státní podpora a dotační programy (např. český ekvivalent plánu MOVES) snižují konečnou cenu. Rostoucí konkurence: více čínských i evropských značek nabízí dostupné modely. Technologický pokrok: účinnější baterie umožňují nižší cenu za kilometr dojezdu. francouzština: 🚗 Cenové rozpětí v roce 2025 Městské elektromobily: mezi 16 900 € a 30 000 € po odečtení ekologického bonusu. Kompaktní sedany: obvykle 30 000 € až 40 000 €. SUV a prémiové modely: často nad 40 000 €, s vyšším dojezdem a bohatší výbavou. 🔑 Příklady modelů a cen Dacia Spring Essential 45: od 16 900 €, nejlevnější na trhu. Citroën ë-C3: asi 18 947 € po odečtení bonusu, dojezd 320 km. Renault 5 E-Tech: přibližně 24 990 €, dojezd 410 km. Hyundai Kona Electric: kolem 32 000 €, dojezd 377 km. Tesla Model 3: asi 39 990 €, dojezd 513 km. Leapmotor C10 (rodinné SUV): přibližně 37 900 €, dobře vybavené. 💶 Dotace a bonusy Ekologický bonus: až 2 000 € pro většinu modelů, někdy až 4 000 € podle podmínek. Provozní náklady: nižší než u spalovacích aut (méně servisu, levnější nabíjení), což částečně vyrovnává vyšší pořizovací cenu. 📊 Trendy na trhu Ceny postupně klesají díky příchodu nových výrobců (Stellantis, Leapmotor, MG aj.). Dojezdy rostou, průměrně 300 až 500 km WLTP podle kategorie. Městské vozy jsou stále dostupnější, zatímco SUV a sedany zůstávají dražší, ale nabízejí více komfortu. angličtina: Rychlá odpověď: V roce 2025 je průměrná cena nového elektromobilu kolem 55 500 USD (≈ 51 000 €), i když ceny se výrazně liší. Cenově dostupné modely začínají zhruba na 18 900 €, zatímco prémiové elektromobily přesahují 70 000 €. 💰 Průměrné cenové trendy Spojené státy (2025): Průměrná transakční cena elektromobilů je 55 544 USD, což je asi o 12 % více než v roce 2024. Evropa: Ceny některých modelů klesly. Například Tesla Model 3 RWD spadla z 54 800 € (2022) na 37 484 € (2025). Globální výhled: Náklady na baterie nadále klesají, což činí elektromobily dostupnějšími, ale stále jsou dražší než vozy se spalovacím motorem. 🚗 Příklady cen elektromobilů v roce 2025 Model Baterie Dojezd (WLTP) Cena (2025) Citroën ë-C3 44 kWh ~320 km 18 947 € (po dotacích) Renault 5 E-Tech 52 kWh ~410 km ~25 000–30 000 € Tesla Model Y ~75 kWh ~600 km ~50 000–55 000 € Tesla Model 3 RWD 57 kWh ~513 km 37 484 € Prémiové EV (Audi, BMW, Mercedes) 80–108 kWh 500–700 km 65 000–75 000 €+ 📉 Cenově dostupné možnosti Prognózy naznačují, že základní elektromobily s dojezdem kolem 320 km mohou stát asi 20 000 USD (≈ 18 000 €) v roce 2025. Dotace v Evropě (např. daňové úlevy) dále snižují efektivní pořizovací cenu, zejména u kompaktních elektromobilů. ⚡ Proč se ceny liší Velikost baterie a dojezd: Větší baterie = vyšší cena. Luxusní prvky: Prémiové interiéry, pokročilé asistenty řízení a prestiž značky cenu zvyšují. Regionální pobídky: Evropské státy často dotují nákup elektromobilů, což snižuje konečnou cenu pro zákazníky. němčina: 🚗 Přehled cen elektroaut 2025 🔹 Malé a základní vozy Nejlevnější modely od cca 16 900 € – například Dacia Spring nebo nové základní modely od VW Mnoho vozů pod 30 000 €, mezi nimi Opel Frontera, Hyundai Inster, Škoda Elroq Dojezd obvykle 200–350 km, ideální pro město a kratší trasy 🔹 Kompaktní a střední třída Ceny mezi 30 000–50 000 € Příklady: VW ID.3, Kia EV3, Tesla Model 3 (základní verze) Dojezd často 350–500 km, rychlonabíjení 150–250 kW 🔹 Vyšší střední třída a business segment 50 000–100 000 € za prémiové vozy jako BMW iX3, Mercedes EQE, Audi Q8 e-tron Dojezd až 600 km, špičkové technologie (např. obousměrné nabíjení, tepelné čerpadlo) 🔹 Luxusní segment Nad 100 000 €, např. Porsche Taycan Turbo S nebo Tesla Roadster Extrémní výkon, dojezd až 700 km, sportovní charakter 📉 Trendy v roce 2025 Více levných modelů: VW plánuje základní elektromobil kolem 20 000 €, což výrazně rozšiřuje dostupnost. Cenová konkurence: výrobci soupeří, což tlačí ceny dolů. Leasing a ojetiny: nabídky jsou v roce 2025 velmi atraktivní. Technologický pokrok: kratší doby nabíjení, vyšší dojezdy, levnější infrastruktura. 💡 Shrnutí Rok 2025 je zlomový: elektromobily už nejsou jen luxus, ale stávají se cenově dostupné pro široký trh A nakonec hindština: (Indie) 🚗 Ceny a dojezd elektrických aut v roce 2025 🔹 Cenově dostupné (₹8–₹15 lakh) Tata Tiago EV – cena cca ₹8–10 lakh, dojezd 315 km Tata Tigor EV – cca ₹10–12 lakh, dojezd ~300 km pozn a převodní příklad na korunu: Přehled od AI 10–12 lakh ₹ (indických rupií) odpovídá přibližně 275 000 až 330 000 Kč (českých korun), v závislosti na aktuálním kurzu. V přepočtu na koruny se indické rupie pohybují kolem hodnoty ₹1 INR = 0.275 CZK až ₹1 INR = 0.330 CZK. Mahindra XUV400 EV – ₹12–15 lakh, dojezd 456 km 🔹 Střední třída (₹16–₹30 lakh) Mahindra BE6 SUV – ₹18,90–₹26,90 lakh, baterie 59 kWh a 79 kWh, dojezd 557–682 km Hyundai Creta EV – cca ₹20–25 lakh, dojezd 510 km MG Windsor EV – ₹20–22 lakh, dojezd 449 km 🔹 Prémiové a luxusní (₹60 lakh+) Tesla Model Y / Model 3 – v Indii od ₹60 lakh Rolls Royce Spectre EV – od ₹7,5 crore, verze Black Badge až ₹9,5 crore 📈 Tržní trendy V říjnu 2025 se v Indii prodalo více než 18 000 elektrických aut, což je meziroční nárůst o 57 %. Nové značky jako VinFast nabízejí EV za ₹16 lakh, čímž konkurují drahým Teslám. Vládní podpora a daňové úlevy výrazně zvyšují poptávku po elektromobilech. ⚡ Závěr V roce 2025 jsou elektromobily dostupné pro každý rozpočet: ₹8–15 lakh → základní modely ₹16–30 lakh → střední SUV a sedany ₹60 lakh–₹9,5 crore → luxusní a superprémiové vozy

Ceny elektromobilů

Copilot dostal otázku: do němčiny angličtiny francouzštiny španělštiny ruštiny čínštiny mi prosím pěkně ihned přelož následující slova. Cena elektromobilů 2025. 🚗 Cenové rozpětí elektromobilů v Číně (2025) Základní třída (50 000–100 000 CNY ≈ 165 000–330 000 Kč) Wuling Bingo (od 56 800 CNY ≈ 187 000 Kč) BYD Seagull (od 69 800 CNY ≈ 230 000 Kč) Leapmotor T03 (od 51 900 CNY ≈ 171 000 Kč) Charakteristika: malé městské vozy, dojezd 200–300 km Střední třída (100 000–200 000 CNY ≈ 330 000–660 000 Kč) BYD Qin PLUS EV (od 100 000 CNY ≈ 330 000 Kč) Volkswagen ID.3 (od 119 900 CNY ≈ 396 000 Kč) Geely Geometry A (od 130 800 CNY ≈ 432 000 Kč) XPeng G6 (od 209 900 CNY ≈ 693 000 Kč) Charakteristika: dojezd přes 400 km, lepší výbava, rychlonabíjení Vyšší třída (200 000 CNY a více ≈ 660 000 Kč a více) Tesla Model Y (od 263 500 CNY ≈ 870 000 Kč) NIO ET5T (od 298 000 CNY ≈ 983 000 Kč) Zeekr 007 (od 209 900 CNY ≈ 693 000 Kč) BMW iX (od 700 000 CNY ≈ 2 310 000 Kč) Charakteristika: dojezd 600 km+, prémiové technologie, inteligentní asistenti řízení ruština: 🚗 Ceny elektromobilů v roce 2025 V roce 2025 se ceny elektromobilů staly výrazně dostupnějšími díky poklesu cen baterií a rostoucí konkurenci. Průměrný cenový rozsah se pohybuje od 2–3 milionů Kč u běžných modelů až po 6–8 milionů Kč u prémiových verzí. 