Multíky sú nastavené dobre. Toto bude bohužiaľ súvisieť s batériou Pylontech. Na FB dosť často ľudia riešia problémy s týmito batériami, majú dosť slabý balancér takže nestíhajú rovnať články. Ono čo sa podľa mňa deje: - keď máš baterku na 100% a je výroba s Froníka, všetko tlačí do DS - pri výpadku DS, chvíľu trvá než sa Froník zreguluje - Victron niekde ten výkon musí natlačiť a logicky ide do batérie - tá reaguje zdvihnutím napätia a niektorý článok (články) vyletia hore a BMS baterku odstrihne Ako najjednoduchšie riešenie je prehodiť Fronius na ACin a doplniť smartmeter. N0% prepojiť do Froníka. Možno aj pridanie batérii by tomuto mohlo pomôcť, ale je to troška drahšie riešenie.
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/5716869/reuters-gazprom-loni-dodal-do-evropy-mezirocne-o-56-procent-mene-plynu.html https://www.kurzy.cz/komodity/plyn-gazprom/ Kapacitně to vypadá takto. Příští rok jim vypnou UA transport přes svoje území,takže přijdou o dalších cca 30%.
Tak končí comonrail: https://www.denik.cz/automagazin/konec-dieselu-prodeje-132024.html?seznam-hp=1&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Že máš možnost změny sklonu panelů je super věc. Sklon panelů totiž řeším od začátku budování FVE už skoro rok. V PVGIS (https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/) jsem si simuloval různé sklony v různých obdobích. A nakonec jsem došel k závěru, že nejlepší by asi bylo je dát na plocho vodorovně. Ono totiž když svítí, tak je většinou elektřiny dost, ale když nesvítí tak dávají většinou nejvíc ty panely vodorovně ...(anebo možná půlku panelů vodorovně a druhou půlku svisle na JIH - na zimu)
Chyby 512 jdou z BMS baterky, za to nemůže Victron, ten to pouze reportuje. Jak píše kolega výše High voltage alarm se objeví, když jsou články rozbalancované, mělo by to být vidět na záznamu ve VRM. U této chyby vůbec nezálěží kolikrát byly nabité na 100 procent. Tato chyba se objevuje nahodile, někomu se objevila až po PPP a spuštení přetoků do sítě. Následuje chyba grid lost a po ní následuje chyba Internal failure baterie ta se objevuje opět při rozbalancování v tomto případě už vysokém, případně z jiného důvodu chyby v baterii. Byl tam nějaký odběr v době výpadku sítě? Zvukový alarm jde buď z baterky a nebo z Cerba - tam by mělo jít nastavit, že při výpadku sítě nebude pípat. Zvuk Victronu nevím, při zapínání si vždycky přecvaká relátka, ale nevím jestli je to ten zvuk z videa a při výpadku sítě jsem si toho nikdy nevšiml, že by dělal nějaké zvuky. Jak staré jsou ty baterky? Podle sériového čísla se dá odhalit, jestli mají problematický FW a bude třeba jej přehrát: "Due to the crisis of semiconductors, a new chip had to be used in the newly produced US2000C and US3000C battery storage systems. As a result, the firmware is unfortunately no longer compatible between the battery storage devices with the “old” chip and the “new” chip. Before updating the firmware, the serial number must now be used to differentiate which chip was used. The 8th and 9th digits on the serial number sticker on the front panel indicate which chip was installed. As soon as the designation „E2“or „C3“ appears, the new chip is installed."
V poriadku, tak nech si ťa populácia kúpy motor na to určený a nie TDI a potom plače všade dookola.
