kyocera (3 hrs)
Nejprve reaguji na příspěvek VLA. Pokud by jste VLA chtěl poradit, tak by jste nějakou radu sám napsal. Možná vaše otázka byla jen řečnická , že někdo obecně nějakou radu napíše.
Já osobně jsem od nikoho radu nečekal a tato forma byla veřejná výzva vůči prodejci. Ale když už jste téma rady VLA nakousnul, tak v obecné rovině na závěr nějaké rady dám pro všechny. Nyní jak tohle dopadlo ?
Příběh má dobrý konec. Prodávající mně poslal třetí kus relé dne 5.5. 2025 a následující den 6.5.2025 jsem si balík se třetím kusem relé vyzvedl. Místo čtvrtého kusu relé prodávající mně vrátil 500Kč. O žádný podvod se tedy nejednalo a prodávajícího mohu doporučit. Někdy v životě někomu nastane nějaký řetězec událostí a nejde dostát svému závazku. V tomto případě by mně úplně stačilo, kdyby mně prodávající písemně ujistil, že dostojí svému závazku např. za 2 měsíce 2 kusy relé pošle . To se ale nestalo. Prodávající ale 3 x po týdnu mně dal 3 x informaci jen telefonicky , kdy zbývající 2 kusy relé odešle telefonicky a žádný z telefonicky uvedených termínů nevyšel. To oslabuje důvěru a měsíc marně uplynul a proto Jsem dal veřejnou výzvu namířenou na prodávajícího . Tento obchodní případ byl tedy ukončený a až někdy v budoucnu mně prodávající pošle čtvrtý kus relé, ihned mu zaplatím, včetně nákladů na dopravu. A je pravděpodobné, že s tímto prodávajícím v budoucnu uzavřu ještě jinou distanční smlouvu na dálku ohledně jiného druhu zboží. At je obchod malý nebo velký , musí být spokojené obě strany. A v tomto případě by mně ztráta 1 tis. Kč jak to vypadalo, docela by ztráta 1 tis. Kč mrzela, protože už půl roku chodím na brigády abych dokázal projekty co se mně roky vlečou dokončovat. Chodím na brigády, chci projekty dokončit a nové už nezačínat. Vycházím ze statistik , že průměrné dožití u mužů je 76 roků a když je mně 70 a nechci umřít s pájkou v ruce, musím změnit vzorec chování projekty rychle dokončit jinak by se mohlo stát, že budu mít více rozpracovaných projektů, ty nedokončím z časových důvodů a vše skončí v kontejneru, kam by to zbytek rodiny spolehlivě umístil , kdy by něco. Celý život je křehký a po 70 se stává ještě více křehký a čas moc rychle utíká a situace může být i jiná i v tom, že se ani statisticky nemusím toho průměrného věku dožít. přes svoji snahu. Tím jen vysvětluji, že ztráta 1 tis.Kč není zanedbatelná. Ne pro nějaký výlet, ale vše dávám nyní na dokončení rozpracovaných projektů. Jedná se tedy o touhu dokončit projekty z oblasti elektro i za cenu chození na brigády. Já osobně znám nákup a prodej věcí spíše z aukra a za 15 roků jsem nejen prodal ale i nakoupil dost druhů různého zboží. Za těch 15 roků jsem nikdy nezískal ani jedno negativní hodnocení ani ze strany kupujících nebo prodávajících. Ze strany koupě jde o to rychle zaplatit. A v případě prodeje dát fotografie, dobře zboží popsat pokud má vady, tak ty vady uvést. Jako prodávající na aukru jsem se setkal s těmito druhy podvodů :
Kupující tvrdil, že zboží zaplatil ale nebyla to pravda. Jako důkaz pak stačilo do aukra zaslat výpis z účtu. Nebo kupující zahájil platbu ale platbu nedokončil a poslal rozepsaný formulář. Jenže stačilo počkat pár dní a opět dokladovat výpisem, že platba nikdy nedošla. Dále kupující se ozval např. za 3 měsíce a tvrdil, že balíček nikdy nedostal a požadoval vrátit peníze. Jako obrana stačilo dotyčnému poslat kopii výpisu z učtu ČP doručení zásilky podle podacího čísla. Česká pošta takové výpisy eviduje v systému po dobu jednoho roku. Kupující po zaslání kopie výpisu , že mu byla zásilka dodána , doručena se už nikdy neozval. A kupodivu se i stávalo, že kupující jako přihodil nejvíce , aukci vyhrál, ale nikdy nekomunikoval a nikdy nezaplatil. Pravděpodobně jen chtěl zažít ten pocit, že v aukci zvítězil. V tomto případě bylo nutné požádat aukro o vrácení provize a po určité době prodej zopakovat. Všechny tyhle problémové lidi z aukra se pak zařadí na černou listinu a už nikdy nemohou s vámi obchodovat. Jednou se mně také stalo, že kupující mně napsal, že by mně 400Kč i s dopravou splácel několik měsíců , že se dostal ne vlastní vinou do exekuce, že pracuje uvedl dokonce kde a že elektronika mu pomáhá se odreagovat a zapomenout na problémy. Tehdy jsem kupujícímu odpustil celou platbu za zboží i dopravu, protože jsem mu dal důvěru a uvěřil, ale současně dodnes nevím, zda to byla pravda nebo jen legenda, jak se vyhnout platbě.
V současné době problém s nepoctivci na aukru ubyl, protože všechny platby i zásilky jdou výhradně přes učet aukra a přes i čísla zásilek aukro, ale zase přibyl servisní poplatek pro kupujícího a provize pro prodávajícího je také vyšší. Pak je ještě možnost osobního odběru zboží a platbě v hotovosti. To se zdá být bezpečný způsob a přesto mně před roky osobně YOUDA , bývalý velikán mypower, řekl informaci jak jeden kupující z mypower udělal podvod na který ihned YOUDA nepřišel. Kupující si jel koupit zboží a dal YOUDOVI peníze smotané do ruličky. Youda ruličku přijal a vydal mu zboží. Pak ruličku s penězi přepočítal až byl kupující pryč a zjistil že ho kupující o několik tis. Kč ošidil. Youda mně zavázal mlčelivostí a tak samozřejmě dotyčného kupujícího neodhalím, nehledě k tomu, že po letech už to nemá ani smysl a ani tehdy to YOUDA neřešil. Bylo by to tvrzení proti tvrzení. Proto je dobré před kupujícím peníze na místě přepočítat a nespoléhat na to, že peníze v ruličce mohou být v pořádku. Co na mypower funguje velice spolehlivě je, že když máte v úmyslu nějaké věci dát zdarma. Vždy se najde zájemce. Asi 3x jsem pak třem různým obdarovaným lidem řekl, at pošle stovku adminovi na provoz fora. Obdarovaný to vždy slibil, ale když jsem se kontrolně zeptal admina, nikdy mu žádná stovka nedošla. Pokud děláte nějaký obchod, je třeba si vyjasnit vzájemné postavení. Zda se jedná o vztah, že něco kupujete od podnikatele a to na dálku přes internet, tak tam platí možnost odstoupit od kupní smlouvy do 90 dnů pokud nedojde k nápravě reklamací. Do 14 dnů ihned. Pokud dotyčný podnikatel nemá na www stránkách uvedené údaje, může to být pochybný e-shop, kdy se prodejce chová jen jako dravec, kořistník a pak ani peníze zpět nezískáte při reklamaci nebo odstoupení od kupní smlouvy . COI má zveřejněný seznam pochybných e-shopů. Dále na ČOI naleznete i seznam prodejců kteří byli pokutováni např. za závadné pohonné hmoty. Pokud kupujete něco od fyzické osoby a znáte její totožnost, je ta situace jiná, v tom, že v případě problému se to týká civilního sporu. A pokud je nějaký obchodní případ plněný jen částečně můžete i částečně odstoupit od kupní smlouvy. Třeba něco do informací napíše ještě unicast, který je skoro jako právník. Jinak Vám všem přeji bezproblémové obchody a také bezproblémový chod FV elektrárny , Tento inzerát prosím smazat nebo zařadit do archivu ke dni 25.5.2025 , aby byl prostor, pokud někdo chce psát další různé názory. Můj případ popsaný na začátku měl dobrý konec.