🔑 Hlavní cenové trendy v roce 2025 Pokles ceny baterií: cena lithium-iontových akumulátorů klesla pod 100 USD/kWh, což výrazně snížilo výrobní náklady. Masové modely: například Nissan Leaf, Chevrolet Bolt EV nebo Hyundai Ioniq 6 stojí kolem 2–3 milionů Kč (cca €20–30 tisíc). Střední třída: Volkswagen ID.7, Škoda Enyaq iV, Kia EV6 — přibližně 3,5–5 milionů Kč (€35–50 tisíc). Prémiové vozy: Tesla Model S Long Range, BMW i4, BYD Han EV — od 6 milionů Kč výše (€60–80 tisíc). španělština: V roce 2025 mají elektromobily v Česku ceny od zhruba 17 000 € u nejzákladnějších modelů až po více než 60 000 € u prémiových značek. Nabídka se výrazně rozšířila a ceny oproti minulým letům klesly díky konkurenci i státním dotacím. 🚗 Orientační ceny elektromobilů v roce 2025 Nejlevnější modely Dacia Spring Electric 45: od 17 635 €, dojezd cca 186 km Dacia Spring Electric 65: od 18 635 €, dojezd cca 198 km Další městské vozy se pohybují mezi 20 000–25 000 €, např. MG4 nebo Citroën ë-C3 Střední třída (kompakty a SUV) Hyundai Kona Electric nebo Peugeot e-2008: 30 000–40 000 €, dojezd 350–450 km Volkswagen ID.3 či Renault Mégane E-Tech: podobná cenová hladina, více prostoru a technologií Prémiové vozy Tesla Model 3 a Model Y: od 45 000 € až přes 60 000 €, dojezd nad 500 km BMW i4 nebo Mercedes EQE: nad 60 000 €, luxusní výbava a vysoký výkon 📉 Faktory ovlivňující cenu Státní podpora a dotační programy (např. český ekvivalent plánu MOVES) snižují konečnou cenu. Rostoucí konkurence: více čínských i evropských značek nabízí dostupné modely. Technologický pokrok: účinnější baterie umožňují nižší cenu za kilometr dojezdu. francouzština: 🚗 Cenové rozpětí v roce 2025 Městské elektromobily: mezi 16 900 € a 30 000 € po odečtení ekologického bonusu. Kompaktní sedany: obvykle 30 000 € až 40 000 €. SUV a prémiové modely: často nad 40 000 €, s vyšším dojezdem a bohatší výbavou. 🔑 Příklady modelů a cen Dacia Spring Essential 45: od 16 900 €, nejlevnější na trhu. Citroën ë-C3: asi 18 947 € po odečtení bonusu, dojezd 320 km. Renault 5 E-Tech: přibližně 24 990 €, dojezd 410 km. Hyundai Kona Electric: kolem 32 000 €, dojezd 377 km. Tesla Model 3: asi 39 990 €, dojezd 513 km. Leapmotor C10 (rodinné SUV): přibližně 37 900 €, dobře vybavené. 💶 Dotace a bonusy Ekologický bonus: až 2 000 € pro většinu modelů, někdy až 4 000 € podle podmínek. Provozní náklady: nižší než u spalovacích aut (méně servisu, levnější nabíjení), což částečně vyrovnává vyšší pořizovací cenu. 📊 Trendy na trhu Ceny postupně klesají díky příchodu nových výrobců (Stellantis, Leapmotor, MG aj.). Dojezdy rostou, průměrně 300 až 500 km WLTP podle kategorie. Městské vozy jsou stále dostupnější, zatímco SUV a sedany zůstávají dražší, ale nabízejí více komfortu. angličtina: Rychlá odpověď: V roce 2025 je průměrná cena nového elektromobilu kolem 55 500 USD (≈ 51 000 €), i když ceny se výrazně liší. Cenově dostupné modely začínají zhruba na 18 900 €, zatímco prémiové elektromobily přesahují 70 000 €. 💰 Průměrné cenové trendy Spojené státy (2025): Průměrná transakční cena elektromobilů je 55 544 USD, což je asi o 12 % více než v roce 2024. Evropa: Ceny některých modelů klesly. Například Tesla Model 3 RWD spadla z 54 800 € (2022) na 37 484 € (2025). Globální výhled: Náklady na baterie nadále klesají, což činí elektromobily dostupnějšími, ale stále jsou dražší než vozy se spalovacím motorem. 🚗 Příklady cen elektromobilů v roce 2025 Model Baterie Dojezd (WLTP) Cena (2025) Citroën ë-C3 44 kWh ~320 km 18 947 € (po dotacích) Renault 5 E-Tech 52 kWh ~410 km ~25 000–30 000 € Tesla Model Y ~75 kWh ~600 km ~50 000–55 000 € Tesla Model 3 RWD 57 kWh ~513 km 37 484 € Prémiové EV (Audi, BMW, Mercedes) 80–108 kWh 500–700 km 65 000–75 000 €+ 📉 Cenově dostupné možnosti Prognózy naznačují, že základní elektromobily s dojezdem kolem 320 km mohou stát asi 20 000 USD (≈ 18 000 €) v roce 2025. Dotace v Evropě (např. daňové úlevy) dále snižují efektivní pořizovací cenu, zejména u kompaktních elektromobilů. ⚡ Proč se ceny liší Velikost baterie a dojezd: Větší baterie = vyšší cena. Luxusní prvky: Prémiové interiéry, pokročilé asistenty řízení a prestiž značky cenu zvyšují. Regionální pobídky: Evropské státy často dotují nákup elektromobilů, což snižuje konečnou cenu pro zákazníky. němčina: 🚗 Přehled cen elektroaut 2025 🔹 Malé a základní vozy Nejlevnější modely od cca 16 900 € – například Dacia Spring nebo nové základní modely od VW Mnoho vozů pod 30 000 €, mezi nimi Opel Frontera, Hyundai Inster, Škoda Elroq Dojezd obvykle 200–350 km, ideální pro město a kratší trasy 🔹 Kompaktní a střední třída Ceny mezi 30 000–50 000 € Příklady: VW ID.3, Kia EV3, Tesla Model 3 (základní verze) Dojezd často 350–500 km, rychlonabíjení 150–250 kW 🔹 Vyšší střední třída a business segment 50 000–100 000 € za prémiové vozy jako BMW iX3, Mercedes EQE, Audi Q8 e-tron Dojezd až 600 km, špičkové technologie (např. obousměrné nabíjení, tepelné čerpadlo) 🔹 Luxusní segment Nad 100 000 €, např. Porsche Taycan Turbo S nebo Tesla Roadster Extrémní výkon, dojezd až 700 km, sportovní charakter 📉 Trendy v roce 2025 Více levných modelů: VW plánuje základní elektromobil kolem 20 000 €, což výrazně rozšiřuje dostupnost. Cenová konkurence: výrobci soupeří, což tlačí ceny dolů. Leasing a ojetiny: nabídky jsou v roce 2025 velmi atraktivní. Technologický pokrok: kratší doby nabíjení, vyšší dojezdy, levnější infrastruktura. 💡 Shrnutí Rok 2025 je zlomový: elektromobily už nejsou jen luxus, ale stávají se cenově dostupné pro široký trh A nakonec hindština: (Indie) 🚗 Ceny a dojezd elektrických aut v roce 2025 🔹 Cenově dostupné (₹8–₹15 lakh) Tata Tiago EV – cena cca ₹8–10 lakh, dojezd 315 km Tata Tigor EV – cca ₹10–12 lakh, dojezd ~300 km pozn a převodní příklad na korunu: Přehled od AI 10–12 lakh ₹ (indických rupií) odpovídá přibližně 275 000 až 330 000 Kč (českých korun), v závislosti na aktuálním kurzu. V přepočtu na koruny se indické rupie pohybují kolem hodnoty ₹1 INR = 0.275 CZK až ₹1 INR = 0.330 CZK. Mahindra XUV400 EV – ₹12–15 lakh, dojezd 456 km 🔹 Střední třída (₹16–₹30 lakh) Mahindra BE6 SUV – ₹18,90–₹26,90 lakh, baterie 59 kWh a 79 kWh, dojezd 557–682 km Hyundai Creta EV – cca ₹20–25 lakh, dojezd 510 km MG Windsor EV – ₹20–22 lakh, dojezd 449 km 🔹 Prémiové a luxusní (₹60 lakh+) Tesla Model Y / Model 3 – v Indii od ₹60 lakh Rolls Royce Spectre EV – od ₹7,5 crore, verze Black Badge až ₹9,5 crore 📈 Tržní trendy V říjnu 2025 se v Indii prodalo více než 18 000 elektrických aut, což je meziroční nárůst o 57 %. Nové značky jako VinFast nabízejí EV za ₹16 lakh, čímž konkurují drahým Teslám. Vládní podpora a daňové úlevy výrazně zvyšují poptávku po elektromobilech. ⚡ Závěr V roce 2025 jsou elektromobily dostupné pro každý rozpočet: ₹8–15 lakh → základní modely ₹16–30 lakh → střední SUV a sedany ₹60 lakh–₹9,5 crore → luxusní a superprémiové vozy

Nová FVE na platformě VICTRON 3F 3x3000VA
Radar
Kolegové, ptám se jako lama, ale netušíte, proč se mi nedaří přihlásit se platným username a heslem do Home Assistanta? Chtěl bych na Rpi 5 připojit převodník RS485/USB od BMS a zkusit rozchodit vyčítání údajů z BMS v Grafaně :-(

Nová FVE na platformě VICTRON 3F 3x3000VA

Kolegové, ptám se jako lama, ale netušíte, proč se mi nedaří přihlásit se platným username a heslem do Home Assistanta? Chtěl bych na Rpi 5 připojit převodník RS485/USB od BMS a zkusit rozchodit vyčítání údajů z BMS v Grafaně :-(

3D tiskarna - jakou?
