já bych k tomu nepristupoval takhle negativne... ano nova auta nevydrzi, protoze se navrhuji na nejakou zivotnost. Napriklad pokud vim ze za 20 let auto bude nezajimave pro 99,99% populace nebudu se ani snazit tam udelat neco co by tohle mohlo prezit. Tim ze auto nemusi byt takhle prehnane dimenzovane nemusi byt v tom treba tolik materialu, nemusi to vazit tolik a potom se nam to positivne projevi na spotrebe a emisich a z vyfukovych plynu tady potom vsichni pomalu umirame. Je to neco za neco... ano muzeme se bavit kolik let by mela byt zivotnost auta. Je logicke ze starej mercedes 2.0l diesel s vykonem 43kW a mechanickou pumpou bude schopen jezdit hodne dlouho, ale kdo z vas by v tom dnes jezdit chtel? Problem ktery spis vidim ja je ten ze se dnes auta navrhuji na 10 let / 200 000km... mozna je to jen muj pocit, ale po tomhle obdobi se obvykle zacne vsechno srat a ne kazdy si muze dovolit co 10 let koupit nove auto.
https://www.youtube.com/watch?v=D6tbt_U1cis&ab_channel=Off-GridGarage
Nie jedno z tych autoveteranov v Kosiciach bolo aj viac, ako sto rocne. A ludia na nich jazdili. Tie auta boli funkcne. Aj ked asi nie vsetky susciastky na tych autach boli povodne. Tie dnesne, moderne auta ... - povedzme, ze o sto rokov by sa este snad nasiel niekto, kto by vedel vyklepat, privarit a lakom nastriekat casti zhrdzavenej karoserie - povedzme, ze by o sto rokov sa este snad nasiel niekto, kto by vedel namiesat "lekvar" a zosmolit nieco, co by sa podobalo dnesnej baterii - ale o sto rokov ... vedeli by vyrobit a odladit dnesny hardware a software ? To sa tyka ako elektrickych, tak aj "ne-ekologickych" aut. PS: Este jedna poznamka. Pred sto rokmi este nemali vynajdeny proces riadeneho starnutia. V preklade, do svojich produktov v tej dobe, este nemontovali tzv. kurvitka ... ::
Mě jako amatérovi přijde připojovat nabíječku která je na sinus, lepší připojovat na skoro sínus, než na DC .V otevřebné max až 100w nabíječce je elyt 28uf a NTC jsem nepřečetl pokud je tam kolem 20ohmů + nějaké další elektrosmetí tak ráz by podle dostupných info mohl být 15-20A krátce , a ve spirále je u studené spiráy 3000w taky kolem 20A a to podstatně déle a to než se spirála zahřeje. Tedy připojení nabíječky na zásuvku2 by nemělo měnič poškodit. Nebo je to jinak ?
ano ale realita je věc druhá jak tady řešíme. To chce info z reálné instalace
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
11.5 | 15 hrs, 8 min | 02:42:48 | 03:45:05 | 04:34:21 | 05:11:58 | 12:46:21 | 20:20:44 | 20:58:21 | 21:47:37 | 22:49:54 |
12.5 | 15 hrs, 11 min | 02:39:45 | 03:43:04 | 04:32:43 | 05:10:32 | 12:46:20 | 20:22:08 | 20:59:57 | 21:49:36 | 22:52:54 |
[DST] | + 2 min, 50 sec | - 3 min, 3 sec | - 2 min, 1 sec | - 1 min, 38 sec | - 1 min, 26 sec | - 1 sec | + 1 min, 24 sec | + 1 min, 36 sec | + 1 min, 59 sec | + 3 min, 0 sec |
13.5 | 15 hrs, 14 min | 02:36:42 | 03:41:04 | 04:31:07 | 05:09:08 | 12:46:19 | 20:23:31 | 21:01:31 | 21:51:34 | 22:55:57 |
[DST] | + 2 min, 47 sec | - 3 min, 3 sec | - 2 min, 0 sec | - 1 min, 36 sec | - 1 min, 24 sec | - 1 sec | + 1 min, 23 sec | + 1 min, 34 sec | + 1 min, 58 sec | + 3 min, 3 sec |
1.6 | 15 hrs, 57 min | 01:32:27 | 03:09:51 | 04:07:41 | 04:49:09 | 12:47:52 | 20:46:34 | 21:28:02 | 22:25:52 | 00:03:16 |
[DST] | + 43 min, 2 sec | + 22 hrs, 55 min | - 31 min, 13 sec | - 23 min, 26 sec | - 19 min, 59 sec | + 1 min, 33 sec | + 23 min, 3 sec | + 26 min, 31 sec | + 34 min, 18 sec | + 1 hrs, 7 min |
1.7 | 16 hrs, 9 min | - | 03:05:45 | 04:06:32 | 04:49:10 | 12:53:55 | 20:58:39 | 21:41:17 | 22:42:04 | - |
[DST] | + 12 min, 4 sec | - | - 4 min, 6 sec | - 1 min, 9 sec | + 1 sec | + 6 min, 3 sec | + 12 min, 5 sec | + 13 min, 15 sec | + 16 min, 12 sec | - |
1.8 | 15 hrs, 7 min | 02:54:13 | 03:56:01 | 04:45:06 | 05:22:38 | 12:56:19 | 20:29:59 | 21:07:32 | 21:56:36 | 22:58:24 |
[DST] | - 1 hrs, 2 min | - 22 hrs, 38 min | + 50 min, 16 sec | + 38 min, 34 sec | + 33 min, 28 sec | + 2 min, 24 sec | - 28 min, 40 sec | - 33 min, 45 sec | - 45 min, 28 sec | - 1 hrs, 4 min |
1.9 | 13 hrs, 26 min | 04:10:03 | 04:53:35 | 05:33:44 | 06:06:40 | 12:49:54 | 19:33:09 | 20:06:05 | 20:46:14 | 21:29:46 |
[DST] | - 1 hrs, 40 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 34 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 25 sec | - 56 min, 50 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |
1.10 | 11 hrs, 39 min | 05:03:55 | 05:41:34 | 06:18:29 | 06:50:01 | 12:39:33 | 18:29:05 | 19:00:38 | 19:37:32 | 20:15:11 |
[DST] | - 1 hrs, 47 min | + 53 min, 52 sec | + 47 min, 59 sec | + 44 min, 45 sec | + 43 min, 21 sec | - 10 min, 21 sec | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 5 min | - 1 hrs, 8 min | - 1 hrs, 14 min |