
Kolik km má Island oproti ČR? Všechny komunikace od 1 do 5 třídy. (1-5 čísel) Náklady nesou 1-3 třída. Jaký je tedy poměr práce na silniciích které Isladn v podstatě neudržuje stejně jako u nás a jaké náklady nesou silnice a dálnice vyšších tříd. U nás se dělá obchvat přes 50 let, kvůli spekulantům a tomu, že jsme daleko nevýznamní od Prahy, i ta Lednice je více spravená než roh. A znovu obchvat nebude protože dálnice někde okolo Prahy se musí udělat přednostně, nejsou zase prachy, břeclavský obchvat zase nebude. Tedy možná, až budou pražáci schovívaví a dají už dávno slíbené prachy.
Společného má to, že z nĕčeho se ty cesty musi platit. Já byl na Islandu loni a nafta tam byla za 52-55Kč/litr. Takže i s tim poplatkem se provoz EV vyplatí.
Na Islandu je pár km silnic. A hodně polňaček kde i větší americký spalovák (mají tam auta buď japonce nebo ameriku, Island je jimy profinancovaný a vlastní tam podniky) místo do rokle 300m najede na krajnici a uvízne mezi kameny. Tz. Island je jiný svět, kde domorodci nepracují jak domorodci např v ČR. Jsou mimo legislativu EU, ikdyž smlouvy s EU mají. Mají tam jednu pojišťovnu na zdravotnicví snad i jednu hlavní banku u které jsou všichni, pár továren na světovou výrobu. Vše lze s úřady okamžitě vyřídit přes mobil. Co má v porovnání s Isladem ČR? Tady se velké továrny rozkradly, máme bordel v pojišťovnictví které není vůbec kontrolované, máme nefunční a vyčuraný systém dluhů a a soudů. Stavební zákon přes internet zrušili kvůli tomu, že česko musí mít kontakt s úředníky aby něco dělali. Umělá inteligence pro nasazení úředních věcí je tu na mizerné úrovni. Na Islandu jsou také úplně jiné platy. Také tam je zima celý rok a mají tam více tmy v zimě a více oparného světla v létě.
Však třeba na Islandu, už.to maji vyřeŝené. Plati se od ujetého km. Tak je to podle mĕ OK. Zaplatíš cca 0,5kĉ/km za použití silnic. Samozřejmĕ , že takový Tykač, co je u vesla přes motoristy by nejradĕji zdanil, každý panel a dál poškozoval životní prostředí.
Pro elektromobilitu musí být pro stát příjem ze zdrojů výroby a provozu. Napadá mne urychlení zdanění vlastnictví FV elektráren, které jsou zdrojem k provozu. Přerod automotive na elektroauta, které jsou v součástkách tak třetinové také vede ke zdražení těchto součástek, je jich méně ale objem profitu pro podnikání v nákladech stejný. Přerod z odpuštění daní a poplatků, zvýhodňování a dotování v porovnání se spalováky v čistou realitu na plné ceny. To znamená urychlení elektromobilů. Přerod v ještě větší byznys a hlavně v nákladech lehčí, než se spalováky. Příklad? Opravovat elektromotor je jednodušší než spalovací motor. Co se opravuje? První věc jsou dvě ložiska elektromotoru. Dále ostatní ložiska nějaké převodovky která je součástí elektromotoru. U spalováku se začíná turby, mastnými čidly, váhami a jinými rotačními senzory kvůli vibracím a nečistotě. Potom těmi ložisky, a pozdrami, opotřebenými písty, celkově nákladným odkarbonováním, konče novými šrouby, řetězy řemeny, filtry a náplněmi. DPH při opravě spalováku je více než u pár ložisek pro elektromotor elektroauta. Ložiska nakonec si koupím za čtvrtinu na TEMU a stát kde to auto jezdí úplně na dani utře. Konec spalováků se neurychlí, ten leží na únosnosti cen paliv a přirozené setrvačnosti stárnutí a následně cen oprav. Ta doživotní setrvačnost a ceny oprav ale platí i u eletromobility.
