Podle toho usuzuju, že ty měniče mají problém s navázáním té vzájemné komunikace během synchronizace. Pokud už spolu běží, tak se nikdy žádná chyba neobjevila. Až bude čas, prověřím ty spojovací karty, zda tam nejsou uvolněné spoje, zda jsou tam ty optočleny, případně je vyměním. Jak se měniče po vypnutí znovu zapnou? Přes kolébkový spínač? Není tam potřeba časová prodleva při zapínání ve sledu mezi nejprve master a po nějaké minutě slave? Ale asi to chtělo po té rozebírce termokameru, aby se vidělo co je opravdu v kelu, typuji to na zkrat neb nějakou chybu u zdrojového trafa vedle těch měněných kondů podle obrázku.
Tak bohužel, závada stále trvá. Včera večer (provoz pouze z baterií) jsem byl náhodou poblíž a slyším, jak přišel povel kvůli zvýšenému odběru, aby se ten problémový měnič zapnul. Zapnul se, ale opět po pár vteřinách začal nepřetržitě pípat a na displeji se střídavě objevovala hláška závada 01 a pak varovný kód 4 (napětí sběrnice je příliš vysoké a přetížení měniče). Měnič se snažil naběhnout (ventilátor se spustil) a po vteřině zase vypnul a stále dokola. Vedlejší měnič běžel nepřetržitě dál. Ten vadný nereagoval na žádné tlačítko, ani vypínač, musel jsem ho odpojit od baterek. Ještě mě napadlo, nemohly by být v háji ty kondenzátory na vysokonapěťové sběrně? Že by už při tom startu do zátěže, neudržely napětí a měnič by na to reagoval hláškou o přetížení. Zároveň by na nich to napětí mohlo, při jejich nabíjení, vylétnout nahoru, protože jsou „měkké“ a to napětí nepoberou. Nebo jsem úplně mimo a ty úvahy jsou špatné? Měniče jsou v provozu cca 3 roky. Na ty optočleny a kabely jsem se ještě nedostal.
Jo, s tim by to bylo jednoduchý. Ta tlumivka v Easunu má jen něco kolem 500uH, takže proud letí nahoru strašně rychle.
To co chybí aby to bylo stabilní, tak tomu se říká reaktor před měniči. Tento reaktor má fyzicky asi stokilo pro více jak 3x60A měnič. Jde o pasivní prvek.
Ti co mají baterky o nějaké rozumné kapacitě na tom můžou jen vydělat. Procentuálně asi takových zákazníků moc nebude. Myslím si že to je omyl. Nyní vidím v nabídce baterie za 37tKč vč. DPH za 15kWh takže ceny klesají. (TEMU) 51 2v 300ah lítiová železnofosfátová baterie pro uzavřené - Temu Czech Republic .png Bude určeno časem k recyklaci plno bateriových úložišť které lze znovu po repasi za určitých podmínek připnout na DS. Právě tímto směrem by měla jít inteligentní síť místo budování JE. Myslím si že pokud by úložistě tohoto typu byla kombinací jiných jako přečerpávačky, vodníE..., místo upečené JE jen pro "vyvolené", tak s mění i daňový příjem z různých příjmů, které JE nikdy pro stát mít nebude.Resp. znovu, jen pro pár vyvolených.
Moc se mi to nechce zkoumat, ale ten Growatt má v sobě AC nabíječku 80A. Na první pohled to nevypadá, že by šel výstup měniče přifázovat na síť a tak dokázal dělat přetoky.
Jako že po prvním spuštění se u druhého spuštění změní vykreslování je také možné. Prostě změna práv nebo omezení nebo nastavení, které po instalaci nejsou nebo jsou a při druhém spuštění je to jiné.
Podle Migela možná jo, ale podle normy ne. Musí být dvojitá izolace. Navíc tam máš víc jak 120 V, tedy to musí být celoplechová chránička. Tedy jako vedení v plechu. Samostatný plus nebo samostatný mínus nemusí být v plechu. Tj. natáhnout dvakrát koposku a počkat, až bude kabel k dispozici a pak ho tam zatáhnout. Už se to tu psalo, ale pokusím se to shrnou ať mám jasno Pokud je víc jak 120V (přepokládám že se jedná o max. napětí Voc) tak tam kde se potká + a - musí být oceloplechová chránička nebo + a - táhnout zvlášť a to už může být plastová chránička? A platí to na střeše na půdě i v zemi?
