
Každý chce splnit roční plán, aby dostal prémie. Větrník na to v poslední době kašlal a tak teď to musí narychlo před koncem roku dohnat.
Opravdu řešíte hlídání desetin mm roztahování článku, což při ne úplně vhodném způsobu používání může znamenat za několik let deformaci?... Ono to bude zřejmě mnohem horší než se na první pohled může zdát. Nevhodná míra komprese může výrazně ovlivnit životnost článků až o 40% což není zrovna málo. Ostatně i proto se tomu začínají více věnovat různé studie. ;) Leoshavla zde uvedl měření rozptylu bobtnání jeho sestavy článků mezi 30% až 100% SOC o 1,7mm při dotažení na 300kg s pružinami, které použil a nepoddajném stahovacím boxu, který má z 10mm plechu. Otázkou je jak konkrétně při tom rozptylu mezi 30% až 100% SOC cestoval tlak?
Viděl bych to takhle: - nabít baterku na SOC=40% - nasadit na závitovku pružiny, pod ní skřípnout čidlo a utahovat za současného měření momentu závitovku až do požadované tlakové síly, moment si poznačit - lehce povolit, vytáhnout čidlo a opět dotáhnout na stejný moment - po nějaké době (3 měsíce?) opět nabít na 40%, lehce povolit matku a opět utáhnout poznamenaným momentem - po delší době (rok?) opět nabít na 40%, povolit trochu víc, zasunout čidlo, utáhnout poznamenaným momentem a zkontrolovat, jestli síla sedí, když ne tak poznačit nový moment (asi se změnil povrch nebo struktura závitů nebo nastala jiná změna) soami: Ano, jsme šťastní. Ale raději se tím moc nechlubíme, lidi nám pak zbytečně závidí.
Neviem, ako u vás, ale tu tak fúka vetrisko, jak už dávno nie. Že mi to ten rachot nedá spať, to by mi až tak nevadilo. Len mám obavu, čo tam vonku, po tých všelijakých plechových buchancov, že čo tam vonku ráno nájdem... :o Bisťu, čo som si myslel, že som už dávno zabudol, aj ten očenáš mi zrazu ide...
Tohle už mi připadá jako téma S&V z devadesátek - že CD z mrazáku zní líp... Opravdu řešíte hlídání desetin mm roztahování článku, což při ne úplně vhodném způsobu používání může znamenat za několik let deformaci? Pak jste šťastní lidé 😃
Pozdě. Hlavní výhoda - parkování zdarma - od ledna končí. Tak kde to budeš parkovat? Máš druhou garáž? Navíc s hodně širokými vraty. Vždyť to musí mít strašně velký rozchod.
Podle mého názoru vzhledem k měnícímu se stavu bobtnání článků by bylo vhodné právě spíš průběžné sledování aktuálního stavu komprese což by vyžadovalo čidla a kvalitnější převodníky vhodné na měření pod dlouhodobým zatížením. Z toho pohledu by samozřejmě opakované odinstalovávání a instalace čidel a použití laciných destiček, které nejsou vhodné k dlouhodobému měření pod zatížením bylo velmi nepraktické a obtěžující a jednorázové změření z pohledu neustále se měnícího stavu bobtnání i do jisté míry nedostatečné. Pro měření dlouhodobého zatížení se v průmyslu používají speciální tenzometry, které jsou navrženy pro dlouhodobou stabilitu a jsou schopny měřit statické nebo kvazistatické síly po delší dobu s vysokou přesností.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 28.12 | 8 hrs, 14 min | 05:47:42 | 06:26:25 | 07:07:07 | 07:44:28 | 11:51:36 | 15:58:43 | 16:36:05 | 17:16:46 | 17:55:29 |
| 29.12 | 8 hrs, 14 min | 05:47:55 | 06:26:38 | 07:07:17 | 07:44:36 | 11:52:05 | 15:59:34 | 16:36:53 | 17:17:32 | 17:56:14 |
| + 43 sec | + 13 sec | + 13 sec | + 10 sec | + 8 sec | + 29 sec | + 51 sec | + 48 sec | + 46 sec | + 45 sec | |
| 30.12 | 8 hrs, 15 min | 05:48:06 | 06:26:47 | 07:07:24 | 07:44:41 | 11:52:34 | 16:00:27 | 16:37:43 | 17:18:20 | 17:57:01 |
| + 48 sec | + 11 sec | + 9 sec | + 7 sec | + 5 sec | + 29 sec | + 53 sec | + 50 sec | + 48 sec | + 47 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| + 1 min, 53 sec | + 15 sec | + 12 sec | + 7 sec | 0 sec | + 57 sec | + 1 min, 53 sec | + 1 min, 47 sec | + 1 min, 43 sec | + 1 min, 39 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |
| 1.5 | 14 hrs, 37 min | 03:13:12 | 04:06:56 | 04:52:30 | 05:28:16 | 12:47:05 | 20:05:53 | 20:41:39 | 21:27:13 | 22:20:57 |
| [DST] | + 1 hrs, 43 min | - 1 hrs, 22 min | - 1 hrs, 9 min | - 1 hrs, 2 min | - 58 min, 45 sec | - 6 min, 45 sec | + 45 min, 14 sec | + 48 min, 51 sec | + 55 min, 46 sec | + 1 hrs, 8 min |