soami
Ale ted kupovat x1c kdyz ta p2s je tomu jako sakra blizko, podle me nema cenu ... ale 24 s AMS je jako super. Ja za ni dal s AMS pred rokem ve sleve 30 Souhlasím. P2S je nyní lepší volba. Za 20t. je combo s AMS 2 pro.

3D tiskarna - jakou?

Ale ted kupovat x1c kdyz ta p2s je tomu jako sakra blizko, podle me nema cenu ... ale 24 s AMS je jako super. Ja za ni dal s AMS pred rokem ve sleve 30 Souhlasím. P2S je nyní lepší volba. Za 20t. je combo s AMS 2 pro.

Prišiel (na psa) mráz
ChlapeczDediny
A s jeseňou aj celkom zamračená obloha. Po dva dni síce bola predpoveď počasia prívetivá, ba dokonca aj bolo nad dedinou jasné nebo, zato na juhu a západe, odkiaľ teraz svieti slnko, sa valili oblaky 😢 A pretože, na rozdiel od minulej zimy, som sa rozhodol, že budem v dome bývať, aby som nemusel pre psíka a sliepky každý deň ráno a večer štartovať diesla pre desať minút jazdy, a tiež že som sem presťahoval kanceláriu a striedam práce vonku s prácami za počítačom, tak sa elektrina utešene míňa. Dnes som začal prepínať na polostrov. zasuvky-2.jpg Svetlá v kuchyni a kúpeľni som prepínačom sietí v rozvodnej skrinke prepol na DS, kombinovaný sporák zostáva na FVE, na zapaľovanie horákov noproblem. Keby sme sa chystali piecť, ide z béžovej do bielej zásuvky, rovnako ako rýchlovarná konvica. Kúrenie obstaráva piecka na drevo, rovnako ako zovretie vody na nápoje alebo ohrev jedla, prípadne použijeme horáky plynového sporáka. Chladnička s mrazničkou je stále zapojená na FVE. Zato pracovňu s monitoringom HA a pracovným PC aj svetlami som prepol na DS :( a tiež plynový kotol, ktorý je v pohotovostnom režime, nekúri. V bojleri ešte trochu teplej vody je, ale obávam sa, že ho budem musieť zapnúť na DS. Vždy lacnejšie, ako sa ísť osprchovať do mesta autom Terasa s prívesom sa teraz po tme nepoužívajú, ale aj tu prepnem elektrinu na DS. Raz darmo, aj veľké baterky sa raz vybijú. Chce to pridať panely. Ovšem spolu s veľkou terasou, ktorú budú "okupovať", to chce pripraviť asi päť tisíc navyše nad bežné rekonštrukcie a opravy. Aspoň že kombinerbox a kábel z neho do strojovne a 5 kW regulátor Epever sú už na miestach a zapojené. Paralelné rozvody a zásuvky mi dovoľujú prepínať medzi FVE a DS tie spotrebiče, ktoré potrebujem, a tie ostatné stále môžu ísť aj zo slabo zásobovanej elektrárne. Však raz tie oblaky zmiznú *cloud* A hoci počítače idú z DS, tak je to vždy lacnejšie, ako prevádzkovať kanceláriu v meste a jazdiť do nej autom. Takto môžem pracovať hoci aj pol hodinku či dve, podľa počasia a nálady. Nie je to síce "zadarmo", ale stále pri tom šetrím peniaze aj čas. A vedľa toho sa venujem primerane gazdovstvu. Už som si dokonca vedel nájsť aj čas na venovanie sa Home Assistantu, ktorý si pol roka žil vlastným životom
thumb?72b33d6e
(20)
rozumím naprosto dokonale
(9)
částečně rozumím
(7)
spíše nerozumím
(3)
nerozumím vůbec
(2)
nevěnuji pozornost
Podpořte
MyPower.CZ
Solární sestava VOLT - Balkon I Kapacita AKU: 100Ah, Výkon FV: 1×380Wp
Solární sestava VOLT - Balkon I Kapacita AKU: 100Ah, Výkon FV: 1×380Wp
16 774 CZK
Balkonová elektrárna s bateriemi a možností zálohování spotřebičů. Hybridní měnič o výkonu 1050W s čistým sinusovým výstupem umožňuje provoz domácích spotřebičů jako lednice, TV, Hi-Fi, kancelářská zařízení, vrtačky, brusky, zahradní a oběhová čerpadla. Intuitivní nastavení režimu priority zdroje PV-AC-BAT / AC-PV-BAT / PV-BAT-AC. Hybridní měnič VOLT připojíte do běžné zásuvky, není potřeba žádná úprava vaší elektroinstalace. Spotřebiče připojíte přímo do zásuvky na měniči. Fotovoltaické panely zajistí nabíjení baterie a provoz spotřebiče, podle nastaveného režimu. Interactive-Grid elektrárna se od sítě dle potřeby odpojuje a vytváří na svém výstupu ostrovní provoz. Interactive-Grid elektrárna kombinuje síťový a ostrovní provoz spotřebičů. Není potřeba jednat s distributorem, neřeší se legislativa. Umožňuje zálohování spotřebičů při výpadku veřejné sítě. Elektrárna/měnič nelze přetížit, příkon připojených spotřebiů max. 1050W (1500VA). Solární sestava VOLT - Balkon I obsahuje: FV panel AE Solar 450 Wp (1762 * 1133 * 30 mm) 1 až 2 ks → ZDE ← nebo PEIMAR 380 Wp (1755 x 1038 x 30 mm) 1 až 2 ks → ZDE ← Kabely pro FV panely - 20 m → ZDE ← GPH Kabelové oko lisovací 4mm M6 - 2ks → ZDE ← Hybridní měnič SinusPRO-1500S, 12/230V 1050W, 40A MPPT → ZDE ← GELový akumulátor - 1ks MLG12-100 → ZDE ←, 1ks MLG12-120 → ZDE ←, 1ks MLG12-150 → ZDE ←, 1ks MLG12-200 → ZDE ←, 1ks MLG12-250 → ZDE ←,  nebo 1ks MLG12-270 → ZDE ← Nastavení režimu priority provozu PV-AC-BAT Spotřebič je prioritně napájen z FV panelu. Pokud je okamžitý výkon FV panelu nedostatečný je deficit pokryt z baterie. V noci je spotřebič napájen přímo ze sítě. Při výpadku veřejné sítě dojde k přepnutí na baterii. AC-PV-BAT Spotřebič je prioritně napájen ze sítě. Při výpadku veřejné sítě dojde k přepnutí na napájení z FV panelu a/nebo baterie PV-BAT-AC Spotřebič je prioritně napájen z FV panelu a/nebo baterie. Pokud nabití baterie klesne na 50% bude spotřebič napájen ze sítě. Baterie nejsou při přechodu na síť nabíjeny.   Potřebujete něco změnit, upravit, nebo úplně jinak ?  Napište a připravíme kalkulaci podle vašich požadavků.
Poslední zobrazená fóra:
Poslední zobrazená témata:
Úspora celkem [?]:  2025-11 554,44 kWh 3 326 CZK  |  2025-10 1,73 MWh 10 364 CZK  |  2025-09 2,86 MWh 17 137 CZK  |  2025 30,94 MWh 185 613 CZK  |  2024 29,12 MWh 174 732 CZK
Název Teor.max Dnešní výroba Výroba včera
1.
Kipi
11,44 kWh 9,22 kWh
81% 9,93 kWh
2.
Doubravička
26,89 kWh 20,75 kWh
77% 8,81 kWh
3.
lzahradil
2,07 kWh 1,51 kWh
73% 1,5 kWh
4.
JML
6,14 kWh 4,44 kWh
72% 3,25 kWh
Název Teor.max Dnešní výroba Výroba včera
5.
Frýdek-Místek
12,22 kWh 8,26 kWh
68% 9,63 kWh
6.
FVE Příbor
12,73 kWh 7,83 kWh
62% 5,92 kWh
7.
Luge
11,69 kWh -3,17 kWh
-27% 2,9 kWh
45. týdenní přehled - 3.11.2025 9.11.2025
Nová témata
45. týden | Nová témata
Pondělí 3.11 2025
?
09:07
vla: Asi už to tu někdy proběhlo, ale jsem špatný hledač. Pořídil jsem v rámci přestavby z Nkonu nové LI-FE a docela by se mi hodilo nepostavit je vývody nahoru, ale do strany. Současně jsem si uvědomil, že doba olověných aku s nalitým elytem je dávno pryč. Fakticky je v prismatickém článku uloženo několik placatých pytlíčků s řekněme gelovým elytem (konstrukčně je to vlastne shodné s li-pol články, kde to nikdo nijak neřeší), který se nemá kam přelévat. Má někdo takto udělané úložiště, vznikají při tom nějaké problémy z hlediska životnosti, provozu atd? Dík za rady a hezký den, Vla.
?
09:12
glottis: V jinem vlakne jsem se zminil, ze jsem delal zarizeni, ktere supluje chybejici managment u hloupych UPS. A Cipis projevil zajem se o tom dovedet vic tak to sem davam. Konkretne mam doma MH power 800W a par kamaradu take, na ruzna napeti a vykony. Ale pripojit na to synology, serevry je trosku problem, protoze nejdode ke korektnimu vypnuti. Tak jsem zkusil implementovat neco, co zpristupni nejake veci po SNMP a po HTTP a jde na to reagovat. - pro olovene baterie 12 a 24V ale je to asi jedno, kdyz se to poladi - Vypocetni vykon je na ESP32, konkretne na desce ESP32-POE od Olimexu. - Do site to jde pripojit jak po ETH tak WIFI - O mereni na baterii se stara externi ADC ADS1115IDGS a na proud, jaky ocekavam z baterie. Napeti pres delic a proud pres sensor proudu ASC733 (hall effect - bez bocniku a tepla). - AC resi modul PZEM-004T, ktery se pripoji po seriove lince k desce. Vzdy sem zastim pouzival s mericim trafem do 100A ale mel by jit i ten 10A Jde to cele napajet bud z baterie UPS a nebo po POE. Software pak zkousi neco pocitat a odhadovat SOC baterie pri vybijeni. Neni to moc chytre ale neco to odhadne. Nepocita energii z baterie, SOC to jen odhaduje na zaklade napeti a zadanych parametru. Pro UPS mi to prislo dostatecny. Neumi to nic vypnout nebo zapnout ve stavu jake to je. Nepotreboval jsem to. Pripojit desku s rele po i2c by nebyl problem. Program jsem psal dost davno a podle toho to vypada :) Dneska bych to asi zkusil napsat aby to pasovalo do ESPHOME. Do sveta to poskytuje SNMP v protokolu APC, stav v JSON po HTTP a pak webove gui v REACTu pro konfiguraci a koukacku. Nedavam to sem ze to chci prodavat :) Kdyz by si to chtel nekdo postavit, asi muzu poskytnout podklad. Snazil jsme se to poskladat z veci, ktere se daji jednoduse koupit jako moduly. Ja toho delal vic, tak jsem si udelal motherboard a nechal osadit v cine. Cele to zase uplne levne neprijde. PZEN stoji tak 300kc, ESP-POE 500kc, ASC sensor 150kc z mouseru (nedoporucuju cinu ... objednal jsme jich deset 50A a prislo 10 150A a fungovali 3). Deska se vsim ostatnim tak 500. A Jeste krabicka, prace, kabely. Fyzicky pak jsem to delal tak, ze jsme prepulil napajeci kabel, na nej dal pzen, pripojil datovy kabel (v desce rj45), cele zafoukl do smrstovacky. Samotna deska v krabicce pak sedi primo na baterii. Minus pol pripojeny kratkym kablem a puvodni minus do UPS do krabicky. Pripojene pak jeste mereni napeti nebo napajeni. A par obrazku 8.png7.png6.png5.png4.png3.png2.png1.pngphoto_2025-11-02_13-39-06.jpgphoto_2025-11-02_13-39-02.jpg Integrovane do HA 9.png
?
11:34
TomHC: Prihlásil som sa do beta testovania, tak som zvedavý. https://www.wattiva.sk https://seva.sk/predstvujeme-riesenia-nasich-clenov-wattiva/ https://tlacovespravy.sme.sk/c/23562832/wattiva-spusta-na-slovensku-revoluciu-v-nabijani-elektromobilov.html
?
16:42
fremma: Solární MPPT regulátor nabíjení MUST PC18-8015F Ahoj, máte někdo tento regulátor? Mohu mít pár dotazů? Pokusím se být stručný... Nyní mám měnič MUST VHM 1800 48V/5500W a výkon z panelů (Celkem přes 9360Wp), mi do do baterií(5 akuracků 100A z mivvy) z tohoto měniče (4000Wp/80A) již nestačí, zároveň se mi líbí, že tímto regulátorem zachovám stávající napětí stringů (tj do 95V)...: 1. Má to opravdu max. 100A 6250Wp? Nestane se něco, když tam ve špičce půjde celkem z panelů max.9360Wp (při 85-90V) 2. Co s Wifi modulem, který mi v měniči ukazuje v aplikaci SmartESS aktuální stav?, Zapojí se do regulátoru? 3. Jakou to má spotřebu, dá se regulátor autom.vypnout, když se blíží soumrak? Díky.
45. týden | Nová témata
Středa 5.11 2025
?
07:06
skikolo: Po cca měsíci provozu mi přestal fungovat měnič easun smg II 11KP. Měnič vykazuje zkrat na vstupu pro baterii... bms odpojí baterii - chyba SCP release failed, dischage se přepne do off. Měnič byl přes noc ve stavu vypnuto a ráno při nabehu panelů odpojila bms baterii od měniče. Mám baterii lifepo4 48V (16 článků eve mb31 315Ah) bms jk pb2a16s20p, dva stringy panelů (2x 6 panelů v sérii každý 440Wp, cca 50V naprazdno, proud cca 10A) orientované na různé strany, jihovýchod a západ. Máte, prosím, tip na spolehlivější měnič se dvěma mppt? Nejlépe aby uměl datově komunikovat s bms jk (není podmínkou). Nemusí být zrovna nejdražší, je mi ale jasné, že se na cenu mého easunu za 11tis. Kč nedostanu... Máte případně tip, kde nechat easun opravit? Nový měnič ale chci pořídit v každém případě.
?
20:40
jara449: Zdravim prodam baterii Deye RW-M6.1 prvni generace. Zakoupena 20.5.24 zapojena leden 2025.Prodej z duvodu navyšeni kapacity druhou generaci se kterou to nespolupracuje idealně. Cena 15 000,-kč. Odběr Tichá 449, 74274 Tichá.
?
21:03
Tom_007: Dobrý den. Nabizím Epever 4210 AN. Nominální napětí systému: 12 V / 24 V automatické Jmenovitý nabíjecí proud: 40 A Jmenovitý vybíjecí proud: 40 A Rozsah vstupního napětí baterie: 8 V~32 V Max. napětí otevřeného FV obvodu: 100 V Rozsah napětí MPPT: VBAT+2V~72V Max. Vstupní výkon PV: 520 W/12 V, 1040 W/24 Vlastní spotřeba energie: ≤20mA(12V); ≤16mA(24V) Pokles vybíjecího napětí obvodu: ≤0.18V Koeficient teplotní kompenzace: -3mV/ºC/2V (výchozí hodnota) Komunikace: RS485 (rozhraní RJ45) Uzemnění: Záporné uzemnění Environmentální parametry: Rozsah teploty LCD: -20oC~+70oC Pracovní prostředí, Rozsah teplot: -25oC~+45oC Teplota skladování: -35oC~+80oC Rozsah vlhkosti: ≤95% (N.Z.) Krytí: IP30 Mechanické parametry: Rozměr: 252 mm x 180 mm x 63 mm Průměr montážního otvoru: průměr 5 mm Hmotnost: 1.9 kg Dám k tomu i display MT50 a wifi komunikaci. Cena 2000 Kč.