Však som písal, že je je to taká zábavka a robota stojí Ale kto si hrá, nehnevá. ( kdo si hraje, nezlobí ) Je to všetko v testovacej fáze, pravdebodobne je to tak, že keď si "napichnutý" na kabel vtedy dostávaš body podľa hodin poskytovania batérie v jednom smere ( iba do batérie ). Lebo mne sa nechce poskytovať mojú bateriu v aute obojsmerne. Ale uvažuje sa, že to bude zľava za kWh a potom by to mohlo byť celkom zaujímavé. Moja manželka najazdí ročne 60 000 km, ja už len 40 000 km. Veď zadarmo - ako píšu to nebude https://teslaclub.sk/node/99205, ale keby to bola úspora na kWh len 10 centov, tak 100 000 km x 20 kWh/100 km = 20 000 kWh x 10 centov = 2000 euro úspora za rok na dvoch autách, keby som čerpal iba z DS. Lenže mám niekoľko FVE, doma, v jednej prevádzke, v druhej tiež, tak paradoxne toľko neušetrím. A vraj FVE šetrí. :?: Plus smart technológie sa budú dať urobiť aj napr. telelné čepadlo s akumulačnou nádržou, alebo nabíjanie batérii v dobe temna cez smart menič a tam to bude tiež zaujímavé. Výhoda je, že technický nemusíš zasahovať do konštrukcie, žiadne papierovačky, viac odberných miest. ( 20 hodín auto stojí a dokážem byť napichnutý a môžu ma " zneužívať podľa chuti ")
Hádam si nečakal, že oni vedia čo robia? Vyhodili odborníkov, nominovali pritakávačov a kamarátov. 💩
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
| 8.11 | 9 hrs, 28 min | 05:00:08 | 05:37:16 | 06:15:21 | 06:49:19 | 11:33:43 | 16:18:08 | 16:52:05 | 17:30:10 | 18:07:19 |
| 9.11 | 9 hrs, 25 min | 05:01:30 | 05:38:41 | 06:16:51 | 06:50:55 | 11:33:48 | 16:16:42 | 16:50:46 | 17:28:55 | 18:06:06 |
| - 3 min, 2 sec | + 1 min, 22 sec | + 1 min, 25 sec | + 1 min, 30 sec | + 1 min, 36 sec | + 5 sec | - 1 min, 26 sec | - 1 min, 19 sec | - 1 min, 15 sec | - 1 min, 13 sec | |
| 10.11 | 9 hrs, 22 min | 05:02:52 | 05:40:05 | 06:18:20 | 06:52:30 | 11:33:54 | 16:15:17 | 16:49:28 | 17:27:42 | 18:04:56 |
| - 3 min, 0 sec | + 1 min, 22 sec | + 1 min, 24 sec | + 1 min, 29 sec | + 1 min, 35 sec | + 6 sec | - 1 min, 25 sec | - 1 min, 18 sec | - 1 min, 13 sec | - 1 min, 10 sec | |
| 1.12 | 8 hrs, 30 min | 05:28:50 | 06:07:07 | 06:47:06 | 07:23:34 | 11:39:03 | 15:54:33 | 16:31:01 | 17:11:00 | 17:49:17 |
| - 51 min, 48 sec | + 25 min, 58 sec | + 27 min, 2 sec | + 28 min, 46 sec | + 31 min, 4 sec | + 5 min, 9 sec | - 20 min, 44 sec | - 18 min, 27 sec | - 16 min, 42 sec | - 15 min, 39 sec | |
| 1.1 | 8 hrs, 17 min | 05:48:21 | 06:26:59 | 07:07:31 | 07:44:41 | 11:53:31 | 16:02:20 | 16:39:30 | 17:20:03 | 17:58:40 |
| - 13 min, 20 sec | + 19 min, 31 sec | + 19 min, 52 sec | + 20 min, 25 sec | + 21 min, 7 sec | + 14 min, 28 sec | + 7 min, 47 sec | + 8 min, 29 sec | + 9 min, 3 sec | + 9 min, 23 sec | |
| 1.2 | 9 hrs, 25 min | 05:31:21 | 06:08:33 | 06:46:43 | 07:20:47 | 12:03:31 | 16:46:14 | 17:20:19 | 17:58:29 | 18:35:40 |
| + 1 hrs, 7 min | - 17 min, 0 sec | - 18 min, 26 sec | - 20 min, 48 sec | - 23 min, 54 sec | + 10 min, 0 sec | + 43 min, 54 sec | + 40 min, 49 sec | + 38 min, 26 sec | + 37 min, 0 sec | |
| 1.3 | 11 hrs, 0 min | 04:46:30 | 05:23:27 | 06:00:13 | 06:32:00 | 12:02:17 | 17:32:34 | 18:04:21 | 18:41:06 | 19:18:03 |
| + 1 hrs, 35 min | - 44 min, 51 sec | - 45 min, 6 sec | - 46 min, 30 sec | - 48 min, 47 sec | - 1 min, 14 sec | + 46 min, 20 sec | + 44 min, 2 sec | + 42 min, 37 sec | + 42 min, 23 sec | |
| 1.4 | 12 hrs, 53 min | 04:35:18 | 05:16:14 | 05:54:53 | 06:27:01 | 12:53:50 | 19:20:39 | 19:52:48 | 20:31:27 | 21:12:23 |
| [DST] | + 1 hrs, 53 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 7 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 4 min | - 8 min, 27 sec | + 48 min, 5 sec | + 48 min, 27 sec | + 50 min, 21 sec | + 54 min, 20 sec |


