
ahoj, směřuji se taky k SmartEVSE a zajímal by mě tvůj důvod, proč jsi ho zvolil. díky PS. Já plánuji udělat ostrovní wallbox tak, že nabíjecí režimy budu dělat z HA, venku u wallboxu bude WT32-ETH01, které bude přes modbus řídit SmartEVSE a číst data z modbus elektroměru. Protože ostrovní, tak chci udělat velmi rychlou zpětnou vazbu (2-4Hz) na shelly, které měří tok na ostrovních měničích. Tato zpětná vazba bude bez HA, už nějaký den testuji UDP broadcast z jiného WT32-ETH01, který bude mimo jiné i pro vytěžování. Sám pro sebe si dělám zadání, které bych rád vychytal, než se pustím do samotného programování. Zatím část pro ochranu přetížením vypadá takhle: 5. Bezpečnostní Logika Wallboxu (Třístupňová) Běží lokálně na čipu WT32. Vyhodnocuje se pro každou fázi zvlášť (Asymetrie). Stupeň 1: DYNAMICKÁ REGULACE (Prediktivní) Princip: Vypočítává "Dynamic Headroom" (využívá výkon on-gridů, aniž by zatížil Studer). Vzorec: Limit_WB = Aktualni_Odber_WB + (Limit_Studer - Aktualni_Zatez_Studer). Cíl: Udržet zátěž Studeru pod nominálem (např. 4000 W na fázi). Stabilizace: Asymetrická hystereze (rychle dolů, pomalu nahoru) proti cyklování spotřebičů v domě. Stupeň 2: SOFT STOP (Rychlé odlehčení) Kdy: Zátěž Studeru skokově překročí bezpečnou mez (např. > 6000 W). Akce: WT32 posílá Modbus příkaz STOP. Výsledek: SmartEVSE vypne PWM, auto přestane odebírat, stykač rozepne bez zátěže. Čas < 1s. Stupeň 3: HARD STOP (Kill Switch) Kdy: Kritické přetížení (např. > 8000 W) nebo selhání Stupně 2. Akce: WT32 sepne relé IO12. Výsledek: Fyzické přerušení napájení cívky stykače. Stykač odpadne pod zátěží. Čas < 100ms. Pokud by tě zajímal celý projekt, můžu se s průběžným "vývojem" dělit o poznatky.
mozna aby ta prepazka sla cela vylomit
Proč tam máš tu podélnou dírku shora? Lebo to bolo na tom z ktorého som to upravoval, netuším na čo je to dobré 🔮
pla je poddajnější? mám opačnou zkušenost, pla je křehký, PETG houževnatý. Už se to dotisklo, 14mm s tím, že se mi to směrem do díry rozšiřuje pod úhlem 5°, a drží to velice pěkně. Na nasazení je potřeba nějaká síla, ale to je účelem. Zítra to kdyžtak taky zveřejním. Proč tam máš tu podélnou dírku shora? - uvažoval jsem ještš o cca 3mm dírce nad šroubem, kam by šel zasunout měřicí hrot, ale asi na to kašlu. Takovou dírku mají kryty svorkovnic v pouličních lampách, aby se dalo změřit, že je tam elektrika, bez jakékoliv demontáže :)
Jirko, DC HAS něco ukazuje, ale je to veeelmi orientační ... Nejde "o grafy". Pokud máš ve VRM k dispozici AC výkony, dá se s tím pak pracovat v rámci tvorby automatizace řízení některých věcí podle podmínek, pro které potřebuješ někde vyčítat data, aniž by bylo potřeba různé další "smetí" okolo... různá proudová relé, napěťová relé a jiné podobné věci hlídající to či tamto, apod. V ranném začátku jsem to taky tak řešil, ale vklouznul jsem do NODE RED, AI hodně pomáhá, a člověk si rychle zvykne tyhle rozšířené možnosti systému využívat..
TomHC: To je neuvěřitelný, zrovna před chvilkou jsem dal tisknout prakticky to samý, jenom na M8. Jakou máš díru na M6 šestihran? na M8 jsme naměřil 14.5mm, tak první pokus je 14mm, snad to půjde nasadit a snad to bude aspoň trochu držet...
Mám zobrazenou DC spotřebu a vidím co jde do GTI a co z MP2 a taky to najdu v grafech. Není to asi přesné, pokud je to vypočítané - ale nemyslím si, že je to úplně slepé
možná by sis do podpisu měl dát kolik máš v panelech...
Ahoj nestalo se nekomu ze se po nejake dobe nejde pripojit mobilem pres BT k BMS? Aplikace BMS najde ale pri pripojovani pipne BMS jednou misto vicekrat a vypise viz priloha. Nevi nekdo co s tim? Pomuze jen vypnuti a zapnuti BMS. Diky
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 9.12 | 8 hrs, 19 min | 05:36:41 | 06:15:16 | 06:55:45 | 07:32:50 | 11:42:23 | 15:51:55 | 16:29:01 | 17:09:29 | 17:48:05 |
| 10.12 | 8 hrs, 17 min | 05:37:33 | 06:16:10 | 06:56:41 | 07:33:50 | 11:42:50 | 15:51:49 | 16:28:58 | 17:09:30 | 17:48:07 |
| - 1 min, 6 sec | + 52 sec | + 54 sec | + 56 sec | + 1 min, 0 sec | + 27 sec | - 6 sec | - 3 sec | + 1 sec | + 2 sec | |
| 11.12 | 8 hrs, 16 min | 05:38:23 | 06:17:02 | 06:57:36 | 07:34:48 | 11:43:17 | 15:51:46 | 16:28:59 | 17:09:33 | 17:48:12 |
| - 1 min, 1 sec | + 50 sec | + 52 sec | + 55 sec | + 58 sec | + 27 sec | - 3 sec | + 1 sec | + 3 sec | + 5 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| + 41 sec | + 9 min, 58 sec | + 9 min, 57 sec | + 9 min, 55 sec | + 9 min, 53 sec | + 10 min, 14 sec | + 10 min, 34 sec | + 10 min, 31 sec | + 10 min, 30 sec | + 10 min, 28 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |
| 1.5 | 14 hrs, 37 min | 03:13:12 | 04:06:56 | 04:52:30 | 05:28:16 | 12:47:05 | 20:05:53 | 20:41:39 | 21:27:13 | 22:20:57 |
| [DST] | + 1 hrs, 43 min | - 1 hrs, 22 min | - 1 hrs, 9 min | - 1 hrs, 2 min | - 58 min, 45 sec | - 6 min, 45 sec | + 45 min, 14 sec | + 48 min, 51 sec | + 55 min, 46 sec | + 1 hrs, 8 min |