45. týden | Nová témata
Čtvrtek 6.11 2025
?
09:36
PetrN: Prodám měnič GWL SUN-2000G2, bez limiteru,vhodné na posílení stávajícího měniče. Cena 1800Kč, mám dva kusy.
?
13:26
rva: Pro baterie je správné, pokud jsou umístěny co nejblíž regulátorům a měničům a pokud jich je více zapojeno paralelně, tak aby měly stejné vlastnosti. Někdy to ale nejde. Místa u elektrárny mám málo a proto jsem nejstarší polovinu úložiště přestěhoval do sklepa. Nevýhodou pak je, že vlivem ploché charakteristiky LiFePO4 článků odpor dlouhých přívodních kabelů zásadně ovlivňuje proud z baterií ve sklepě, které pak velmi mělce cyklují:2025-11-06 SOC baterií.png Do fronty úkolů k vyřešení si proto zařazuji je nějak rozpohybovat. A tady přichází jedna z možností - řízené odpojování baterií. Charakteristika spotřeby domácnosti u nás vypadá nějak takto - přes den vysoká, přes noc nízká:2025-11-06 Spotřeba domácnosti.png Proto bych mohl přes noc vypínat baterie u elektrárny a nechal pracovat jenom ty ve sklepě. Nízké zatížení zvládnou i staré baterie a ani ztráty v dlouhých přívodních kabelech ze sklepa nebudou vysoké, protože proudy budou nízké. Automatizace by mohla běžet v HA, JK-BMS umožňuje zapínání/vypínání dobíjení/vybíjení baterie. Vhodné to pak může být i pro různě staré baterie, kde se ty starší vlivem vyššího vnitřního odporu rovněž chtějí flákat víc, než by měly. Zatím je to v plánu, u mě to znamená vyměnit jednu nekompatibilní JK-BMS (jako naschvál má i jinou rozteč na konektoru, takže výměna i balančních kablíků). A i v automatizaci bude pár oříšků k vyřešení. Třeba někdo řízené odpojování baterií spokojeně používá.
?
22:28
blaskoi: Rozhodol kontaktovať Voltronic v Thajsku. Na moje prekvapenie mi na druhý deň odpísali, že potrebujú sériové číslo meniča, ktoré som im poskytol a tiež som uviedol aktuálne verzie firmvéru v meniči (U1 - 20.58, U2 - 01.12 a U3 - 00.21). O tri dni neskôr som dostal e-mail s odkazmi na ftp server spoločnosti Voltronic, kde mi vytvorili adresár a uložili doň firmvér U1 DSP 41.18 a U2 REMOTE PANEL 02.89 spolu s pokynmi na aktualizáciu. 1. Myslíte si, že bude bezpečné aktualizovať firmvér? 2. Čo mám aktualizovať ako prvé, DSP alebo panel? Aktualizovať potrebujem z dôvodu pripojenia jk bms. Z voltronicu mi uviedli , že podľa výrobného čísla je momentálne z roku 2018 a teda si myslim, ze aktualizácia je na mieste.
45. týden | Nová témata
Neděle 9.11 2025
?
01:40
horamil: Ahoj všem, chci se podělit o reálnou zkušenost s provozem virtuální baterie u domácí FVE. Mám fotovoltaickou elektrárnu propojenou s tepelným čerpadlem Acond Pro N, mám i Finskou saunu a klimatizaci, takže mě hodně zajímalo, kolik energie se dá v zimě skutečně využít z přebytků uložených v létě. Ve videu ukazuji: jak vypadá reálný provoz virtuální baterie, kolik energie se skutečně vrací, koli energie za rok zbývá pro Elektroauto 🎥 Video: https://youtu.be/rtTD7IQTom0 Zajímá mě, jaké s tím máte zkušenosti vy – používáte virtuální baterii, fyzické úložiště, nebo jdete jinou cestou? Budu rád za vaše poznatky, reálné hodnoty a postřehy z provozu.
?
08:19
teoretik: Prodám profily HNP1 pro připevnění panelů. Mám 2 kusy 2,15 m a jeden kus 3,15m. Cena dohodou
?
08:37
teoretik: Prodám měnič 48VDC/230VAC s modifikovanou sinusovkou 2500W. Použit pouze pro několik testů. Cena dohodou
?
15:35
dustincz: Zdravím, mohu poprosit o konzultaci místní znalé a zkušené? Na rodinný dům panely dát nemohu (členitá střecha s vikýřem na JZ), na ostatní osvícené směry jsou štíty s okny. Ale na zahradě stavím přístřešek s plochou střechou na jih (cca 30m2) s venkovní saunou a venkovní sprchou (1f bojler). K sauně (8kW el. kamna) je od domu přiveden 3f kabel J5x4, cca 30m od rozvaděče. Kus od přístřešku na JZ stojí vysoký štíhlý smrk, který (i v létě v poledne) zastíní část přístřešku. V domu je TČ, 1f 4kW max. spotřeba (100% výkon jen v zimě, jinak jede na 50 i méně %, v létě minimálně). Samozřejmě i klasické spotřebiče, často přes den jede pračka a sušička. Dělám doma, denní spotřeba není problém. TČ (tedy i ohřev TUV) mohu ovládat, k jeho uživatelskému API mám přístup. Představa: Na přístřešek dát 12 panelů (cca 6kW, více se jich tam nevejde), rozdělit do dvou stringů (blíže ke smrku a dál od smrku) Pod přístřešek do elektro sekce dva oddělené měniče cca 3kW, každý připojit na jednu fázi (on-grid). Na jedné fázi by běželo např. TČ + venkovní bojler, na druhé fázi pračka + sušička. Pro přenos do domu stávající přívodní třífázový kabel od domu k přístřešku. Z domu k přístřešku s technologií dotáhnout ovládací kabely pro odpojování měniče, komunikaci pro sledování přetoků (dle typového schéma ČEZ s přetoky) - není problém. Baterie pod nevytápěným přístřeškem být nemohou - tj. bez baterií. Otázky: Dává taková varianta smysl? Mně se líbí, že by to bylo celé oddělené od domu (požár). Přišlo mi, že pokud chci měnič alespoň 3kW na fázi, třífázové sice mají dva vstupy na panely, ale vyžadují vysoké vstupní napětí, které 6 panelů ve stringu nedá. Proto uvažuji o dvou měničích 1f 3kW (bez nabíjení baterií, ale současně sledování/řízení přetoků). Nebo je vhodnější rovnou dát 3f měnič s tím, že např. wallboxy pro elektromobil bývají třífázové? Jaké měniče byste prosím doporučili (aby je ČEZ Distribuce akceptoval)? Lze takové zařízení zaregistrovat jako "přetokové" u ČEZ Distribuce, nejlépe v režimu "typového schématu" (samozřejmě po revizi atd.)? Defakto by šlo o dvoufázovou FVE bez baterií s oddělenými měniči. Rád bych přetokovou, protože bych nemusel řešit hlídání spotřeby a využít třeba virtuální baterii či (virtuálně) přeposílat do jiné lokality. Předem moc děkuji za názory.
?
18:22
Tommy215: Zdravím, nevyužije někdo SSR ? Měl jsem schované pro aku nádrž ale nakonec není potřeba. 20251109_181745.jpg20251109_181731.jpg
Aktualizovaná témata
45. týden | Aktualizovaná témata
Pondělí 3.11 2025
?
10:43
kachnak: ahojte tak 3 m3nice co mam v 3f rezime mam nastavene bulk na 56,0V a stvrty len dobijac mppt mam na 55,7V on sa teda pred koncom skorej vypne a netecu pri konci az take vysoke prudy do baterii float ma tiez nastaveny na 53,7V a hlavne 3 menice maju na 54V. cize funkcia toho stvrteho je dotlacit co najviac energie a potom nenabijat. bmsky mam nastavene na 190A max dobijaci prud ale to len rezervne tolko tam nikdy nepojde. vzdy sa deli prud na 2 baterie maximalne som videl ist do nich zatial okolo 100A do kazdej. hneva ma ale nastavenie menicov SBU. v noci mi taha zo siete vlastnu spotrebu menicov. neda sa to vypnut? baterie pritom maju 90% a utility ma menic tahat ako poslednu moznost. jedine ma napada vypnut privod siete ale tym pridem o funkciu ze pri slabych bateriach docuciava zo siete. jedine dat tam ATS cez stykace a bude to fyzicky prepinat siet a budem musiet v zime casto nastavovat hodiny na trube 😁
?
12:23
mopadzi: https://www.lifepo4-shop.cz/bms-16s-100a-can-stack-p182
?
15:06
Diablo1st, skybor, pibi: Na těch 30kkm s průměrnou spotřebou 25kWh/100km mi vychází spotřeba auta cca 8MWh/rok - asi to bude trochu víc, protože něco sežere režie nabíjení, tak celkově jsem s těmi 5,1MWh odběru spokojen. Půl roku jezdí ze *sun*
?
15:51
pibi, Franta2776, cipis, Matess: mel jsem možnost vyzkoušet asistenta v hyundai i30 a kgm korandu. I30 me neskutecne srala a jedinou hezkou vec kterou o tom muzu napsat je ze tlacitko na vypnuti je snadno pristupne na volantu. Pretahovalo se to se mnou o volant a kdyz prisla zatacka tak strasne prudka ze jde v poho projet 100km/h+, tak to v pulce zatacky vzda a posle me to do svodidel. Na druhou stranu v korandu jsem to zapl s adaptivnim tempomatem dohromady a byl jsem schopen bez zasahu ujet asi 25km až na Y křižovatce se to podělalo a vyplo - do té doby ale v pohodě použitelné a relaxující.
?
15:57
GHLL, pibi, Migel: Dal by som tam asi radsej to casove rele.Je to vacsia istota.
?
16:17
MartinF, cipis, Franta2776: Ze zemĕ se to určitĕ nevyvráti😂Je to 80 cm zavrtané co 1.2m do zemĕ.Likvidovat růčo bych to nechtěl. Misto traverzy použiji jakly 60x40x2 přes všechny panely a tim se zabráni různému vyhnuti jednotlivých slopkù.
?
17:26
glottis: Tak jsem si ted vytiskl vnitrni rozetu na zamek u dveri. Pri rekonstrukci jsme ji potratil. Behem 3 let koupil tri ruzne a zadna nesedela. A ted jsem si vzpomel, ze mam 3d tiskarnu :) Uplne blbe to nevypada.
?
18:49
ACDC: Tak ten krám přestal komunikovat přes WIFI, led na adaptéru zabliká a pak svítí, takže dobře, ale nabíječku aplikace nevidí. Fakt dobrej kup. No pojede za měsíc, dva do opravy.
?
19:51
Jarry300: Aktualizuji cenu na 1200,- kč za kus.🙂
?
22:28
Franta2776, bokser01: Nevěřím tolika slunce... ukazují mi podobně ale bude inverze... každým dalším dnem se začne zvyšovat šance na mlhy a nízkou oblačnost kterou modely neodhadnou. V horách to bude jiné tam bude svítit pravidelně
?
22:35
misa84, luky (2x), unicast: No, tomu rozumím. A ten chce připojit na AC vstup měniče. Pokud to bude něco s AC->DC->AC konverzí bez bypassu, tak proč ne, tam není důvod, proč by to nemohlo fungovat. Pokud by se to mělo přifázovat k existujícímu živému AC, tak tam je otázkou, kdo bude mít víc síly a tedy kdo koho přetlačí, samozřejmě za příslušných světelných a kouřových efektů 😃 Fajn, síť by si otáčky toho motoru podržet mohla (a nepustit ho výše), takže se sadou žárovek, přes které by se to přifázovalo, by to jít mělo.
?
22:40
Soban (2x), PetrDubi, jelimancz: Ještě přikladam finalizované řešení moji desky s ESP32, převodníkem MAX3232 a 12V na 5V DC meničem.
?
22:40
leoshavla (8x), Soban (2x), ElektroEzs, pibi, JirkaE, unicast, gupa: A z jiného telefonu? Je tam i heslo pokud si dobře pamatuji.
45. týden | Aktualizovaná témata
Úterý 4.11 2025
?
06:58
leoshavla: MPPT jdu reklamovat. A asi nejjednodušší bude udělat tu strojovnu ze sendvičového panelu s otevíracím oknem, když už tam mám ten otevírací akubox 😀
?
07:10
Soban: I k tomu čínském to chce časové relé. Mám ho tam a spíná se zpožděním na FVE. Mám tam i proudové které to přepíná při přetížení na DS.
?
10:30
Tomano79: Ahoj, pokud ještě nejsou zamluvené, tak bych se těch 12ks ujal.
?
15:27
bokser01, MikroCZ, wacko, rva: Jednu takovou jsem nechal dlouho na (inteligentní) nabíječce a roztrhla se s kyselinou všude okolo. Naštěstí jsem ji už neměl v autě. Možná byl zkratován jeden článek a ty ostatní tedy měly přepětí a vyráběly výbušnou směs do vyvaření a nějaká jiskra to dokonala.
?
17:24
Dagus: Mám navíc tuhle ale 200A. Fungl nová. https://www.mivvyenergy.cz/cs/bms-a-balancery/bms/bms-s-akt-balanc-smart-8s-24s-150a-32v-jikong.html?gad_source=1&gad_campaignid=20168980010&gbraid=0AAAAAoJyE5Dof7yZx-9oJ121idHfXw5jy&gclid=Cj0KCQiA5abIBhCaARIsAM3-zFUkmNSFFuncYO_dBF6tONYVJNhSBghQr1S9BLApT273p5-JX-c0a5caAiKBEALw_wcB Cenu si případně řekni.
?
19:31
Radar (3x), Valdano, glottis, cipis, JirkaE:  tak zkus ty postupy co jsme psal, rekonfigurace nebo downgrade Vyzkouším myslím postupně úplně všechno :D nějak to jít musí... Jirko, kde jsi vzal ve VRM ten MPPT STATE graf .........? hledal a nikde nedohledal ... Toto moc nesleduju, ale ještě nikdy jsem se nenatrefil, že by byl MPPT v absorbci .... že by to bylo LIFEPO4 presetem?? Zkusil bych se podívat a ve VRM to ověřit u mě, ale moc bych se divil, kdybych tam nějaké "absorbtion" úseky našel. Jakmile systém dosáhne "absorbtion voltage", MPPT přejdou do FLOAT (svítí žlutě). Pokud tento stav trvá nějakou dobu (teď nevím jak dlouhu), do BULK přejde zpět až po zpětném poklesu pod FLOAT voltage (u mě 53,60V) Už jsem ten ,,STAV" popsal asi 4x ale nevadí tak ještě jednou... :D Mě to takhle fungovalo ještě nejméně když byli ty MPPT Regulátory dva kusy... Pak se to nějak posr..lo jak jsem přidal další a nevěděl že by se ty dva Ve.Can a Ve.Direct neměli kombinovat - to v mém manuálu nebylo ALE viděl jsem už jiný manuál kde to je jasně napsané. Zásadní problém je v to, že existuje několik verzí manuálů - TO BY BÝT NEMĚLO a v každém jsou jiné zásadní detaily. Mám 3 různé baterky - napětí dojde nahoru například 55,2V (každá baterka je v ten moment nabitá jinak) to je jasný - různé BMS, různé články s jiným odporem, různé délky a průřezy kabelů a samozřejmě i různé stáří... PŘEJDE DO ABSORCE = DRŽÍ NAPĚTÍ 55,2V NA NASTAVENOU DOBU - do baterek jdou různé proudy a postupně klesají uváděl jsem příklad, kdy jsem viděl na displeji Victron 30A a klešťákem změřil že do jedné jdou 3A do do druhé 10A a do třetí 17A... (jen příklad nebudu to teď hledat) Ty moje se srovnají zhruba do 30min kdy klesne proud třeba na 3A do všech třech. A pak to jde do Flot a drží je už tím minimílním proudem na 53,6V... Pokud se něco nezapne a na nastavených 53,5V jdou znova do Bulk. Našel jsem to mezi grafy v odkazu - pokročilé - hned pod Dashboard... To jsem měl ještě Absorci nastavenou na hodinu - než jsem zjistil, jak dlouho to plus mínus trvá. I když je baterka (u mě) vybitá až na 20% a za dva dny jsem ji dostal na 100% - tenkrát - když ještě svítilo slunce - tak se to stihlo srovnat pod půl hodiny = hodinová absorce je zbytečná :D Takhle to vypadalo v průběhu jednoho dne, když to ještě fungovalo.... Snímek obrazovky_4-11-2025_19844_vrm.victronenergy.com.jpeg On nemá BMSku vůbec připojenou do systému. Ano, mám 9 různých BMS + 2 aktivní balancery mezi 12V baterkama vždy po 4 do serie :D :D :D - není možné to připojit jakkoliv - ani nechci (i když by to asi nějak šlo) BMS se JEN starají o své články a jsou tam jako sychr - nastavené o něco výš než Smart Shunt a žijí si svým životem každá s jiným SOC.
?
21:00
lemra79, misif, Franta2776: Toto se ti s plným záklopem nestane.Kuna si tam dĕlala mejdlo: https://www.facebook.com/reel/840676388444665/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
?
21:55
Franta2776 (2x), TomHC (2x), Frenky, dusanmsk, Migel, skybor: Takový celkem příjemný začátek listopadu. My dnes vyrobili i přes rozšíření baterky na 20kWh "jen" 16kWh. Prakticky odpoledne už nebylo kam dávat, protože trochu předělávám bojler (byl dnes přes den odpojený) a navíc nikdo nebyl doma. Tu baterku by fakt asi chtělo ještě navýšit. Ale i tak bylo celkem fajn večer cca 4kWh přesunout z baterky do bojleru (a ohřát vodu) a ještě zbylo v baterce dost 😉 Tenhle komfort jsem zatím neznal ...
45. týden | Aktualizovaná témata
Středa 5.11 2025
?
08:14
Radar (4x), glottis (2x), JirkaE:  Ok, ja jen ze to vyznelo tak hodne odmitave az me to zaujalo :) Ono to platí i u DVCC - dva manuály a v každém je DVCC popsáno trošku jinak. Jestli to není tím, jak si to firmy mezi sebou kopírují a pak někde ,,uvízne" starší verze manuálu a tváří se jako ta poslední a aktuální. Totéž platí pro manuál na Cerbo. Jednou je obrázek krásně a detailně i s ,,terminátory" a na jiném obrázku - z manuálu Victron chybí - například. To byl i můj případ, kdy sem je tam neměl a leželi v krabičce v regálu - nevěděl jsem to - ,,vláček MPPT Regulátorů" byl propojený správně ale ty terminátory jsem tam doplňoval později - PROTOŽE v mém manuálu nebyli ani namalované ani napsané. To je jen příklad - copak někoho napadne - že je víc variant manuálů ? 😴 No teď už jo - nyní už vím že je to u Victron možné... *fall*
?
10:23
Filas: Už si s ním píšu.
?
11:21
TomHC: Už sa mi asi 4x stalo, že obehové čerpadlo zostalo bežať, aj keď sa malo vypnúť. Pomohlo len natvrdo vypnúť a zapnúť TČ s ističom. Nemať monitoring, tak sa to ani nedozviem... K PWM riadeniu otáčok cirkulačného čerpadla som sa ešte nedostal
?
15:48
leoshavla: Tak jsem zkoušel vypnout MP2 přes remote kontakt zapojený ho mám jen na MASTRU a funguje to, akorát řve Cerbo, ale to je asi v pořádku, hlásí že je nějaký problém.
?
17:17
vla, Mex (2x), rva: Já si myslím (ale třeba se mýlím), že každý pytlík byl úplně nezávislý zdroj s vlastním elektrolytem. Vnitřním zkratem se jeden přehřál a to se rozšířilo na všechny ostatní. Vysokou teplotou zuhelnatěly i ty pytlíky.
?
18:35
bednto, unicast, bokser01, ACDC: DESULF OK.jpegExistuje depolizátor který dobře funguje. Trafíčko 24V a spínání triakem, dává to pěkný ostrý impulzy a baterku taky pomalu dobíjí. S tím odporem jsem musel laborovat.
?
18:45
Franta2776 (2x), unicast, Migel, Diablo1st, TomHC: Nemám vhodný sklon na zimu, plot od suseda je direkt na juh, ale cloní tam vinohrad. Niečo by to určite vyrobilo, nechám si to do zálohy 😴 Niečo tam na skúšku zavesím, nemá niekto doma nejaký ležiak? Nemyslím pivo!
?
21:09
kodl69: Mřížka proti hlodavcům - ty plastový hřebínky, co jsou k Bramnacu jsou na ... To není pro myš, kunu a jiný potvory žádná překážka. Zkusil jsem něco takovýho nechat vypálit z 0.5mm nerezi ale cenovka odradila, 0.5m kousek za cca 400Kč. Nakonec jsme tam dávali klasickou https://www.strechy-doplnky-levne.cz/katalog/zbozi/vetraci-pasy-okapni/produkt/ochranny-hlinikovy-pas-proti-ptakum-100-mm_3989 co se dává mezi okapničku a kontralať, tak i mezi latě a tašky, prostě se to ručně nastříhalo napůl a naohýbalo podle vln tašek. Je to sice jenom hliník, na krysy asi slabota, ale u nás spíš hrozí ty kuny...
?
21:32
kodl69 (2x), Dagus, TomHC: Tak ale píšeš o JK BMS, nie o JBD. Zajtra pozriem, ale RS232 to sa mi až nechce veriť, to je rozhranie z čias Tutanchamóna ;) Číňania to často píšu, ale je to TTL UART. Stačí pozrieť pinout a ak je tam RX /TX, tak to nie je RS232.
?
23:20
kodl69, glottis: Pekne shrnuti co ej na p2s noveho, lepsiho https://www.youtube.com/watch?v=Yz0IkRFtwGs
45. týden | Aktualizovaná témata
Pátek 7.11 2025
?
08:19
rva, PetrDubi: Roborock po integraci do HA funguje bez problémů už měsíc. Ale je pravda, že byl dražší než ten Jonr..
?
12:53
skybor, QuasarCZ: MK3-USB prodáno
?
13:08
leoshavla: Už jsem sehnal matroš na zateplení, na podlahu dám IPU na ni extrud.pol. 6cm a na něj jsem myslel Cetris 18mm, ale ještě mně napadlo dát na to bet. dlažbu 3.5cm nebo cihly kvůli akumulaci.
?
15:04
pavur: Zdravim, opytam sa ci ste pokrocil? Ja som tiez navysil ale mam problem s reviziou. Jeden ravizak po men chcel tisic veci - od statika po poziarniky ... . To som vzdal nakladovo by to bol ekonomicky nezmysel. Ale opytam sa neviete ako je to s nuntou integraciou rapid shutdown / odpojovacoh na stringoch? Aby kleslo DC napatie pod 120V?
?
16:20
Valdano, cipis, TomHC, Mex: Lepší je pin Tx. Tam ta klidová úroveň musí být, kdežto Rx může teoreticky plavat. Už jsem to psal dřív. Ale asi to bylo vyhodnoceno jako příliš snadné, takže je třeba hledat složitější řešení. Tedy v dnešní moderní terminologii větší výzvu.
?
16:20
Syky95: Mám zájem jestli jsou stále aktuální
?
17:17
fukuši (2x), JirkaE (2x), Radar, Franta2776: Tak já dnes jenom 40kWh vic jsem neuměl využit.Cca 10kWh zůstalo na střeše..BEV se mi na 100% nabíjet nechtĕlo aukončil jsem to. Screenshot_20251107_122506_My BMW.jpg
?
21:40
oscar, TomHC, kuli (5x), Mogul: Tolik kašpařin kvůli 10E ? 😂
45. týden | Aktualizovaná témata
Sobota 8.11 2025
?
10:20
gupa (3x), gold1, eman, Franta2776: Samozřejmě je to smíchané v jedom balíku. Trend je jasný na nás v ČR a východní Evropě nezáleží: https://www.obnovitelne.cz/clanek/4263/dve-tretinu-trhu-uz-tvori-elektricka-auta-diesely-spadly-na-sest-procent?sznclid=JUxBGBQQEBQRExERFxwdFh0VExIRHRUcWVEYFBAWEBwSERMSFwsVFBFZUUAYFBITFxAcFxAREAsQFhNZRhgVFmEdEh0UYRYdEhNhFWQUFBMWHRASYRwdYxJkHGMUZg&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1557231&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=1557231&dop_vert_id=int1&dop_req_id=vNaCT4eeUTZ-202511080912&dop_id=265821376
?
17:06
TomHC (2x), rapid, kuli: IMG_8120.png Včera
?
19:35
JirkaE, TomHC, fukuši (2x), Franta2776 (2x), Migel:  U nás dnes déšť a tma celý den.Výroba jenom 10KWh z 23kWp..Ráno dopojim na ploše dalších 10 panelů.Budu mít zapojeno nĕco přes 27kWp.Přiští týden zbylych 14 pa elù co mám na paletĕ, začnu montovat na plot.Jenom z rozptýleného svĕtla by to mĕlo dávat 3kW.Je brzo tma, tak se toho stihne udĕlat málo. Neni preco plakat...ja som vyrobil len 3kwh a som spolojny lebo som vedel ze neska bude bieda zo slnka tak som vcera radsej dobil baterku...zajtra to nebude o nic lepsie, ale stale budeme v pohode.Mna skorej serie to, ze nemam tepelko a ze neviem tu energiu zo slniecka lepsie zuzitkovat..