Já už jsem nyní přepnul na 40% a pomalu se to samo dobijí z panelů a jsme zas na DS. Mám rezervu, kdyby byl výpadek a víc budu moc řešit až bude víc panelů. (= až budou prachy 😂) Snímek obrazovky_23-10-2025_72735_vrm.victronenergy.com.jpeg Jezdím teď zas na stavby, taky nechci riskovat, že to tady holkám při neúměrné spotřebě zhasne :D Když máš stejnou cenu elektřiny po celých 24h, tak je ekonomicky výhodnější přepnout na síť. Momentálně mám 8h denně levnější distribuční poplatky, dělá to přes 2kč/kWh, tak je asi trošku výhodnější nabít baterku v levnějším pásmu, a jet stále ze střídačů. Pokud v budoucnu bude přibývat něčeho, jako je dynamický tarif od ČEZu, tak to možná bude dávat i ekonomický smysl. Za 2h s 50% slevou natlačit do baterky 12kWh, ohřát vodu, nabít auto - prostě využít na maximum 3f/25A přípojku. Ano, nemám noční proud a ani mě ho neumožní, zkusili jsme to - tady to spíš definitivně pohřbívají... Ale v tomhle ohledu to smysl může v ČR smysl mít, ta sleva pokryje ty ztráty navíc a ještě maličko zůstane... Nebo s e-autem a s nabíjením baterek auta i doma v tom levnějším pásmu pak to může dělat měsíčně i velký rozdíl
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
23.10 | 10 hrs, 21 min | 05:37:25 | 06:14:10 | 06:51:13 | 07:23:41 | 12:34:16 | 17:44:51 | 18:17:19 | 18:54:21 | 19:31:06 |
24.10 | 10 hrs, 17 min | 05:38:53 | 06:15:38 | 06:52:43 | 07:25:16 | 12:34:08 | 17:43:00 | 18:15:33 | 18:52:38 | 19:29:23 |
[DST] | - 3 min, 26 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 28 sec | + 1 min, 30 sec | + 1 min, 35 sec | - 8 sec | - 1 min, 51 sec | - 1 min, 46 sec | - 1 min, 43 sec | - 1 min, 43 sec |
25.10 | 10 hrs, 14 min | 05:40:20 | 06:17:05 | 06:54:14 | 07:26:51 | 12:34:01 | 17:41:11 | 18:13:48 | 18:50:56 | 19:27:42 |
[DST] | - 3 min, 24 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 27 sec | + 1 min, 31 sec | + 1 min, 35 sec | - 7 sec | - 1 min, 49 sec | - 1 min, 45 sec | - 1 min, 42 sec | - 1 min, 41 sec |
1.11 | 9 hrs, 50 min | 04:50:22 | 05:27:15 | 06:04:49 | 06:38:03 | 11:33:32 | 16:29:02 | 17:02:16 | 17:39:50 | 18:16:43 |
- 23 min, 21 sec | + 10 min, 2 sec | + 10 min, 10 sec | + 10 min, 35 sec | + 11 min, 12 sec | - 29 sec | - 12 min, 9 sec | - 11 min, 32 sec | - 11 min, 6 sec | - 10 min, 59 sec | |
1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
- 1 hrs, 20 min | + 38 min, 28 sec | + 39 min, 52 sec | + 42 min, 17 sec | + 45 min, 31 sec | + 5 min, 31 sec | - 34 min, 29 sec | - 31 min, 15 sec | - 28 min, 50 sec | - 27 min, 26 sec | |
1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
- 13 min, 20 sec | + 19 min, 31 sec | + 19 min, 52 sec | + 20 min, 25 sec | + 21 min, 7 sec | + 14 min, 28 sec | + 7 min, 47 sec | + 8 min, 29 sec | + 9 min, 3 sec | + 9 min, 23 sec | |
1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
+ 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
+ 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |