
Ono by s tou kalibrací (pokud by byla) nebylo jednoduchý. Mám na přívodu baterky analogový ampérmetr (viz wiki, Magnetoelektrický přístroj), vlastně je to voltmetr na bočníku. Rozlišení má řekněme 0,25A, nulu uprostřed. A co mám vysledováno: Je zataženo a na měřáku je cca -1A (takže odběr je větší než výroba). Dívám se do BMS, na napětí jednotlivých článků, a vidím, že napětí velmi pomalu roste. Tedy v reálu je výroba větší než spotřeba. Vysvětluji si to tak, že jak výroba, tak spotřeba, představují impulzní proudy různé šířky, které ampérmetr nedokáže ukázat tak, aby se mi to líbilo. Dál jsem to nezkoumal, na řešení příkladu: "během každých 20ms proteče ampérmetrem proudový impulz -10A o délce 6ms a impulz +25A o délce 2ms. Jaká bude výchylka měřidla?" nemám ani náladu, ale už ani znalosti.
Spoustu čísel má ve svém článku p. Dušek https://medium.seznam.cz/clanek/petr-dusek-po-odstaveni-tri-uhelek-uz-cesko-nebude-schopne-pokryt-maximalni-zatizeni-212328 Udělal jsem si z toho závěr, že to sice vychází, ale není moc rezerva. Taky nejsou zohledněny přeshraniční toky. Pokud bude deficit i v okolních zemích, můžou být vyhlášeny regulační stupně (pamatuju z mládí). Celé to bude stát peníze, hodně peněz, takže očekávám další zdražování distribučních poplatků.
Já tedy můžu hovořiT JEN ZA jk-bms, ale tam hodnoty jsou to, co říkají. Tedy MOSFET je opravdu teplota uvnitř BMSky, Temp1 a Temp2 jsou dvě samostatná teplotní čidla. A v nastavení driveru lze nastavit, které čidlo má být TO, které se bere jako určující pro řízení nabíjení/vybíjení. Mám nastaveno Temp1. U mě ten rozdíl teplot Uvnitř/Vně teď není moc vidět, panely jsou z 60% pod sněhem, baterkám topím na minimum a sluníčka málo.
Díky za info, jedná se o 3ks 15s baterek, které jsou 180 až 200Ah každá, různého původu. Nejmenší proudy které tam tečou jsou 15A (tj. každý pack cca 5A). Mám V19, píšete, že BMS neumí měřit proudy zjeména pod 2A, OK, ale je zajímavé, že pokud to měřím klešťovým Ametrem, tyto nízké proudy, tak se to dost shoduje s hodnotami, co ukazuje BMS. Další zajímavostí je, že všechny BMS se v SOC rozjíždějí dokonale shodně, tj. kdyby tam bylo něco co měří náhodně špatně, tak bych takovéto chování neočekával. Evidentně to měří konstatně špatně a zde je evidentně prostor pro sofwarovou kalibraci, ale pokud to BMS neumožňuje, nedá se nic dělat :-(. SmartShunt nepřipadá v úvahu, řízení napětím má také své nedostatky :-(. Napadá vás nějaké jiné řešení - jiná BMS s aktivním balancérem, která měří přesněji? SmartShunt - především hodně upřesní SOC a podle toho už se dá řídit ledacos... JK BMS umí kalibraci napětí a proudu a ve verzi 19 umí i více podmínek pro srovnání na 100% SOC, ale malý proud měří pořád špatně..
zase pozdě, no nevadí :-) (deti mám též, a ponuknu :-D )
U nás už několikátý den krásně. Baterie stále plné. Dnes pěkných 30kWp a začal jsem kvůli těm mrazům topit i slepicím :-) A samozřejmě musím mnohem více přitápět i samotným baterkám, když jsou venku. Těch -15 co jsme tu dnes ráno měli bylo znát i na startování auta... Baterie naštěstí držela a drží. Přituhuje. Za Listopad už to mám za pěkných 22kWh na topení pro baterky, které jsou venku. Udržuji je v příjemných 10-18C. Již se blíží doba, kdy se začne topit i slepicím. Jinak si smrdím krbovkama :-( Už pokukuji po TČ, protože .... Však si na těch pár měsíců topení z DS za celý rok našetřím. Tož to za to pohodlí a čistou stojí, že?
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 28.11 | 8 hrs, 36 min | 05:25:32 | 06:03:40 | 06:43:26 | 07:19:36 | 11:37:59 | 15:56:21 | 16:32:31 | 17:12:17 | 17:50:25 |
| 29.11 | 8 hrs, 34 min | 05:26:39 | 06:04:50 | 06:44:41 | 07:20:57 | 11:38:20 | 15:55:42 | 16:31:58 | 17:11:49 | 17:50:00 |
| - 2 min, 0 sec | + 1 min, 7 sec | + 1 min, 10 sec | + 1 min, 15 sec | + 1 min, 21 sec | + 21 sec | - 39 sec | - 33 sec | - 28 sec | - 25 sec | |
| 30.11 | 8 hrs, 32 min | 05:27:45 | 06:05:59 | 06:45:54 | 07:22:16 | 11:38:41 | 15:55:06 | 16:31:28 | 17:11:23 | 17:49:37 |
| - 1 min, 55 sec | + 1 min, 6 sec | + 1 min, 9 sec | + 1 min, 13 sec | + 1 min, 19 sec | + 21 sec | - 36 sec | - 30 sec | - 26 sec | - 23 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| - 15 min, 11 sec | + 20 min, 36 sec | + 21 min, 0 sec | + 21 min, 37 sec | + 22 min, 25 sec | + 14 min, 50 sec | + 7 min, 14 sec | + 8 min, 2 sec | + 8 min, 40 sec | + 9 min, 3 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |
| 1.5 | 14 hrs, 37 min | 03:13:12 | 04:06:56 | 04:52:30 | 05:28:16 | 12:47:05 | 20:05:53 | 20:41:39 | 21:27:13 | 22:20:57 |
| [DST] | + 1 hrs, 43 min | - 1 hrs, 22 min | - 1 hrs, 9 min | - 1 hrs, 2 min | - 58 min, 45 sec | - 6 min, 45 sec | + 45 min, 14 sec | + 48 min, 51 sec | + 55 min, 46 sec | + 1 hrs, 8 min |