?
20:50
JozefSK (2x), TomHC (2x), Diablo1st: Je to taká tragikomédia po slovensky. Jeden zákon to interpretuje ako podnikanie, pritom na podnikanie v energetike potrebuješ licenciu, takže VB nemôže byť považovaná za podnikanie v energetike. No bordel. Ešte že, ma ukľudnila tetula zo správ, že sa chystá úprava kde by FVE mala mať výnimku.😎
?
23:27
ElektroEzs, UTima:  Tak jsem zkusil ty dva JONR P20 Pro přidat do HA přes integraci Xiaomi Home + Xiaomi Cloud Map Extractor. Po pár dnech u nich přestalo fungovat dobíjení. Když jsem tato zařízení z HA odstranil, dobíjení se obnovilo. Příčinu proč to nejde to nezahlásí, takže někdo by hledal chybu ve vlastním zařízení a snažil se ho opravit/reklamovat. Takže ovládání/plánování činnosti zůstává přes mobil a mobilní aplikaci Xiaomi Home. Naštěstí se dají ovládat/sledovat z více mobilů. A nemůže být problém v tomto?: https://www.arecenze.cz/clanky/spehoval-ho-roboticky-vysavac-ktery/
45. týden | Aktualizovaná témata
Neděle 9.11 2025
?
07:18
rva, TomHC: Narayanan vyrobil jednoduché vybavení, díky kterému mohl řídicí hardware a senzory vysavače připojit přímo k počítači. Tím se dostal ke kompletnímu zdrojovému kódu To je hodné Blesku. 😃 K zdrojovému kódu sa samozrejme nedostal, ale bežalo to na Androide, a dostal sa na ADB (Android Debug Bridge). Viac na https://cybernews.com/security/engineer-finds-backdoor-implanted-in-robot-vacuum/ a priamo jeho blog https://codetiger.github.io/blog/the-day-my-smart-vacuum-turned-against-me/
?
19:50
skybor, Dagus, Franta2776 (3x), bokser01, glottis, rva, TomHC, JirkaE: Snímek obrazovky_9-11-2025_194627_vrm.victronenergy.png Zisk z FV za poslední dva dny - jsou mustr pro výpočet - kolik je potřeba ještě panelů
?
19:51
JozefSK (2x), Dagus, cipis (2x), Valdano (2x), glottis, Soban, jahodovák: Ono nic z toho si nepřeji a budu jen rád,pokud nic takové nenastane,je ale pravda,že připravenému štěstí přeje.Je třeba mít i nějakou hotovost pro případ,že ve svém okolí nemáte dost stejně smýšlejících lidí,kteří jsou ochotni použít směnný obchod,což je ideální.Není vůbec od věci znát a rozširovat komunitu lidí,kteří něco umí a ví jak se v takových situacích vyznat a přežít je pokud možno bez větších problémů.Samozřejmě k tomu patří i svoje zabezpečení aby nedošlo k odebrání věcí nezvanou návštěvou,ale většina rad sem nepatří a je třeba ji včas začít budovat s podobně smýšlejícíma lidma.....
?
21:15
Malinkej99: 1.) Přidáváte, přidali byste SPD do HDR z FVE? K přepětí by nejspíš nemělo dojít, ale nějaká indukce po trase (cca 40m)? např. https://www.saltek.eu/produkty/flp-125-v11 2.) Řešil někdo přepínání FVE vs DS v návaznosti na signálu z HDO (noční proud). Nebo nějakým trvalým nastavením (časovačem). Victron, cerbo?
?
22:50
supec (5x), cipis: O stavebním povolení se přece nebavíme. Musíš na to prostě mít projekt, analýzu rizik, požárněbezpečnostní řešení stavby, řešení ochrany před bleskem atd. Tohle všechno je prostě už nějaký ten pátek povinné. A tím, že jdeš z instalace malého rozsahu na "normální", tak se to nebere jako rozšíření stávající (to tam máš v té normě uvedené, o kolik můžeš stávající rozšířit), ale jako nová instalace.
?
23:15
dusanmsk (2x), eman (5x), Dagus, TomHC (2x), glottis (3x), cipis (3x), Valdano, Mex, Franta2776: Nene to ukazuje, že cena elektřiny z panelů nemá konkurenci.Proto chce ČEZ stavĕt GW v panelech a nechce garance od státu Na jádro tu geranci chce, protože je cenovĕ mimo zimy nekonkurenčni .
?
23:23
vejvik, TomHC (2x), thomas.007, betmen: Tom, presne nieco take overene, funkcne hladam... cyrix asi nie je vhodny na taketo zapojenie, ako pozadujem, ale nemam s nim skusenost. navyse nemam chut (a asi technicky nemožné), tahat od autozastrcky 2x25mm2 😁
Slunce vyjde za: 13 hrs, 19 min (14.11.2025 06:58:51)

Jízdní řád

DateSun timeastronomical
twilight
begin
[ ? ]
nautical
twilight
begin
[ ? ]
civil
twilight
begin
[ ? ]
sunrisetransitsunsetcivil
twilight
end
[ ? ]
nautical
twilight
end
[ ? ]
astronomical
twilight
end
[ ? ]
13.11 9 hrs, 14 min 05:06:5405:44:1606:22:4506:57:1611:34:1616:11:1616:45:4717:24:1618:01:39
14.11 9 hrs, 11 min 05:08:1305:45:3806:24:1306:58:5111:34:2516:10:0016:44:3717:23:1218:00:37
- 2 min, 51 sec + 1 min, 19 sec + 1 min, 22 sec + 1 min, 28 sec + 1 min, 35 sec + 9 sec - 1 min, 16 sec - 1 min, 10 sec - 1 min, 4 sec - 1 min, 2 sec
15.11 9 hrs, 8 min 05:09:3205:47:0006:25:4007:00:2511:34:3516:08:4616:43:3017:22:1017:59:38
- 2 min, 48 sec + 1 min, 19 sec + 1 min, 22 sec + 1 min, 27 sec + 1 min, 34 sec + 10 sec - 1 min, 14 sec - 1 min, 7 sec - 1 min, 2 sec - 59 sec
1.12 8 hrs, 30 min 05:28:5006:07:0706:47:0607:23:3411:39:0315:54:3316:31:0117:11:0017:49:17
- 37 min, 22 sec + 19 min, 18 sec + 20 min, 7 sec + 21 min, 26 sec + 23 min, 9 sec + 4 min, 28 sec - 14 min, 13 sec - 12 min, 29 sec - 11 min, 10 sec - 10 min, 21 sec
1.1 8 hrs, 17 min 05:48:2106:26:5907:07:3107:44:4111:53:3116:02:2016:39:3017:20:0317:58:40
- 13 min, 20 sec + 19 min, 31 sec + 19 min, 52 sec + 20 min, 25 sec + 21 min, 7 sec + 14 min, 28 sec + 7 min, 47 sec + 8 min, 29 sec + 9 min, 3 sec + 9 min, 23 sec
1.2 9 hrs, 25 min 05:31:2106:08:3306:46:4307:20:4712:03:3116:46:1417:20:1917:58:2918:35:40
+ 1 hrs, 7 min - 17 min, 0 sec - 18 min, 26 sec - 20 min, 48 sec - 23 min, 54 sec + 10 min, 0 sec + 43 min, 54 sec + 40 min, 49 sec + 38 min, 26 sec + 37 min, 0 sec
1.3 11 hrs, 0 min 04:46:3005:23:2706:00:1306:32:0012:02:1717:32:3418:04:2118:41:0619:18:03
+ 1 hrs, 35 min - 44 min, 51 sec - 45 min, 6 sec - 46 min, 30 sec - 48 min, 47 sec - 1 min, 14 sec + 46 min, 20 sec + 44 min, 2 sec + 42 min, 37 sec + 42 min, 23 sec
1.4 12 hrs, 53 min 04:35:1805:16:1405:54:5306:27:0112:53:5019:20:3919:52:4820:31:2721:12:23
[DST] + 1 hrs, 53 min - 1 hrs, 11 min - 1 hrs, 7 min - 1 hrs, 5 min - 1 hrs, 4 min - 8 min, 27 sec + 48 min, 5 sec + 48 min, 27 sec + 50 min, 21 sec + 54 min, 20 sec
Technická podpora Dodavatelé
Návštěvy vyhledávačů a botů - celkem za posledních 24 hodin: 17 botů. Bing [Bot] (1 min), Baidu [Spider] (1 min), DataForSeo [Bot] (1 min), Google [Bot] (1 min), Seznam [Bot] (1 min), Semrush [Bot] (1 min), Applebot [Bot] (1 min), Yandex [Bot] (1 min), Neticle [Bot] (1 min), Google Adsense [Bot] (2 min) ... a další