Spinas ale jen jeden vykon? Zdravim vaham zda postavit Kybosuv vytezovac, vytezovac ala Marek nebo koupit Greenbono AKU. U GreenBona se mi libi ze muzu udelat kasladu stykacu a jedno SSR, mam 2x1,1kw spiralu v bojleru a 3x1kw spiralu v akumulaci. Momentalne ridim pres NR ale skokove a chtel bych neco na plynule rizeni. Hlavne potrebuji vyresit kdyz je maly odber domu a velky vykon panelu tak MPPT skoci brzo do ABS. Vyplati se Greenbono ma nekdo zkusenost? Diky Já vytěžuji přes Smart mppt 250/85 victron dle napětí a v pohodě to funguje 3 rok. Spínám 2 výkony, 1,1kW/2,2kW, mppt sepne přes výkonové relé vytěžování bojleru, přes vrm a relé ve Venusu můžu přepnout výkon tělesa na 1,1/2,2kW, popřípadě úplně vypnout. Relé 2 přepíná výkon, relé 1 se dá vypnout vytěžování. Za horšího počasí to přepnu trvale na 1,1kW, jinak je to pořád na 2,2kW, bojler Dražice 250 lt. Screenshot_20240328_230622_Samsung Internet.jpg Screenshot_20240328_230636_Samsung Internet.jpg
|
|
Date | Sun time | astronomical twilight begin [ ? ] | nautical twilight begin [ ? ] | civil twilight begin [ ? ] | sunrise | transit | sunset | civil twilight end [ ? ] | nautical twilight end [ ? ] | astronomical twilight end [ ? ] |
29.3 | 12 hrs, 44 min | 03:41:41 | 04:22:02 | 05:00:21 | 05:32:20 | 11:54:35 | 18:16:50 | 18:48:49 | 19:27:08 | 20:07:30 |
30.3 | 12 hrs, 48 min | 03:39:09 | 04:19:44 | 04:58:11 | 05:30:13 | 11:54:17 | 18:18:21 | 18:50:24 | 19:28:51 | 20:09:26 |
+ 3 min, 38 sec | - 2 min, 32 sec | - 2 min, 18 sec | - 2 min, 10 sec | - 2 min, 7 sec | - 18 sec | + 1 min, 31 sec | + 1 min, 35 sec | + 1 min, 43 sec | + 1 min, 56 sec | |
31.3 | 12 hrs, 51 min | 04:36:37 | 05:17:25 | 05:56:00 | 06:28:07 | 12:53:59 | 19:19:52 | 19:51:59 | 20:30:34 | 21:11:22 |
[DST] | + 3 min, 37 sec | - 2 min, 32 sec | - 2 min, 19 sec | - 2 min, 11 sec | - 2 min, 6 sec | - 18 sec | + 1 min, 31 sec | + 1 min, 35 sec | + 1 min, 43 sec | + 1 min, 56 sec |
1.5 | 14 hrs, 39 min | 03:11:47 | 04:05:52 | 04:51:35 | 05:27:26 | 12:47:01 | 20:06:36 | 20:42:27 | 21:28:11 | 22:22:15 |
[DST] | + 1 hrs, 47 min | - 1 hrs, 24 min | - 1 hrs, 11 min | - 1 hrs, 4 min | - 1 hrs, 0 min | - 6 min, 58 sec | + 46 min, 44 sec | + 50 min, 28 sec | + 57 min, 37 sec | + 1 hrs, 10 min |
1.6 | 15 hrs, 57 min | 01:31:27 | 03:09:34 | 04:07:29 | 04:48:59 | 12:47:54 | 20:46:48 | 21:28:19 | 22:26:14 | 00:04:21 |
[DST] | + 1 hrs, 18 min | + 22 hrs, 19 min | - 56 min, 18 sec | - 44 min, 6 sec | - 38 min, 27 sec | + 53 sec | + 40 min, 12 sec | + 45 min, 52 sec | + 58 min, 3 sec | + 1 hrs, 42 min |
1.7 | 16 hrs, 9 min | - | 03:05:59 | 04:06:43 | 04:49:20 | 12:53:57 | 20:58:35 | 21:41:12 | 22:41:55 | - |
[DST] | + 11 min, 26 sec | - | - 3 min, 35 sec | - 46 sec | + 21 sec | + 6 min, 3 sec | + 11 min, 47 sec | + 12 min, 53 sec | + 15 min, 41 sec | - |
1.8 | 15 hrs, 6 min | 02:54:55 | 03:56:29 | 04:45:28 | 05:22:58 | 12:56:18 | 20:29:38 | 21:07:07 | 21:56:06 | 22:57:40 |
[DST] | - 1 hrs, 2 min | - 22 hrs, 36 min | + 50 min, 30 sec | + 38 min, 45 sec | + 33 min, 38 sec | + 2 min, 21 sec | - 28 min, 57 sec | - 34 min, 5 sec | - 45 min, 49 sec | - 1 hrs, 6 min |
1.9 | 13 hrs, 25 min | 04:10:33 | 04:54:00 | 05:34:06 | 06:07:00 | 12:49:50 | 19:32:39 | 20:05:33 | 20:45:40 | 21:29:07 |
[DST] | - 1 hrs, 41 min | + 1 hrs, 15 min | + 57 min, 31 sec | + 48 min, 38 sec | + 44 min, 2 sec | - 6 min, 28 sec | - 56 min, 59 sec | - 1 hrs, 1 min | - 1 hrs, 10 min | - 1 hrs, 28 min |